Google

מדינת ישראל - מייקל בן לב לבייב, דורון בן רפאל קורולקאר, דוד בן רפאל קורולקאר ואח'

פסקי דין על מייקל בן לב לבייב | פסקי דין על דורון בן רפאל קורולקאר | פסקי דין על דוד בן רפאל קורולקאר ואח' |

8194/07 פ     20/04/2009




פ 8194/07 מדינת ישראל נ' מייקל בן לב לבייב, דורון בן רפאל קורולקאר, דוד בן רפאל קורולקאר ואח'




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט מחוזי באר שבע
פ
008194/07


בפני
:
כבוד השופטת חני סלוטקי
תאריך:
20/04/2009




מדינת ישראל
בעניין:

המאשימה







נגד





1. מייקל בן לב לבייב


2. דורון בן רפאל קורולקאר

3. דוד בן רפאל קורולקאר
4. ליאור בן יגאל יעקובוב
5. יוסף בן אבידרה ברוך

הנאשם




בא כוח המאשימה – עוה"ד ערן צברי
הנאשם 3
ובא כוחו עוה"ד אלקבץ

נוכחים:

גזר - דין

- ביחס לנאשם 3 בלבד -

1.

כתב האישום
בהכרעת הדין מיום 1.11.07, הורשע הנאשם 3, על פי הודאתו, בעבירה שיוחסה לו בכתב האישום המתוקן, עבירה של חבלה חמורה, עבירה לפי סעיף 333 לחוק העונשין, תשל"ז – 1977.

הודאת הנאשם באה בעקבות הסדר הטיעון ולפיו, יוחסה לנאשם בכתב האישום המתוקן העבירה הנ"ל, חלף העבירות שיוחסו לו בכתב האישום המקורי.
הסדר הטיעון לא כלל הסכמה לעניין העונש.

2.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, בתאריך 22.6.07 בשעה 04:30 לערך, הגיע הנאשם 3
ונאשמים נוספים (להלן : "השותפים"), ברכב בו נהג הנאשם 1, לקונדיטוריה בעיר העתיקה בבאר שבע ונכנסו אליה. באותה עת שהה שם המתלונן עם חמש בנות וביניהן נעמה אייד.

הנאשם 3 ושותפיו הזמינו אוכל והמתלונן, אשר שמע את דבריהם, השמיע הערה בנוגע להזמנת הנאשם 3. האחרון כעס והזמין את המתלונן לצאת מחוץ לקונדיטוריה על מנת להתקוטט, המתלונן לא יצא והנאשם 3 המשיך לצעוק.


אחד השותפים, שהוא אחי הנאשם 3, אמר למתלונן שלא יתייחס לנאשם 3, שכן הנאשם 3 שיכור. המתלונן ביקש מאותו השותף כי ירגיע את אחיו - הנאשם 3, אולם באמצע השיחה תקף השותף את המתלונן, בכך שנגח בראשו בפני
ו של המתלונן והכה אותו באגרופים.
המתלונן ניסה להדוף את השותף, אז הנאשם 3 ושני שותפים אחרים, הצטרפו, היכו את המתלונן והוציאו את המתלונן מחוץ לקונדיטוריה.

הנאשם 3 הרים כסא והניפו לעבר המתלונן, אז נעמה אייד עמדה בדרכו של הנאשם 3, הדפה את הכסא מעל המתלונן וכך נפלה ונחבלה בידה.
הנאשם 3 הרים שוב את הכסא והכה בו את המתלונן מספר פעמים, עד שהכסא נשבר.

הנאשם 3 ושותפיו המשיכו לתקוף את המתלונן ולהכותו באגרופים ובבעיטות, גם כשהמתלונן שכוב על הרצפה.
נעמה ביקשה מהנאשמים שיחדלו ממעשיהם. גם בעל הקונדיטוריה, אשר ניסה להרחיק הנאשמים מהמתלונן, הותקף ונחבל במרפקו, עד שאנשים נוספים שהגיעו למקום, הרחיקו את הנאשמים מהמתלונן.

המתלונן הובהל לבית החולים, שם איבד הכרתו לפרק זמן קצר. אובחן כי למתלונן שבר באפו וכן כי הוא נחבל חבלות רבות בפני
ו ונגרמו לו שטפי דם בפני
ו, בגבו ובמותן.

3.

מתסקירי שירות המבחן שהוגשו בעניינו של הנאשם עולה, כי הנאשם כבן 26, גרוש ואב לילדה. הוא סיים 11 שנות לימוד, שרת שירות צבאי מלא. אחר שחרורו עבד כשלוש שנים במסעדה. טרם האירוע החל לעבוד במפעל.

הנאשם תיאר שימוש מזדמן ומינורי באלכוהול ואולם הוא הופנה על ידי שירות המבחן למרכז גמילה מאלכוהול והוא מטופל שם בשיחות פרטניות.


להתרשמות קצינת המבחן מדובר בבחור צעיר, אשר חווה חוויות טראומטיות של הזנחה ונטישה מצד משפחתו, דבר שהותיר בו חסכים רגשיים, אשר השפיעו באופן משמעותי על תפיסתו העצמית, דימויו העצמי ויכולתו לגייס כוחות פנימיים להתמודדות עם קשייו.

למרות ילדותו הצליח לתפקד בתחום התעסוקתי ובמסגרות עם גבולות ברורים.


הנאשם שלל התנהגות אלימה כדרך לפתרון בעיות, עם זאת התרשמה קצינת המבחן כי התייחסות זו עומדת בפער מול התנהגותו במציאות. במצבי לחץ ותסכול הנאשם פועל על פי דחפים.


מעברו עולה כי משפחת המוצא מונה זוג הורים וחמישה ילדים. הנאשם הוא השלישי בסדר הלידה. ההורים גרושים. האב הוא אלכוהוליסט כרוני. אמו אף היא סבלה מאלכוהוליזם וכיום היא נגמלה. הנאשם ואחיו גדלו במשפחות אומנה.

בשיחות שיתף הנאשם בקשיים הרבים שחווה במהלך חייו ובתחושות הבידוד, הניכור והנטישה שליוו אותו מאז ילדותו ועד נישואיו.

אשת הנאשם לשעבר סובלת ממחלות קשות. הנאשם משמש עבורה דמות תומכת. יש להם בת משותפת. המערכת הזוגית היתה מאופיינת באלימות מצד הנאשם. מדיווח העובדת הסוציאלית המטפלת בנאשם ובאשתו לשעבר עולה, כי הנאשם דמות משמעותית וחשובה בטיפול בילדה והוא משמש עבורה דמות הורית חיובית ודואג לכל צרכיה. הנאשם עורך מאמצים רבים כדי לנהל אורח חיים תקין ולדאוג לבתו.

ביחס לעבירה הנדונה הנאשם הכיר בכך שהתנהג בצורה אלימה. לדבריו, בעת האירוע ראה את המתלונן מכה את אחיו – שותפו לאירוע, וכשהוא נתון להשפעת אלכוהול תקף את המתלונן, כדי להגן על אחיו. הנאשם נטה להשליך את התנהגותו באירוע על גורמים חיצוניים, כגון שתיית האלכוהול.

הוצע לנאשם להשתלב במסגרת הוסטל "בית נועם" והנאשם הסכים.
מדיווח של גורמי הטיפול בהוסטל עולה כי בתחילת הטיפול גילה הנאשם דפוסים ותפיסות עולם עבריינים, הסתיר מידע, לא שיתף פעולה והתחבר לחברים בעלי דפוסים עברייניים בהוסטל. לאחר שהחברים אליהם התחבר נפלטו מההוסטל, הנאשם התקדם בטיפול וחל שינוי בדפוסי חשיבתו והתנהגותו.
הנאשם חשף בפני
גורמי הטיפול בהוסטל את בעיית הסמים ממנה הוא סובל שנים וביקש לבצע בדיקות שתן באופן קבוע, אשר כולם יצאו נקיות. הוא החל לשתף מעולמו הפנימי ועם הזמן החל לשמש דמות משמעותית לשאר חברי ההוסטל. הנאשם גם החל להיות מודע לדפוסיו האלימים כלפי בת זוגו ובכלל ולמחירים שהוא משלם בעקבות כך.
הנאשם גילה מודעות לתרומה של המסגרת הטיפולית עבורו ולכך שהטיפול עורר בו הבנה וצורך בשינוי וכן מסייע לו לגייס כוחות פנימיים לעריכת השינוי.

להתרשמות קצינת המבחן, מאז השתלבותו של הנאשם בהוסטל עובר הנאשם תהליך שינוי הבא לידי ביטוי בהתחברות לחלקים הפנימיים באישיותו ובדפוסי התנהגותו ולמחירים אותם משלם בגין התנהגותו האלימה. כמו כן, הפסקת הסמים מסייעת לו לבטא עצמו בטיפול וכי הוא מסוגל לגייס כוחות טובים יותר על מנת לערוך שינוי באורחות חייו.

בשיחות לאחר סיום הטיפול בהוסטל התרשמה קצינת המבחן, כי הנאשם עבר שינוי משמעותי בדפוסי החשיבה וההתנהגות, בשל השהייה בהוסטל, הניתוק מסביבת מגוריו והטיפול האינטנסיבי. הנאשם הצליח לרכוש כלים להתמודדות במצבי כעס בכלל ובמסגרת הזוגית.

בדיקות השתן שמסר לאחר הטיפול יצאו נקיות משרידי סם.


5.



.










פ בית משפט מחוזי 8194/07 מדינת ישראל נ' מייקל בן לב לבייב, דורון בן רפאל קורולקאר, דוד בן רפאל קורולקאר ואח' (פורסם ב-ֽ 20/04/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים