Google

שמחה חי - שופר סל בע"מ, מגדל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על שמחה חי | פסקי דין על שופר סל | פסקי דין על מגדל חברה לביטוח |

12711/99 א     06/01/2002




א 12711/99 שמחה חי נ' שופר סל בע"מ, מגדל חברה לביטוח בע"מ




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט השלום ירושלים
א
012711/99


לפני:
כב' השופטת בלהה כהנא


06/01/02




שמחה חי

בעניין:

התובעת

ע"י ב"כ עו"ד וקסלר




נ ג ד





1 . שופר סל בע"מ


2 . מגדל חברה לביטוח בע"מ



הנתבעות



ע"י ב"כ עו"ד כרמלי






נ ג ד







מגל, שירותים והשקעות בע"מ


הצד השלישי



ע"י ב"כ עו"ד שומרון











נ ג ד




הצדדים הרביעים



1. שחר בן ישי


2. דרור כהן


פסק דין

1.
ביום 17.07.98 נפגעה התובעת עת ערכה קניות בסניף השופר סל במרכז המסחרי של שכונת גילה, לטענתה, רשלנות של הנתבעת גרמה לפגיעתה ומכאן תביעתה.

הנתבעת כופרת בעצם אירוע התאונה, כופרת בחבות וחולקת על הנזקים הנתבעים. הנתבעת שלחה גם הודעה לצד שלישי כנגד הקבלן אשר היה אחראי לביצוע משלוחי המזון אצל הנתבעת והוא מצדו שלח הודעה לשני צדדים רביעיים אשר לטענתו ביצעו
את המשלוחים.

2.
אירוע התאונה
בכתב התביעה תיארה התובעת את אירוע התאונה כדלקמן:

"עת סיימה התובעת לשלם את התשלום בקופה ואספה את המצרכים משכה התובעת את עגלת הקניות דרך המעבר הצר בין הקופות ולפתע נתקלה בעגלת משלוחים של הסופר שהוצבה בפתח המעבר. כתוצאה מכך מעדה התובעת ונפלה תוך שהיא מושיטה את היד השמאלית בכדי למנוע את הנפילה"
(סעיף 4 לכתב התביעה).
בעדותה חזרה התובעת על אותה גרסה, היא תיארה את האירוע בפרוט יתר והעידה שהלכה לאחור, לא ראתה את עגלת המשלוחים ונתקלה בה בחזקה (עמ' 11 לפרוטוקול).

בנה שלמה חי שהיה ביחד עמה הצהיר בתצהיר
עדותו:
"הבחנתי בעגלת משלוחים אשר נעה קדימה לכיוון אימי ופגעה ברגלה של אימי". בעדותו הוא חזר על גרסה זו.

ב"כ הנתבעת מבקשת את בית המשפט שלא לייחס אמון לתובעת בשל שלל הגרסאות שבפיה, אלו שהובאו לעיל ועוד, עוד היא מפנה לגרסה נוספת המופיעה בגיליון ט.ר.מ. נ/2 שם נרשם:
"בחנות כשהלכה עם עגלה עשתה תנועה פתאומית והרגישה כאבים ביד שמאל".

איני סבורה שגרסת התובעת בכתב התביעה ובבית המשפט הייתה שונה ואיני סבורה גם שגרסתה אינה מתיישבת עם גרסת בנה, כל אחד מהם ראה את הדברים בצורה שונה, הבן עמד מן הצד וראה את העגלה מתקרבת אל עבר אמו והאם שעמדה עם הגב לכיוון העגלה לא יכולה הייתה לראות אותה, היא ראתה אותה לראשונה רק לאחר שנתקלה בה.

באשר לרשום בגיליון נ/2, אכן הרישום איננו מתיישב עם גרסת התובעת וככלל יש לייחס לרישום רפואי משקל של ממש, שכן ההנחה היא שהנפגע מבקש למסור לרופא המטפל את כל הפרטים על מנת שהדבר יעזור לו באבחנה ובטיפול ואולם במקרה דנן התרשמתי לחיוב מהתובעת, התרשמתי שספור הדברים כפי שספרה בבית המשפט אכן אירע, מעבר לכך, במקרה דנן, עדי הנתבעת תמכו בעדות התובעת, מה שמוביל למסקנה שבמקרה זה הרישום הרפואי לא היה מדויק.

כך עד ההגנה, יוסי גריצקוב, סגן מנהל הסניף, מצהיר בתצהיר עדותו:
"זכור לי שביום המקרה הייתי במחסן בשעת האירוע וקיבלתי דיווח מקופאית שלקוח של הסניף התלונן שאמו שבאה לערוך קניות בסניף נתקלה בקו הקופות בעגלת משלוחים, מעדה ונפלה. הגעתי לקופה והבחנתי בנפגעת עומדת על רגליה ליד הקופה ומתלוננת על כאבים בכתף ראיתי כי עגלת משלוחים עומדת בצמוד לקופה"

4



.







א בית משפט שלום 12711/99 שמחה חי נ' שופר סל בע"מ, מגדל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 06/01/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים