Google

עמית שמואלביץ - קודקוד אבטחה ורפואה בע"מ

פסקי דין על עמית שמואלביץ | פסקי דין על קודקוד אבטחה ורפואה בע"מ

238/07 עע     19/04/2009




עע 238/07 עמית שמואלביץ נ' קודקוד אבטחה ורפואה בע"מ




בעניין:
בית הדין הארצי לעבודה



עע 000238/07




עמית שמואלביץ

המערער



קודקוד אבטחה ורפואה בע"מ

המשיבה


בפני
:
הנשיא סטיב אדלר
, השופט עמירם רבינוביץ
, השופטת ורדה וירט-ליבנה


נציג עובדים מר שלום חבשוש, נציג מעבידים מר אילן שגב.

בשם המערער – עו"ד גל גורודיסקי

בשם המשיבה – עו"ד נחום פינברג

פסק דין
השופטת ורדה וירט-ליבנה
1.
המערער, אשר הועסק על ידי המשיבה (להלן גם החברה) כמאבטח במוסדות חינוך, הגיש ביום 16.2.06 תובענה נגד החברה לבית הדין האזורי בעילות שונות הקשורות לתקופת העסקתו בחברה, ובנוסף הגיש ביום 20.9.06 בקשה לאישור התובענה כייצוגית בהתאם לחוק תובענות ייצוגיות, תשס"ו-2006 (להלן גם חוק תובענות ייצוגיות).
בבקשה לאישור התובענה כייצוגית טען המערער, כי החברה לא הפרישה לעובדים – המועסקים על ידה בתפקידי שמירה ואבטחה – כספים לקרן "מבטחים", כפי שמתחייב מצו ההרחבה בענף השמירה, וכי עובדים אלו זכאים לפיצוי בגין אי ההפרשה לקרן ולפיצוי בגין זיכוי המס שהפסידו בשל אי ביצוע ההפרשה כאמור.
2.
בית הדין האזורי בתל אביב, בהחלטה מיום 11.3.07 (בש"א 8436/06, עב 3816/06, השופטת הדס יהלום ונציגי הציבור מר כהן ומר מתתיהו), דחה את הבקשה לאשר את התובענה כייצוגית. על החלטה זו הוגש הערעור שבפני
נו.
3.
דיון בערעור בפני
המותב התקיים ביום 19.2.08. ביום 2.4.08 התקיימה ישיבת תזכורת בפני
י, על מנת לנסות ולהביא את הצדדים לכדי סיום המחלוקות ביניהם בדרך של הסכמה.

בתום המשא ומתן שקיימו ביניהם הצדדים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה (להלן גם ההסכם) והגישו לבית הדין ביום 1.1.09 בקשה לאישור הסכם הפשרה לפי סעיף 18 לחוק תובענות ייצוגיות (הבקשה מצורפת ל

פסק דין
זה ומסומנת "בי"ד 1"). לבקשה צירפו הצדדים עותק מההסכם, תצהירים מטעם באי הכוח, וגילו את הפרטים המהותיים הנוגעים להסכם. בבקשה לאישור ההסכם ביקשו הצדדים מבית דין זה להורות על פרסום הודעה בדבר ההסכם והוצאתו לפועל בהתאם לסעיפים 25 ו-18(ג) לחוק התובענות הייצוגיות. במסגרת הבקשה, הודיעו הצדדים על המלצתם בדבר גמול למערער ושכ"ט לב"כ המערער, ופירטו את נימוקיהם בדבר בקשתם לאישור ההסכם ללא חוות דעת של בודק חיצוני על פי סעיף 19(ב) לחוק תובענות ייצוגיות.
4.
בהחלטה מיום 13.1.09, הורה בית הדין בהסכמת הצדדים על פרסום הודעה לחברי הקבוצה על ידי החברה ובמימונה בדבר הגשת הבקשה לאישור ההסכם על פי הנוסח שצורף כנספח ד' לבקשה, וזאת בשני עיתונים יומיים.
כן נקבע כי ב"כ החברה ימציא לידי היועץ המשפטי לממשלה ולמנהל בתי המשפט עותק מן המסמכים הבאים: נוסח ההודעה כפי שהוסכם על ידי הצדדים, הבקשה לאישור התובענה כייצוגית, הבקשה לאישור הסכם הפשרה, הסכם הפשרה, החלטת בית הדין האזורי נשוא הערעור, הודעת הערעור ותגובת החברה לבקשה לאישור התובענה כייצוגית ולערעור.
כן נקבע בהחלטה, כי הגורמים הבאים רשאים להגיש לבית הדין תוך 45 יום מיום פרסום ההודעה התנגדות מנומקת להסדר הפשרה: כל אדם הנמנה על הקבוצה שבשמה הוגשה הבקשה לאישור הסכם הפשרה, רשות ציבורית הפועלת לקידום מטרה ציבורית בקשר לעניין בו עוסקת הבקשה לאישור התובענה כייצוגית, ארגון הפועל לקידום מטרה ציבורית שאישר השר והיועץ המשפטי לממשלה.
5.
משמלאו הצדדים אחר ההחלטה מיום 13.1.09, ומשלא הוגשה לבית הדין כל התנגדות להסכם הפשרה, או בקשה של אחד מחברי הקבוצה להתיר לו לפרוש מן הקבוצה, הרינו נותנים בזה תוקף של

פסק דין
בתובענה ייצוגית להסכם הפשרה אליו הגיעו הצדדים בתיק. הסדר הפשרה יצורף ל

פסק דין
זה, יסומן "בי"ד 2", והינו מהווה חלק בלתי נפרד מ

פסק דין
זה.


6.
להלן יצוינו, בקצירת האומר, עיקרי הסדר הפשרה אליו הגיעו הצדדים:
א.
"התקופה הקובעת", על פי ההסכם, הוגדרה כתקופה שמיום 21.1999עד ליום 20.9.2006.

"

9.
10.







עע בית הדין הארצי לעבודה 238/07 עמית שמואלביץ נ' קודקוד אבטחה ורפואה בע"מ (פורסם ב-ֽ 19/04/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים