Google

לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע - אבו סעלוק עטייה, אבו סעלוק עטווה, אבו עבייד זיאד

פסקי דין על לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע | פסקי דין על אבו סעלוק עטייה | פסקי דין על אבו סעלוק עטווה | פסקי דין על אבו עבייד זיאד |

3646/06 פ     14/01/2007




פ 3646/06 לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע נ' אבו סעלוק עטייה, אבו סעלוק עטווה, אבו עבייד זיאד




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום באר שבע
פ
003646/06


בפני
:
כב' השופטת יעל רז-לוי
תאריך:
14/01/2007




בעניין
:
לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע



ע"י ב"כ


עו"ד
זהר דיבון

המאשימה


נ
ג
ד


1 . אבו סעלוק עטייה
– בעצמו
ע"י ב"כ עו"ד סויסה
(ס.צ.)
2 . אבו סעלוק עטווה
-נדון
3 . אבו עבייד זיאד
- נדון


ע"י ב"כ עו"ד


הנאשם


גזר דין

פתח דבר
הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן, בשלושה אישומים, בעבירות של סחר בסם מסוכן – שתי עבירות לפי סעיף 13 ו 19א לפקודת הסמים תשל"ג- 1973 (להלן: "פקודת הסמים"), ובעבירה של החזקת סם שלא לצריכה עצמית - עבירה לפי סעיף 7(א) ו-(ג) רישא לפקודת הסמים.

בהתאם לאישום הראשון, בתאריך 11.2.06 החזיק הנאשם סמים מסוג הרואין וחשיש במשקל שאינו ידוע למאשימה שלא לצריכתו העצמית. בהתאם לאישום השני סחר הנאשם, בסיוע נאשם אחר, בסם מסוכן בכך שמכר לסוכן המשטרתי חשיש במשקל 94.80 וקיבל עבורו 1200 ₪. בהתאם לאישום השלישי סחר הנאשם באמצעות אחר בסם מסוכן מסוג חשיש במשקל 96.30 תמורת 1,100 ₪ .

כמו כן, במסגרת הסדר הטיעון צירף הנאשם את ת"פ 3166/06 שעניינו: פריצה לרכב בכוונה לבצע גניבה – עבירה לפי סעיף 413 ו סיפא לחוק העונשין התשל"ז 1977 (להלן: "החוק"), גניבה מרכב – עבירה לפי סעיף 413ד(א) לחוק, שיבוש מהלכי משפט – עבירה לפי סעיף 244 לחוק, החזקת נכס חשוד כגנוב – עבירה לפי סעיף 413 לחוק.

בהתאם לכתב האישום בתיק זה, בתאריך 6.6.06 הנאשם בצוותא חדא עם אחרים התפרץ לרכב, כאשר האחרים ממתינים לו ברכב מילוט. במועד האמור גנב הנאשם בצוותא חדא רדיו דיסק ודיסקים מן הרכב. בהמשך לאמור בעת שדלקה אחרי הנאשם והאחרים ניידת משטרה, זרק הנאשם מתוך הרכב את שגנב. במועד האמור החזיק הנאשם כלי עבודה כשיש חשד כי הם גנובים.

הצדדים הגיעו להסדר הטיעון לפיו הנאשם יודה ויורשע בכתב האישום המתוקן ויצרף את ת"פ 3166/06, כאשר התביעה תגביל את עצמה לעונש של 56 חודשי מאסר בפועל, וזאת כולל הפעלת המאסרים המותנים התלויים ועומדים כנגד הנאשם.

טענות הצדדים
ב"כ המאשימה ביקש לאמץ הרף העליון של ההסדר. הוא נימק ההסדר בכך שהמאשימה שקלה את הודאת הנאשם בשני כתבי האישום, את העדים הרבים שהיו צריכים להעיד ואת הזמן השיפוטי שנחסך. עוד הדגיש, כי לנאשם 130 רישומים פליליים בגין עבירות שקשורות ברכבים, התפרצויות לדירות, עבירות סחר והחזקת סמים שלא לצריכה עצמית. כמו כן ציין, כי את העבירות בשני כתבי האישום ביצע הנאשם כאשר עומדים ותלויים כנגדו מאסרים מותנים, חבי הפעלה, בני שנה כל אחד. הוא ציין, כי הנאשם ממשיך לבצע עבירות כדבר שבשיגרה. עוד טען כי יש להרחיק את הנאשם מן הציבור לתקופה ממושכת, שכן הוא מהווה סכנה ממשית לחברה.

ביחס לכתב האישום בתיק זה טען, כי הנאשם ביצע עסקאות עם הסוכן המשטרתי, כאשר מדובר בכמויות סם גדולות שהיו מיועדות להפצה. ביחס לכתב האישום שצורף ציין, כי הנאשם התפרץ בצוותא חדא עם אחר לרכב ונמלט מן המשטרה, כאשר בדרך משליך את הרכוש הגנוב ובכך משבש מהלכי משפט. ב"כ המאשימה הגיש פסיקה בה נגזרו לנאשמים בסחר בסם בנסיבות קלות יותר מן המקרה שבפני
עונשים מחמירים. מכל האמור ביקש מבית המשפט להשית על הנאשם את הרף העליון בהסדר - 56 חודשי מאסר בפועל, מאסר מותנה, קנס ושלילת רישיון נהיגה.

ב"כ הנאשם מנגד טען, כי המאשימה הפריזה בגישתה ובבקשתה לעונש מאסר כה ארוך. הוא הפנה את בית המשפט לעונשים שנגזרו על הנאשמים האחרים, שותפיו של הנאשם, בתיק זה שהיו קלים יותר והדגיש כי מה שמבדיל את הנאשם משותפיו הינו סעיף האישום הראשון, שבו מדובר על החזקת סם במשקל שאינו ידוע למאשימה. לשיטתו אם לא ידוע המשקל יש להניח כי מדובר 0.301 גרם, הנחה שבאה לטובת הנאשם. ביחס לעברו הפלילי של הנאשם ציין כי אין המדובר על 130 רישומים פליליים, אלא מדובר ב-9 רישומים. ביחס למאסרים המותנים ציין, כי מדובר במאסרים בגין עבירות ישנות. עוד ציין, כי הסחר בסם נעשה בסם מסוג חשיש בלבד.

ב"כ הנאשם הפנה לנסיבות חייו של הנאשם כפי שבאו לידי ביטוי במכתב שהגיש הנאשם לבית המשפט. הוא הפנה את בית המשפט לפסיקה מקלה בעבירות סחר בסם. מכל האמור ביקש מבית המשפט להטיל על הנאשם עונש מאסר מתון.

דיון והכרעה
הנאשם שבפני
יליד 1976 כאשר למרות גילו הצעיר יחסית לחובתו עבר פלילי מכביד, עוד מבית המשפט לנוער בעבירות רכוש רבות מספור בעיקר גניבות רכב כאשר המדובר היה בסה"כ
ב-106 תיק משטרה שונים בהם הודה והורשע עוד בהיותו קטין
ונידון בגינם למאסר בפועל.

מעיון בגיליון הרישום הפלילי של הנאשם עולה כי לנאשם עבר פלילי מכביד ביותר. התמונה המצטיירת הינה עגומה וזאת בלשון המעטה. הנאשם יליד 1976, היינו כבן 31 ריצה מאסרים מאחורי סורג ובריח למעלה מ- 13 שנים מחייו. מגיליון הרישום הפלילי עולה כי הנאשם בחר בדרך העבריינית כדרך חיים כאשר בעיקר, מבצע הנאשם עבירות רכוש שונות תוך שהוא פוגע הנאשם שוב ושוב ברכוש הציבור וזאת לאורך שנים רבות.


"
-








פ בית משפט שלום 3646/06 לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע נ' אבו סעלוק עטייה, אבו סעלוק עטווה, אבו עבייד זיאד (פורסם ב-ֽ 14/01/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים