Google

סמדר אהרוני - בן עמי גלמן

פסקי דין על סמדר אהרוני | פסקי דין על בן עמי גלמן

4638/05 א     01/04/2008




א 4638/05 סמדר אהרוני נ' בן עמי גלמן




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט השלום ראשון לציון
א
004638/05


בפני
:
כב' השופטת יעל בלכר


05/04/2008



בעניין
:
סמדר אהרוני




ע"י ב"כ
עו"ד ויספלד גד

התובעת



-
נ
ג
ד
-


בן עמי גלמן



ע"י ב"כ
עו"ד אפריאט אשר

הנתבע


פסק דין

התביעה וההליכים בתיק זה


1.
בפני
תביעה לאכיפת התחייבות שנתן הנתבע בכתב למר יפת אהרוני ז"ל (להלן: "התובע" או "המנוח"), לתשלום דמי תיווך בסך של כ- 370,000 ש"ח. התובעת היא היורשת של המנוח, שנפטר לאחר הגשת התביעה.

2.
התביעה מבוססת על התחייבות של הנתבע כלפי המנוח, במסמך עליו חתומים לכאורה המנוח והנתבע, בנוכחות שני עדים. לכן, ראשיתה בתביעה שהוגשה בסדר דין מקוצר (הוגש וסומן ת/1, להלן:

"המסמך").

3.
הנתבע הגיש בקשת רשות להתגונן שנתמכה בתצהירו, בו טען, בין היתר, כי איננו מכיר את המסמך עליו מבוססת התביעה, כי לא חתם עליו וכי מדובר בזיוף. בדיון בבקשה, הודיע ב"כ התובע כי התובע נפטר. הנתבע לא נחקר על תצהירו והצדדים הסכימו על העברתה של התביעה לפסים רגילים.

4.
משנפטר התובע, הוגש תצהיר עדות ראשית של בנו, שהיה שותף לעסקיו בחלק מן הזמן.

5.
גם מטעמו של הנתבע הוגש תצהיר עדות ראשית של אחר, תצהיר אחיו של הנתבע, שהיה שותף לעסקיו. תצהיר האח הוגש לאחר שמצבו הרפואי של הנתבע הדרדר. ב"כ הנתבע הציג מסמכים רפואיים שלפיהם אין הנתבע יכול להעיד. בדיון שהתקיים לפני, הגיעו הצדדים להסכמה לפיה יגיש הנתבע תצהירים חלופיים במקום תצהיר הנתבע.


6.
מטעם הנתבע הוגש גם תצהיר של עד נוסף, מר דוד הדר, שהיה עד, לכאורה, לחתימת הנתבע על המסמך. לטענתו של העד, לא חתם הנתבע על המסמך בפני
ו, למרות שכך מצוין לכאורה במסמך. עד אחר לחתימה לכאורה, מר יגאל הלוי, זומן באמצעות בית המשפט, אך לא התייצב במועד הדיון. הנתבע לא עמד על הוצאת צו הבאה, בטענה שלא הונחה תשתית ראייתית מספקת לתביעה ולפיכך, אין צורך גם בעד זה לדחייתה.

7.
פירוט רב יותר של ההליכים מצוי בהחלטה שניתנה במסגרת תיק זה, בבקשת התובע למנות מומחה להשוואת כתבי יד מטעם בית המשפט, על מנת שיבדוק אם אמנם חתום הנתבע על המסמך ת/1. המסמך המקורי
הוצג רק בעת דיון ההוכחות. הבקשה למינוי מומחה נשמעה מפי ב"כ התובעת בעל-פה, בתום דיון ההוכחות בתיק. בהחלטה מיום 30/1/07 דחיתי את הבקשה והוריתי על הגשת סיכומים בכתב. איני מוצאת שיש מקום לחזור כאן על האמור בהחלטה, המהווה חלק בלתי נפרד מפסק הדין.

טענותהצדדים

10.
10.








א בית משפט שלום 4638/05 סמדר אהרוני נ' בן עמי גלמן (פורסם ב-ֽ 01/04/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים