Google

נאור נעים - מדינת ישראל

פסקי דין על נאור נעים |

7727-12/08 עפג     25/02/2009




עפג 7727-12/08 נאור נעים נ' מדינת ישראל




לך



st1\:*{behavior: }
3


בית המשפט המחוזי מרכז

עפ"ג 7727-12-08 נעים נ' מדינת ישראל



25 פברואר 2009



לפני:
כב' השופט אברהם טל
, סג"נ – אב"ד כב' השופט מאיר יפרח

כב' השופטת זהבה בוסתן



המערער

נאור נעים


נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>
נוכחים:
המערער ובא כוחו עו"ד אלי כהן

ב"כ המשיבה עו"ד זוסמן

<#5#>

פסק דין

המערער הורשע על פי הודאתו בתיק פלילי 2227/08 (בית משפט השלום בפתח תקווה) בפריצה לדירה שבצע יחד עם אחרים, שאחד מהם הועמד לדין באותו תיק ובגניבת תכשיטים וכסף מזומן בשווי רב, שלא נתפסו ולא הוחזרו.
הפריצה בוצעה לאור היום, כאשר המערער והאחר משתמשים בלום על מנת להיכנס לדירה.

המערער נידון לשנת מאסר בפועל, ל-8 חודשי מאסר על תנאי בתנאים שנקבעו בגזר הדין וחויב לפצות את בעלת הדירה בסכום של 4,000 ₪ ששולם באמצעות קיזוז מפיקדון שהופקד בתיק בית משפט קמא.

הערעור מופנה כלפי חומרת עונש המאסר בפועל וב"כ המערער עותר לקבל את המלצת קצינת המבחן בתסקיר שהיה בפני
בית משפט קמא ואשר צורף כנספח ג' להודעת הערעור ולפיו המליצה קצינת המבחן להעמיד את המערער בפיקוח קצין מבחן למשך שנה ולהטיל עליו עונש שניתן יהיה לרצותו יחד עם פיקוח קצין מבחן.

ב"כ המערער טוען כי יש להעדיף במקרה זה את הפן השיקומי – טיפולי במערער על פני ענישתו, שכן הוא משתף פעולה באופן מלא עם קצינת המבחן ותוצאות שיתוף הפעולה הן מרשימות נוכח נסיבות חייו הקשות, כמתואר בתסקיר, במיוחד מה שקרה איתו לאחר שנפצע בתאונת אופנוע בשנת 2007.

ב"כ המשיבה מתנגד לקבל הערעור ועומד על חומרת התנהגותו של המערער במקרה נושא הערעור וטוען שאין במקרה זה להעדיף את הפן השיקומי על הפן הענישתי, מה גם שעל פי הפרשנות שניתנה בע"פ 2793/06 קלימוב נ' מ"י ניתן להטיל עונש מאסר בצד העמדת המערער בפיקוח.

עיון בגזר הדין של בית משפט קמא מעלה כי הוא התייחס בחומרה, ובצדק, להתנהגותו של המערער נושא גזר הדין, אך לא נעלם ממנו גם האמור בתסקיר שירות המבחן, שהוגדר על ידו "חיובי במהותו".
בית משפט קמא הביא את דברי קצינת המבחן לפיהם המערער נטל אחריות להתנהגותו והביע נכונות לשנות אותה, תוך סיוע בגורמי הטיפול וכן התחשב בית משפ קמא בעובדה שהמערער היה נתון במעצר בית ושמר על קשר עם שירות המבחן במשך 8 חודשים, כאשר הוא השתלב בקבוצה טיפולית.







עפג בית משפט מחוזי 7727-12/08 נאור נעים נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 25/02/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים