Google

סלמן שמשון, סלמן דוד - עונאל ק.ר סוכנויות בע"מ

פסקי דין על סלמן שמשון | פסקי דין על סלמן דוד | פסקי דין על עונאל ק.ר סוכנויות בע"מ

3368/06 בשא     04/01/2007




בשא 3368/06 סלמן שמשון, סלמן דוד נ' עונאל ק.ר סוכנויות בע"מ




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט השלום רמלה
בשא003368/06
בשא 003111/06

בתיק עיקרי: א
004586/06

בפני
:
כב' הרשם דן סעדון
תאריך:
04/01/2007




בעניין
:
1 . סלמן שמשון

2 . סלמן דוד


ע"י ב"כ עו"ד
עו"ד ורון יוסף
מבקשים

נ
ג
ד


עונאל ק.ר סוכנויות בע"מ



ע"י ב"כ עו"ד
עו"ד מאירי ענת
משיבה


החלטה

בפני
בקשות לביטול צו עיקול זמני, להוספת תצהיר משלים לבקשת הרשות להתגונן שהוגשה בתובענה ולמתן רשות להתגונן בפני
התובענה.

הרקע להליכים


המשיבה היא חברה שעיסוקה ניהול נכסים ובהם מתחם הקרוי "מתחם דנ-גל" בכפר רות (מגרש מס' 19 חלק מחלקות 1-2 בגוש 5645; להלן:"הנכס ")

בין הצדדים נכרת ביום 28.2.06 הסכם לפיו שכר המבקש 1, מר סלמן שמשון
(להלן:"שמשון") חלק מן הנכס בשטח של 500 מ"ר למטרת ניהול עסק של ממכר עופות, בשר דגים ומוצרים נלווים (להלן:"המושכר"). בחוזה נקבעה תקופת שכירות מיום 1.3.06 עד 28.2.07
ושמשון התחייב כלפי המשיבה לשלם לה דמי שכירות מדי
ראשון לכל חודש סכום בשקלים חדשים השווה ל- 4000 דולר. המבקש 2, מר דוד סלמן (להלן:"דוד") ערב לחיוביו של שמשון כלפי המשיבה עד לסכום של 15,000 דולר כעולה מהסכם השכירות ומחתימתו של דוד על שטר חוב שנועד להבטיח קיום התחייבותו האמורה.

על פי הנטען בכתב התביעה חדל שמשון לשלם את דמי השכירות למשיבה וזאת החל מיום 1.9.06 ועד למועד הגשת התביעה. סך חובו של שמשון למשיבה, נכון למועד הגשת התביעה, עמד על 17,472 ₪. לטענת המשיבה התנהגות זו של שמשון מהווה הפרה יסודית של הסכם השכירות המזכה את המשיבה לבטל את הסכם השכירות ולממש את שטר הערבות.

המשיבה טוענת בכתב התביעה כי פנתה אל שמשון בעניין האמור וזה הודיע כי העביר את החזקה במושכר ואת ניהול העסק לאחר. זאת, חרף התחייבותו של שמשון בסעיף 7 להסכם השכירות שלא להעביר לאחר כל זכות במושכר ללא קבלת הסכמה מראש ובכתב מאת המשיבה. גם התנהגות זו מצד שמשון מהווה לטענת המשיבה הפרה יסודית של הסכם השכירות המזכה את המשיבה לפעול לביטול ההסכם ולמימוש שטר הביטחון.

ואכן, ביום 18.9.06 מסרה המשיבה הודעה למבקשים על ביטול ההסכם מחמת הפרתו היסודית ושמשון נדרש לפנות את המושכר עד לתום חודש ספטמבר 2006.

במקביל להגשת כתב התביעה עתרה המשיבה, במעמד צד אחד, ליתן כנגד שמשון ודוד צו עיקול זמני. על פי הנטען בבקשה זו, בוצעו במושכר פעולות המצביעות כי בכוונת המבקשים לרוקן את המושכר מבלי להשיבו לידי המשיבה באופן העשוי להותיר את המשיבה בפני
שוקת שבורה היה ותזכה ב

פסק דין
לטובתה. הבקשה לצו עיקול נתמכה בתצהיריהם של מר עוז אליהו עליו נאמר כי הוא מנהל ובעל זכות חתימה במשיבה וכן בתצהירו של מר מוטי אליהו שהוא מנהל ובעל מניות במשיבה. התצהירים נחתמו ביום 5.11.06. על יסוד הבקשה וצירופיה ניתן צו עיקול כמבוקש.

העתירות

בקשה לביטול צו עיקול זמני (בש"א 3368/06)
כאמור, בתצהיר שניתן בתמיכה למתן צו העיקול ציין מר מוטי אליהו כי הוא מוסמך ליתן תצהירו שכן הוא משמש מנהל ובעל מניות במשיבה. מר עוז אליהו ציין בתצהירו כי אף הוא מוסמך ליתן תצהיר בשם המשיבה מתוקף היותו מורשה חתימה ומנהל המשיבה. והנה, טוענים המבקשים, בירור שנערך אצל רשם החברות מלמד כי במשיבה קיימת בעלת מניות ומנהלת אחת בלבד ושמה קרי-ג'יין אליהו. לפיכך נטען כי ההחלטה בדבר מתן צו העיקול הזמני נסמכה על תצהירים שניתנו בשם המשיבה מטעם מי שלא הוסמך כדין לעשות כן.

המשיבה מתנגדת לבקשה. בין יתר טענותיה צירפה המשיבה לתגובתה פרוטוקול אסיפה כללית של המשיבה שהתקיימה ביום 12.5.06 במסגרתה הוחלט למנות את מר מרדכי אליהו ומר עוז אליהו כמנהלים במשיבה. המשיבה אף הסמיכה את ה"ה אליהו ואת הגב' קרי-ג'ין אליהו לחתום חתימת יחיד על כך מסמך מטעם המשיבה וכי חתימתם בצירוף חותמת המשיבה מחייבת את המשיבה לכל דבר
ועניין.

בקשה להוספת תצהיר משלים לתמיכה בבקשת הרשות להתגונן
במסגרת בקשה זו עותרים שמשון ודוד להתיר להם להגיש תצהירים משלימים מטעמם שאלה עיקריהם:
(א) המשיבה עשתה דין לעצמה, חיבלה וריתכה את מנעולי דלתות הכניסה למושכר ומנעה כניסה למושכר בעוד ההליך המשפטי תלוי ועומד. (ב) במושכר קיים ציוד רב, מקרים, מוצרי מזון. בשל מעשיה של המשיבה נגרמו למבקשים נזקים כספיים כבדים (ששיעורם לא פורט). (ג) יש לקבל את בקשת הרשות להתגונן שהגישו המבקשים בשל כך שבניגוד לנטען בתצהיריהם של מוטי ועוז אליהו, בעלת המניות והמנהלת היחידה במשיבה היא גב' קרי-ג'יין אליהו. עוד צוין כי מר מוטי אליהו לא הוסמך לחתום בשם המשיבה על הסכם השכירות במושכר. (ד) המשיבה לא המציאה לשמשון או לחברת עוף שילת בע"מ הסכמה מטעם הרשויות או הגופים המוסמכים להשכיר את המושכר למבקשים כמפורט בהסכם
השכירות.

המשיבה מתנגדת לבקשה וטוענת כי דינה להידחות על הסף מחמת היעדר פירוט של הטענות המצדיקות קבלת תצהיר משלים והיעדר תצהיר התומך בבקשה לקבלת התצהיר המשלים. בנוסף צוין כי מר מוטי אליהו משמש כמנהל במשיבה מאז שנת 2002 כאמור בפרוטוקול אסיפה כללית שלא מן המניין של המשיבה מיום 10.10.02 בה נקבע כי מורשי החתימה בשם המשיבה יהיו מר מרדכי אליהו וגב' קרי ג'יין אליהו כאשר חתימת כל אחד מהם בצירוף חותמת המשיבה תחייב את המשיבה לכל דבר ועניין.

בקשת רשות להתגונן (בש"א 3111/06)
במסגרת בקשת הרשות להתגונן מעלים שמשון ודוד את הטענות הבאות:

קודם לחתימה על הסכם השכירות הסתירה מהם המשיבה מידע חיוני אודות הליכים משפטיים התלויים ועומדים כנגד המשיבה כמו גם את האפשרות כי יינתן צו להפסקת השימוש במושכר. לטענת המבקשים יש ליתן להם רשות להתגונן ולו מפאת
מחדלה של המשיבה לגלות ולמסור לידיהם של המבקשים מסמכים בעניין הליכים שננקטו כנגד המשיבה ע"י המועצה האזורית חבל מודיעין בגין המושכר וכן מסמכים רלוונטיים בקשר להסכם השכירות שנכרת בין השוכרת הקודמת של הנכס, חברת ש.ג.ל.מ בע"מ, לבין המשיבה.
כמו כן נטען כי דינם של כתב הערבות והסכם השכירות להתבטל עקב טעות, הטעיה והצגת מצג שווא שאילו היה ידוע למבקשים לא היה נחתם הסכם השכירות. עוד טוענים המבקשים כי עקב ההטעיה דלעיל הוסבו להם נזקים בסכום של 1.5 מיליון ₪ שבגינם יש לחייב את המשיבה.

על פי הנטען, שולמו דמי השכירות והארנונה מראש ב- 12 שקים החל מחודש מרץ 2006 כאשר סכום כל שיק – 25,000 ₪. במסגרת דמי השכירות גבתה המשיבה על פי הנטען גם ארנונה בסך 2600 ₪ בצירוף מע"מ. ואולם, בבירור שנערך בספטמבר 2006 במועצה התברר כי סכום הארנונה שהיה על שמשון לשלם מסתכם ב- 2250 ₪ ללא מע"מ. עוד התברר למבקשים כי הסכם השכירות בינם למשיבה כלל לא הופקד במועצה כפי שנדרש היה מר מוטי אליהו לעשות.

בתחילת חודש יוני 2006 הוסכם בין שמשון יעביר לידיה של גיסתו הגב' לילי סלמן (להלן:"לילי"), את החזקהבמושכרואתניהולהעסקללאתמורה.בהתאםנערךפרוטוקולישיבתמנהלים של חברת עוף שילת בע"מ ע"י עו"ד מאירי, ב"כ המשיבה, במסגרתו הועברו המניות משמשון ללילי. עותק המסמך נמסר למר מוטי אליהו. מכאן, טוען שמשון כי ניתנה כדין הסכמת המשיבה להעברת הזכויות מכוח הסכם השכירות במושכר.

















בשא בית משפט שלום 3368/06 סלמן שמשון, סלמן דוד נ' עונאל ק.ר סוכנויות בע"מ (פורסם ב-ֽ 04/01/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים