Google

מ.י. שלוחת תביעות תחנת פתח תקוה - נתן ברקאי

פסקי דין על מ.י. שלוחת תביעות תחנת פתח תקוה | פסקי דין על נתן ברקאי

2039/08 פ     11/05/2009




פ 2039/08 מ.י. שלוחת תביעות תחנת פתח תקוה נ' נתן ברקאי








בית משפט השלום בפתח תקווה

ת"פ 2039-08 מ.י. שלוחת תביעות תחנת פתח תקוה
נ' קרקאי



11 מאי 2009





בפני

כב' השופטת
דבורה עטר

מאשימה

מ.י. שלוחת תביעות תחנת פתח תקוה



נגד

נאשם

נתן ברקאי





החלטה

1.
נגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו ביצוע עבירה של הסעת שני תושבים זרים השוהים בישראל שלא כדין (להלן:"הנוסעים"), לפי סעיף 12 א(ג)(1) לחוק הכניסה לישראל תשי"ב-1952 (להלן:"החוק").

הנאשם כפר בכל המיוחס לו ועל כן הוחל בשמיעת הראיות ונשמעה פרשת התביעה.

2.
בתום פרשת התביעה עתרה ב"כ הנאשם לבית המשפט להורות כי לא יהא על הנאשם להשיב לאשמה המיוחסת לו בכתב האישום ולזכותו (להלן:"הבקשה").

בהסתמך על פסיקה שהגישה טענה כי לא עלה בידי המאשימה להוכיח את יסוד העבירה המתייחס לכך כי אכן היו הנוסעים "תושבים זרים השוהים בישראל שלא כדין". שכן, הובאו ראיות בעניין זה אך מטעם המינהל האזרחי ולא הובא אישור של משרד הפנים כמתחייב מהמפורט בסעיף 2 לחוק.

3.
באותו המעמד העלה ב"כ המאשימה את עתירתו להתיר לו לתקן את כתב האישום ולהורות על הוספת עד תביעה, נציגת משרד הפנים גב' אוסנת שמטרלינג וכן להגיש את גיליונות הרישום הפלילי של הנוסעים אשר הינו פועל יוצא מהתיקון המבוקש (להלן:"הבקשה הנוספת").

ב"כ המאשימה טען כי היה על ההגנה לטעון כאמור כבר במועד מתן המענה לכתב האישום. כמו כן כי התעורר הצורך בהגשת תע"צ מעם עובד משרד הפנים, רק בחודשים האחרונים ולאחר הגשת כתב האישום בתיק זה ועל כן לא הוגש אישור כאמור.
דיון


באשר לבקשה


4.
הוראת סעיף 158 לחסד"פ קובעת כי לאחר סיום פרשת התביעה, יזכה ביהמ"ש את הנאשם אם לא הוכחה אשמתו אף לכאורה. היינו, אם אין די בראיות שהוגשו לביהמ"ש כדי לבסס הרשעה "אפילו יינתן בהן מלוא האמון ויוענק להן מלוא המשקל הראייתי"

(ראו: י' קדמי, על סדר הדין בפלילים חלק שני, מהדורה מעודכנת תשס"ט- 2009 עמ' 1446).

נקבע כי די בראיות בסיסיות ובמערכת ראיות ראשונית כדי לחייב נאשם להשיב על האשמה (ע"פ 141/84 טובול נ' מ"י, פ"ד לט (3) 600, 606).

כן נקבע כי "קביעה שעל הנאשם להשיב לאשמה, פירושה כי על חזקת החפות שלו ישנה לפחות ענהשהנאשםצריך לסייע בפיזורה. המבחן הינו האם אכן הראיות עצמן משקפות מצב ברור וחד משמעי, שמצביע על כך "שאין פה כלום(כדברי הסניגורים), או שמא כטענת התביעה, "הסיפור" שמספרות הראיות - מחייב לפחות שמיעת גירסתו של המשיב כדי להסיר את העננה"


"








פ בית משפט שלום 2039/08 מ.י. שלוחת תביעות תחנת פתח תקוה נ' נתן ברקאי (פורסם ב-ֽ 11/05/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים