Google

דוד מורג - דוד מרום, דורון מרום, אחים מרסל ושות' בע"מ ואח'

פסקי דין על דוד מורג | פסקי דין על דוד מרום | פסקי דין על דורון מרום | פסקי דין על אחים מרסל ושות' ואח' |

554/08 א     07/05/2009




א 554/08 דוד מורג נ' דוד מרום, דורון מרום, אחים מרסל ושות' בע"מ ואח'








בית המשפט המחוזי בחיפה

ת"א 554-08 דוד מורג
נ' דוד מרום
ואח'




07 מאי 2009

בקשה מס' 2

בפני

כבוד השופט א' קיסרי


מבקש


דוד מורג


נגד


משיבים

1 דוד מרום
2 דורון מרום
3 אחים מרסל ושות' בע"מ
4 אחים מרסל שיווק (1993) בע"מ
5 אחים מרסל מרקט (1994) בע"מ
6 מרסל קריות (1995) בע"מ
7 מ.ג. חנויות בע"מ


החלטה



זוהי בקשה שהגיש המבקש למנות מנהל מיוחד אשר יקבל את כל סמכויות הניהול במשיבות 3-7 ("החברות")


וכן להורות לו לבדוק פעולות כספיות מסויימות, להגיש לבית המשפט דו"ח על ממצאיו ועוד סעדים הקשורים לכך, שבשלב זה אין צורך לפרטם. כנגד המשיבים 1 ו-2 ("המשיבים") מתבקש צו המורה להם למסור מידע לגבי סכומים אותם משכו מהחברות ללא חתימת המבקש וכן להשיב לאלתר כספים שלפי הטענה משכו מן החברות ללא חתימת המבקש.

הבקשה הוגשה בגדר תובענה שהגיש המבקש כנגד המשיבים בה התבקש סעד של הסרת קיפוח וכן התבקשו סעדים זהים לאלה שהתבקשו בבקשה (היינו, מינוי מנהל מיוחד, בדיקת ספרי חשבונות, השבת כספים וכד').

הרקע העובדתי, בקיצור המתחייב, הוא שהמבקש
הוא הבעלים של מחצית מההון המונפק של כל אחת מהחברות למעט המשיבה 7 והוא אחד משני הדירקטורים של כל אחת מן החברות, למעט המשיבה 7. המשיבים הם אחים וכל אחד מהם מחזיק ברבע מן ההון המונפק של המשיבות 3,5 ו-6. המשיב 1 הוא בעל מחצית מההון המונפק של המשיבה 4 והוא גם הדירקטור השני בכל אחת מהחברות, למעט המשיבה 7.

החברות עוסקות בייצור, שווק ומכירה של בשר ומוצרים לא כשרים, כולל בשר חזיר.

המבקש טוען כי סמוך להגשת התובענה הסתבר לו שהמשיבים נוטלים לעצמם שלא כדין סכומים גבוהים מכספי החברות, כי הם פתחו חשבון נפרד (אותו כינה המבקש "החשבון האלטרנטיבי") וכי המשיבים הורו לחשבת החברה שלא להעביר למבקש כל מידע אודות הנהלת החשבונות של החברות. עוד הוא טוען כי החברות הן חברות מעטים וכי המבקש והמשיבים הם בני דודים ולכן יש לראות בחברות מעין שותפות המתנהלת על בסיס יחסי אמון מיוחדים וכי המשיבים הפרו את חובותיהם כלפיו.

עוד יאמר, והדבר חשוב להבנת הרקע העומד ביסוד ההליכים, שבמועד כלשהו קודם לפתיחת ההליכים החל המבקש בתהליך של חזרה בתשובה, וכיון שעסקי החברות כללו ועדיין כוללים עיסוק במוצרי בשר לא כשרים (ובכלל זה בשר חזיר) נמנעה ממנו האפשרות להמשיך ולהשתתף בניהול עיסקיהן של החברות. על רקע זה נתגלעו חילוקי דעות בין המבקש לבין המשיבים ובשלב מסויים אף התנהל מו"מ בין המבקש לבין המשיבים בדבר רכישת מניותיו של המבבקש בחברות אלא שמו"מ זה לא הבשיל לכדי הסכם בשל פערים בהערכת השווי של החברות.








א בית משפט מחוזי 554/08 דוד מורג נ' דוד מרום, דורון מרום, אחים מרסל ושות' בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 07/05/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים