Google

עיריית טבריה - בנימין אליהו

פסקי דין על עיריית טבריה | פסקי דין על בנימין אליהו

46/06 תמ     29/03/2009




תמ 46/06 עיריית טבריה נ' בנימין אליהו




בבית הדין האזורי למשמעת של עובדי הרשויות המקומיות ת.מ. 46/06
בפני
: עו"ד דן בן טל
– יו"ר, מר אשר אבוחצירה – חבר, מר שלמה רייך – חבר
בעניין:
המאשימה: עיריית טבריה

ע"י ב"כ עו"ד אבי גולדהמר

- נ ג ד –
הנאשם: בנימין אליהו
ת.ז. 058483637
ע"י ב"כ עו"ד יונה סירוטה ועו"ד אורית טורנר שטרנברג
גזר דין

ההליך:
1. הנאשם משמש כמבקר עיריית טבריה
.
2. כנגד הנאשם הוגשה תובענה ובה יוחסו לנאשם חמישה אישומים:
א. אישום ראשון: דיווח, במספר רב של מקרים, על שעות היעדרות כעל שעות נוכחות.
ב. אישום שני: פרסום דו"ח ממצאי הביקורת בטרם חלף המועד להגשת הדו"ח למועצה.
ג. אישום שלישי: שימוש במחשבי העירייה לצרכים פרטיים.
ד. אישום רביעי: שימוש אסור במידע פנימי אליו נחשף הנאשם מתוקף תפקידו כמבקר פנים.
ה. אישום חמישי: אי הגשת דו"חות הביקורת במועד הקבוע על פי חוק, מילוי התפקיד בצורה מגמתית, התעלמות מבקשותיו של ראש העיר והטלת מורא על עובדי עירייה.
3. בהכרעת הדין הורשע הנאשם בשניים מן האישומים: האישום הראשון, (האישום הראשון בכתב התובענה), בגין שני מקרים בהם נסע הנאשם מטבריה לירושלים למטרות פרטיות (משפט) תוך שהוא מדווח על שעות היעדרות כעל שעות נוכחות. לגבי מקרים אלו קבע בית הדין כי הדיווחים בגין אותם ימים אינם משקפים נכונה את נוכחותו של הנאשם במקום עבודתו. האישום השני, (האישום הרביעי בכתב התובענה), בגין שימוש אסור במידע פנימי אליו נחשף הנאשם מתוקף תפקידו כמבקר פנים, שעה שכתב לעיתונאי גיא לשם מייל ובו התייחסות של הנאשם להחלטה של ראש העיר על החזרת עובד שפוטר לעבודה בעירייה.
4. בגין אישומים אלו הורשע הנאשם לפי סעיפים 9 (1),(2),(3) ו- (4) לחוק הרשויות המקומיות (משמעת) התשל"ח 1978.
5. הנאשם זוכה מיתר האישומים שהוגשו נגדו, דהיינו משלושת האישומים הנוספים (אישומים: שני שלישי וחמישי) וממרבית סעיפי האישום הראשון, בו יוחסו לנאשם דיווחים נוספים על היעדרויות כעל שעות נוכחות, וזאת עקב השתתפותו של הנאשם בדיונים בבית משפט השלום. לגבי העדרויות אלה נקבע שהדיונים האמורים בבית המשפט היו חלק מעבודתו של המבקר ולכן, היו מוצדקות.
ראיות לעונש מטעם הנאשם
6. מטעם הנאשם העידו מר יצחק עופר והגב' עמירה מוסקוביץ'.
7. מר עופר, המכיר את הנאשם עוד מתקופת ילדותם המשותפת, העיד כי הנאשם, שגדל בשכונה שבה לא היו לימודים אקדמאיים דבר מובן מאליו, למד עימו באוניברסיטה העברית וכי לכל אורך הדרך, הן בלימודם והן בפעילות בעמותה המסייעת לתלמידים, היה הנאשם פעיל מבחינה חברתית והתנדבותית הן בעבודה עם נערים במצוקה, שהודרכו ע"י הנאשם והגיעו ללימודים אקדמאיים, והן עם סטודנטים להם סייע הנאשם בלימודים.
8. הגב' מוסקוביץ' שימשה שנים רבות כמבקרת של רשויות מקומיות בצפון הארץ. היכרותה עם הנאשם הייתה על הרקע המקצועי של עבודתה כמבקרת. הגב' מוסקוביץ' העידה שהנאשם הינו אדם ישר וכי עבודתו המקצועית נעשית ברמה גבוהה. וכדבריה: "בני תמיד מבחינתנו נחשב כאחד המבקרים הכי טובים שיש".
טיעונים לאמצעי המשמעת
עמדת התביעה:
9. ב"כ התביעה, עו"ד גולדהמר הפנה את בית הדין לפסיקה הקיימת בנוגע לדיווחי נוכחות כוזבים, והצביע על כך שהמבקר נמצא "בראש הפירמידה" של ניקיון הכפיים הציבורי המתבקש. ב"כ המאשימה הפנה את בית הדין להנחיות שבאוגדן עיסוקים ברשויות המקומיות בו מפורטות רשימת דרישות המוצבות בפני
מבקר ובהן : "אמינות ומהימנות אישית ברמה הגבוהה ביותר". לכן, טוען ב"כ התביעה, כי לא יכול להיות מצב בו ידבק רבב בבגדו של מבקר. עוד הפנה עו"ד גולדהמר להחלטה בבש"א 1472/06 בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים (נמצא באתר )ׂעו"ד מאיר שגב נגד הקק"ל בה גם מפורטות דרישות האופי והדרישות המקצועיות הנדרשות ממבקר.
10. ב"כ המאשימה עתר לפיטורי העותר תוך תשלום פיצויי פיטורין, או, לחלופין, להעברת הנאשם, בתיאום עם ראש הרשות, לתפקיד אחר תוך פסילת המבקר מלשמש בתפקידו זה לפרק זמן מסוים.
עמדת ההגנה
11. ב"כ הנאשם עו"ד סירוטה הפנתה את בית הדין למכלול מוצגים מהם עולה כי התיק כולו הינו רדיפה של ראש העיר כנגד הנאשם. רדיפה זו באה לידי ביטוי בכתבות המתפרסמות כנגד המבקר, חדשות לבקרים, בעיתונים המצויים בבעלות בניו של ראש העיר. כמו כן, כתב התובענה עצמו, שהכיל מספר רב מאד של אישומים שממרביתם זוכה הנאשם, מעיד על רדיפת הנאשם, הכל מטעמים אישיים ולא עניינים. ביחס לפסיקה אליה הפנה ב"כ המאשימה, איבחנה ב"כ הנאשם את הפסיקה תוך שהיא מפנה לכך שפסק הדין בגין דיווחים כוזבים עסק במקרים רבים של דיווחים כוזבים ואילו הנאשם נמצא אשם בשני דיווחים בלבד .
דבר הנאשם
12. הנאשם העיד והתייחס לאישומים בהם הורשע: לגבי עניין הדלפת המידע טען הנאשם, כי בעת בה פנה לעיתונאי גיא לשם, לא היה לעיריית טבריה
דובר, וכי הוא, למעשה, הגיב למערכת הכפשות שהתנהלה כלפיו בעיתונות המקומית, שהוצגה והוגשה לבית הדין. כמו כן, העיד הנאשם כי הוא סובל כיום מבעיות בריאותיות שלדעתו הנן תולדה של ההליכים המתנהלים כנגדו. ביחס לשני הדיווחים על שעות היעדרות כעל שעות נוכחות, בהם הורשע הנאשם, טען הנאשם, כי בכתב התובענה הוא נדרש להתמודד כנגד מספר רב של מקרים וכיוון שאזל כוחו לא הצליח להמציא ראיות גם לגבי







תמ בית דין למשמעת של רשויות מקומיות 46/06 עיריית טבריה נ' בנימין אליהו (פורסם ב-ֽ 29/03/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים