Google

מנהל מקרקעי ישראל - תל אביב - גרציאני אליהו, גרציאני דבורה, צור משה מושב עובדים להתישבות חקלאית שיתופית בע"מ

פסקי דין על מנהל מקרקעי ישראל - תל אביב | פסקי דין על גרציאני אליהו | פסקי דין על גרציאני דבורה | פסקי דין על צור משה מושב עובדים להתישבות חקלאית שיתופית |

1554/05 א     30/07/2007




א 1554/05 מנהל מקרקעי ישראל - תל אביב נ' גרציאני אליהו, גרציאני דבורה, צור משה מושב עובדים להתישבות חקלאית שיתופית בע"מ




בעניין:

7



בתי המשפט



בית משפט השלום נתניה
א
001554/05


בפני

השופט יחזקאל קינר
- סגן נשיא

תאריך:
30/07/2007



בעניין:
מנהל מקרקעי ישראל - תל אביב



ע"י ב"כ עוה"ד
שרקון אילן

התובע


נ
ג
ד



1 . גרציאני אליהו

2 . גרציאני דבורה
3 . צור משה מושב עובדים להתישבות חקלאית
שיתופית בע"מ
– פשרה


ע"י ב"כ עוה"ד
עו"ד שטיין אמיר

הנתבעים

החלטה בבש"א 2659/06

רקע


1.
התובע תבע בתביעתו סעדים של צו מניעה להפסקת שימושים חורגים, צוי הריסת מבנה איסכורית, מסגריה ונגריה המתייחסים לשטחים בהם מחזיקים הנתבעים במושב צור משה (להלן: "המושב"). כן עתר התובע לצו עשה המורה לצדדים שלישיים שאינם הנתבעים לסלק ידם מהמקרקעין ומהמבנים (ובעניין אחרון זה, כבר הביע בית המשפט את דעתו במקרים קודמים, כי אין אפשרות לבקש סעד מעין זה נגד מי שלא צורף כנתבע לתובענה, ועל התובע ליתן דעתו על כך).

2.
עם הנתבע 3, שהוא האגודה השיתופית (להלן: "האגודה"), הושג הסכם פשרה שקיבל ביום 2.10.05 תוקף של

פסק דין
חלקי.

3.
הנתבעים 1 ו-2 (שייקראו להלן: "הנתבעים") הינם חברי האגודה, והבקשה המונחת בפני
היא בקשתם לעיכוב ההליכים התלויים ועומדים בתיק זה עד להכרעת בית המשפט המחוזי בתל אביב בת.א. 1384/03 (להלן: "התובענה בבית המשפט המחוזי").

טענות הצדדים

4.
הנימוק לבקשה היה קיום כפילות בין תובענה זו לבין התובענה בבית המשפט המחוזי, שכן שאלה מרכזית בתובענה זו, כמו גם בתובענה בבית המשפט המחוזי, הינה מהו ההסכם המחייב בין הצדדים.

לשיטת התובע, ההסכם המחייב הינו הסכם משבצת דו צדדי שהוא הסכם שכירות בינו לבין האגודה שעותק ממנו משנת 2001 צורף כנספח "ב" לכתב התביעה (להלן: "הסכם המשבצת").

לשיטת הנתבעים ההסכם המחייב הינו הסכם חכירה מיום 2.10.37 בין האגודה בשמה הקודם (קופינאס – ארגון עולי יוון להתיישבות שיתופית בע"מ
) לבין הקק"ל (להלן: "הסכם חכירה 1937").

5.
על פי הנטען בבקשה, הגישה האגודה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בת.א. 1384/03 נגד מינהל מקרקעי ישראל וקק"ל ובה עתרה להצהיר כי הסכם החכירה 1937 הוא החוזה המחייב בין הצדדים ןכן עתרה להצהרות נוספות ובהן הצהרה כי האגודה רשאית לעשות שימוש בקרקע נשוא התובענה למטרות הקבועות בהסכם החכירה 1937, היינו שימוש חקלאי, שימוש למבנים, מפעלי מסחר ותעשיה, והנתבעים שם אינם רשאים להתנות שימושים אלה בתנאי כלשהו.


הנתבעים טוענים כי חברי האגודה, לרבות הנתבעים, אמורים להיות מצורפים להליך בבית המשפט המחוזי בתל אביב, וכי מאחר שבשני ההליכים יידונו אותן השאלות יש מקום להפסיק את התובענה המתנהלת בבית משפט זה, שהוגשה לאחר התובענה האחרת, עד שיכריע בית המשפט המחוזי בתיק התלוי בפני
ו. הדבר ימנע מתן החלטות סותרות, יתרום לאחידות השיפוטית, וימנע קיום הליכים מקבילים ודיוני סרק.

6.
התובע מתנגד לבקשה.


הוא מפנה לכתב ההגנה של האגודה בו נכתב כי האגודה לא התירהלאישוגם לא לנתבעים , לא על סמך חוזה החכירה המקורי ולא מסיבה אחרת שהיא, לעשות שימושים שאינם תואמים את הסכם המשבצת, וכי היא מתנגדת לכל שימוש שלא כדין בקרקע ותתמוך בכל צו שיפוטי שיאסור שימוש שלא כדין בקרקע

10.

.







א בית משפט שלום 1554/05 מנהל מקרקעי ישראל - תל אביב נ' גרציאני אליהו, גרציאני דבורה, צור משה מושב עובדים להתישבות חקלאית שיתופית בע"מ (פורסם ב-ֽ 30/07/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים