Google

חאמד חדאד - פייסל אסלאן

פסקי דין על חאמד חדאד | פסקי דין על פייסל אסלאן

2569/01 בשא     22/09/2003




בשא 2569/01 חאמד חדאד נ' פייסל אסלאן




3
בתי המשפט

בשא003375/03
בית משפט השלום חיפה
בתיק עיקרי: בשא 002569/01

22/09/2003
תאריך:
כב' השופטת אריקה פריאל

בפני
:
חאמד חדאד

בעניין:
מבקש
לוריג

ע"י ב"כ עו"ד
- נ ג ד -
פייסל אסלאן
משיב
שנפלד

ע"י ב"כ עו"ד
החלטה

1. המבקש והמשיב הנם בעלים משותפים במקרקעין גובלים המצויים בכפר מזרעה והמהווים חלק מחלקות 17 ו- 18 בגוש 18137. המשיב הנו הבעלים של מחצית חלקה 18 ושל 34/240 חלקים מחלקה 17. המבקש הנו הבעלים של למעלה ממחצית חלקה 17.

ביום 30.1.01 הגיש המשיב בקשה לצו מניעה נגד המבקש אשר יאסור עליו לבצע פעולות בתוך חלקה 18. ביום הדיון הוצע לצדדים למנות מומחה אשר יקבע את גבולות חלקו של כל אחד מהבעלים בחלקה 18. בעלי הדין קבלו הצעה זו חרף העובדה שרק המשיב דנן עתר לבית המשפט הסכימו כי "אם יסתבר כי המבקש או המשיבה הקימו מבנים או בצעו עבודות בנייה כלשהי אחד על חלקו של האחר...כל צד יפנה את חלקו של האחר ובמידת הצורך יהרוס את הבנוי תוך 30 יום מיום קביעת המומחה".

2. בין בעלי הדין התקיימו הליכים קודמים הקשורים לחלקות ועל כן הסכימו כי ימונה המהנדס דן ברלינר, אשר שימש כמומחה בסכסוכים קודמים בין הצדדים, כמומחה בהליך דנן. עם קבלת חוות דעת המומחה התברר כי המבקש דנן חרג במקצת לתוך חלקה 18 וכי המשיב חרג לאורך כל הגבול הדרומי של חלקת המבקש באופן שהוא מחזיק בשטח הגדול ב- 421 מ"ר מהשטח האמיתי שבבעלותו.

3. המבקש קיים את החלטת בית המשפט כך שהחריגה לתוך שטח המשיב הוסרה. המשיב לעומת זאת לא עשה כן חרף פניות המבקש או בא כחו. משעמד המשיב במריו פנה המבקש בבקשה על פי בזיון בית משפט לאכוף עליו את ההחלטה על ידי קנס או מאסר.

4. בתגובתו מודה המשיב כי אינו מקיים את החלטת בית המשפט. לטענתו החלקה בבעלות משותפת לו, לאחיו, לאחותו ולאמו. הסיבה לאי-קיום החלטת בית המשפט נעוצה בהעדר הסכמתם להסרת המבנים הבנויים על חלק מחלקות המבקש. עוד הוא טוען כי בכל מקרה לא היו הם צד להליך ולא התחייבו כלפי המבקש. המשיב מודה כי הוא המחזיק הבלעדי של המבנים הפולשים לתוך שטח המבקש בהם מנהל עסק לממכר ירקות ופירות.

5. עמדת המשיב מקוממת. נכון הוא כי בבקשתו לא הסתיר את זכויות בני משפחתו על חלק מהחלקה אולם מהצגתו את העובדות השתמע כי פועל בשמם וכי לפי עמדתו יישק דבר. נכונותו ליטול על עצמו חיובים במסגרת ההסכמה חרף העובדה שהמבקש דנן לא עתר לסעד כלשהו במסגרת בקשת המשיב מעידה אף היא כי קיבל הרשאה לפעול בשם בני משפחתו. כאמור, בין המבקש למשיב התנהלו ומתנהלים הליכים שונים בקשר לזכויותיהם בחלקות כאשר המשיב הופיע בדיונים אלה בשם בני משפחתו.
לא זו אף זו, המשיב אינו לאחוז בחבל משני קצוותיו. אין הוא יכול לטעון מצד אחד כי אינו מייצג את בני משפחתו ומצד שני להופיע בשמם ולטעון כי הם אינם מסכימים להסכמה שהושגה בדיון בבקשתו. מי מבני משפחתו לא פנה לבית המשפט לאחר השגת ההסכמה האמורה וגם כיום לא הביעו את עמדתם וזו מוצגת על ידי המשיב. למעשה, אין בפני
בית המשפט את עמדת בני משפחת המשיב. מאחר שמדבריו עולה, כי מסר להם על ההסכמה שקבלה תוקף של החלטה וחרף זאת לא הגישו הם כל בקשה מלמדת על אישרור ההסכמה (אם לא ניתנה הרשאה מראש).

6. נוכח העובדה שהמשיב נטל על עצמו התחייבות לקבלת קביעת המומחה לפנות את חלקו של המבקש ובמידת הצורך אף להרוס מבנים הבנויים עליו והוא מודה שלא עשה כן; העובדה שהמבנים הבנויים על חלקו של המבקש מצויים בחזקת המשיב בלבד; העובדה שהציג מצג לפיו התחייבותו הנה גם בשם בני משפחתו והאחרונים לא הביעו התנגדות לקביעת השמאי או להתחייבות המשיב בשמם, מביאים למסקנה כי מן הראוי להעתר לבקשה. לפיכך, יש לאכוף את הסכמת הצדדים אשר קבלה תוקף של החלטה על ידי הטלת קנס על המשיב בגין כל יום בו לא יקיים את החלטת בית המשפט החל משלושים יום מיום המצאת החלטה זו לידי בא כח המשיב.

7. אשר על כן, אני מורה למשיב לקיים את החלטת בית המשפט מיום 1.2.01 אשר ניתנה במסגרת בש"א 2569/01 ולפנות את החלק של חלקה 17 השייך למבקש ובמידת הצורך להרוס את המבנים הבנויים עליו, הכל לפי קביעת המהנדס ברלינר בחוות דעתו מיום 30.5.02 והבהרותיו בהמשך ועליו לעשות כן תוך שלושים יום מיום המצאת החלטה זו לידי בא כחו.

והיה והמשיב לא יקיים את החלטת בית המשפט תוך המועד שנקבע עליו לשלם קנס יומי בסך 500 ₪ החל מיום השלושים ואחד וכל עוד יעמוד במריו.

כן ישלם המשיב הוצאות בסך 3,500 ₪ ומע"מ כדין. סכום זה יישא ריבית והפרשי הצמדה לפי חוק פסיקת ריבית והצמדה תשכ"א-1961 החל מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

המזכירות תמציא העתק מהחלטה זו לב"כ הצדדים.

ניתנה היום כ"ה באלול, תשס"ג (22 בספטמבר 2003) בהעדר הצדדים.
אריקה פריאל
, שופטת
003375/03בשא110 עליזה שפר








בשא בית משפט שלום 2569/01 חאמד חדאד נ' פייסל אסלאן (פורסם ב-ֽ 22/09/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים