Google

מדינת ישראל - יעקב קובי אלמלח

פסקי דין על יעקב קובי אלמלח

8681/09 בש     09/06/2009




בש 8681/09 מדינת ישראל נ' יעקב קובי אלמלח




בעניין:

14



בתי המשפט


בית המשפט המחוזי בירושלים
בש 008681/09

פ
000373/09

לפני:
כבוד השופטת חנה בן-עמי


09/06/2009




בעניין:
מדינת ישראל




באמצעות
פרקליטות מחוז ירושלים


המבקשת


נ
ג
ד



יעקב קובי אלמלח

ת.ז. 04007847-


ע"י ב"כ עו"ד
נס בן נתן


המשיב



החלטה

בקשה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים נגדו:

1.
כתב האישום שהוגש כנגד המשיב בד בבד עם הבקשה למעצרו עד לתום ההליכים נגדו מייחס לו עבירה של ניסיון שוד, לפי סעיף 402(ב) בצירוף סעיף 25 לחוק העונשין, התשל"ז-1977. כמתואר בכתב האישום, ביום 5.5.09, בין השעות 21:30 ל-22:00, נסע המשיב יחד עם שניים אחרים (כפיר דהאן וסרגיי סטארודוב, להלן "כפיר" ו"סרגיי", בהתאמה), ברכב מסוג יונדאי מ"ר 7569661, לכיוון דוכן של "מפעל הפיס" ברחוב הרצל בעיר בית שמש. תוך כדי הנסיעה הבחינו המשיב והאחרים במתלונן, יליד 1942, יוצא מהדוכן ובידיו תיק ובו כסף מזומן בסך 3,000 ₪ וכרטיסי "חיש-גד" בשווי 8,000 ₪, ונכנס לרכבו. המשיב והאחרים החליטו לשדוד את המתלונן ועקבו אחריו. כשהגיע המתלונן לאחר מספר דקות לביתו ברחוב התבור בעיר בית שמש, והחל לצאת מרכבו, הפילו אותו המשיב והאחרים על הרצפה, תקפו אותו בבעיטות ואגרופים וניסו לקחת ממנו את התיק. בכל אותה עת איים כפיר על המתלונן באמצעות כלי נשק כשהוא דורך אותו למולו. בעקבות צעקותיו של המתלונן הגיעו עוברי אורח והחבורה נמלטה מהמקום. כתוצאה מהאירוע נגרמו למתלונן שטפי דם ושריטות באזור הזרוע.

2.
נוכח הסכמת בא-כוח המשיב לקיומן של ראיות לכאורה כמו גם לעילת מעצר, הוריתי בהחלטה מיום 14.5.09, על תסקיר מעצר בעניינו.

כעולה מתסקיר המעצר, המשיב, בן 29, רווק. עד למעצרו התגורר בבית אמו במושב "זנוח" הסמוך לעיר בית שמש ועבד בעבודות דפוס. בן חמישי למשפחה מתפקדת. סיים 12 שנות לימוד, שרת שירות צבאי מלא ביחידה קרבית, ואף עבד זמן קצר כסוהר בשירות בתי הסוהר. התרשמות עורך התסקיר הייתה כי המשיב מתמודד עם לחציו ותסכוליו באופן פוגע ומסכן, שעלול להיות הרסני כלפיו וכלפי סביבתו, וכי הוא מתקשה להיחלץ ממצבו ולעזור לעצמו. עם זאת, ועל אף שהמשיב סיפר מיוזמתו כי עד למעצרו נהג לעשות שימוש יום-יומי בסם מסוג "חשיש", וכי בעברו אף התנסה לתקופה קצרה בסם מסוג קוקאין, הוא המליץ על חלופת מעצר בבית אחותו, גל אוחיון, ובפיקוחה כאשר בין השעות 7:30 ועד 15:30 יפקח עליו בבית האחות מר אליהו ברט, ידיד משפחתו של המשיב. כל אלו בנוסף לאיזוק אלקטרוני. זאת, נוכח התרשמות חיובית מהמפקחים דלעיל כמו גם הערכה כי המשיב מודע למצבו, מכיר במידה מסוימת בבעיותיו ונוטל אחריות למעשיו.

3.
עמדת בא-כוח המאשימה היא, כי יש מקום להורות על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים נגדו. לשיטתו, מן האמור בתסקיר המעצר עולה כי אין די בחלופה המוצעת כדי לאיין המסוכנות הנשקפת מהמשיב, בעיקר נוכח שימושו בסמים, וכאשר אין כל ערובה כי השימוש, שכנטען פסק בתקופת המעצר, לא ימשיך במידה וישוחרר. עוד הפנה למעשים הקשים המיוחסים למשיב, תקיפה ואיומים בנשק כלפי אדם מבוגר, וכל זאת לאחר שהמשיב וחבריו ארבו לכאורה לאדם אחר על מנת לחטוף ממנו את נשקו אך החליטו לא לעשות כן בשל נוכחות של שוטרים במקום.

4.
מנגד טען בא-כוח המשיב, כי הגם שקיים חומר ראיות לכאורה למיוחס לו, בחינת הודעתו של המתלונן מעלה כי מעורבותו של המשיב במעשה היתה שולית והצטמצמה לכדי נהיגה ברכב. לטעמו גרסה זו נתמכת גם בגרסאות של עדי ראייה שהיו במקום, בהן פרטים מזהים על שני אנשים שהשתתפו באופן פעיל באירוע, אשר אינם תואמים את תיאורו של המשיב. עוד טען, כי דבריו של המשיב בפני
המדובב, בדבר חלקו לכאורה באירוע, היו "מוגזמים" ו"מנופחים" ולא תאמו המציאות. בהתייחס לאלה, כמו גם לנסיבותיו האישיות של המשיב ובכללן העדר עבר פלילי, ביקש לאמץ החלופה שהומלצה בתסקיר.

במסגרת הדיון שנערך ביום 1.6.09 נחקרו המפקחים המוצעים וכן גב' אריאנה בוניאל, אחות נוספת של המשיב. ההתרשמות העולה מדבריהם היא, כי מדובר באנשים רציניים, אשר מוכנים ומסוגלים לפקח על המשיב, וכי הם מבינים את משמעות הפיקוח והחובה המוטלת עליהם לדווח על כל הפרה של תנאי המעצר.

5.
כאמור, אין מחלוקת בדבר קיומו של חומר ראיות לכאורי לעבירה המיוחסת למשיב. עם זאת, עיון בחומר הראיות מעלה, כי קיימת אי בהירות בשלב זה בדבר החלק שנטל המשיב בפרשה. כך, בהודעתו של המדובב שהוכנס לתאו של המשיב, ציין הלה כי האחרון מסר לו הדברים הבאים:

"הוא
[המשיב] סיפר לי שהם ראו רוסי כבן 60 בערך יוצא ממפעל הפיס בשעה 21.30 עם תיק לכיוון האוטו שלו. סרגיי ואני יצאנו מהאוטו. סרגיי הפיל אותו על הרצפה. קובי [המשיב – ח'ב'] אמר לי שהם התחילו לתת לו בעיטות ובוקסים ככדי שישחרר את התיק. הבנאדם לא שחרר את התיק. הוא נשכב על הרצפה וחיבק את התיק. אז כפיר יצא מהאוטו העמיד לו נשק מולו ודרך את הנשק" (הודעה מיום 8.6.09, עמ' 1-2).
מנגד מסר המתלונן בהודעתו כי היו רק שני תוקפים מחוץ לרכב: האחד גבוה ורזה, נושא אקדח (שאין חולק כי אינו המשיב), השני נמוך יותר (הודעה מיום 5.5.09, עמ' 1 ש' 5-10; עמ' 2 ש' 21-27). גם עדי הראייה לאירוע מסרו כי רק שני אנשים תקפו את המתלונן (ראו הודעתה של כריסטינה נמנצקו מיום 7.5.09, עמ' 1 ש' 3-11; הודעתו של ירין אברהם מיום 7.5.09, עמ' 1 ש' 4-7; ראו גם "מזכר תשאול עד" ו"מזכר טלפוני עם מני", מיום 6.5.09 מאת השוטר תיאודור אגמי, בהם פורטו שיחות טלפוניות עם עדים שלא הגיעו למסור הודעות במשטרה, אך ציינו בשיחה הטלפונית כי שני אנשים תקפו את המתלונן).

6.
בין אם המשיב הוא האדם שלכאורה היה מעורב באופן פעיל בשוד, ובין אם הוא ישב ברכב ושימש כ"נהג מילוט", המעשים המיוחסים לו הם חמורים ואין חולק כי יש בהם כדי להקים עילת מעצר, מה גם שמדובר לכאורה בביצוע בצוותא ולפיכך חלקו המדויק של כל אחד מהאנשים אינו בעל משקל מכריע. עם זאת, על פי סעיף 21(ב)(1) לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים), התשנ"ו-1996, על בית המשפט לשקול האם קיים אמצעי אחר שיש בו כדי למלא אחר מטרת המעצר, ושפגיעתו בנאשם פחותה.

בהתייחס לכך, נוכח עברו הפלילי הנקי של המשיב, נסיבותיו האישיות כמפורט בתסקיר, המלצת שירות המבחן, ובמיוחד לאור התרשמותי מרצינותם של המפקחים גל אוחיון ואליהו ברט, ונכונותם לפקח על המשיב, כמו גם תקוותי כי גם לאחר שחרורו ממעצר ימשיך המשיב בגמילתו מסמים, שכעולה מהתסקיר, הם מהווים מניע מרכזי להתנהגותו הפוגענית, אני מורה כדלקמן:

א.
המשיב ישהה במעצר בית מלא במשך כל שעות היממה בבית אחותו, גל אוחיון, ביישוב כפר רות, בפיקוח צמוד של אחד מהמפקחים שלהלן:
גב' גל אוחיון, ת"ז 025297128
מר אליהו ברט, ת"ז 056594856
גב' אריאנה בוניאל, ת"ז 038949988
ב.
למשיב יוצמד איזוק אלקטרוני להבטחת הפיקוח עליו בבית אחותו.
ג.
להבטחת תנאי השחרור כאמור יופקד בקופת בית המשפט סך של
10,000 ₪ (או ערבות בנקאית על הסכום הנ"ל). כמו כן יחתום המשיב על התחייבות על סך 20,000 ₪ וכן יחתום כל אחד מהמפקחים כאמור על ערבות בסך 30,000 ₪.
ד.

עד למילוי אחר כלל התנאים דלעיל יישאר המשיב במעצר.

ניתנה היום, י"ז בסיון תשס"ט (9 ביוני 2009), במעמד הצדדים.
מותר לפרסום מיום 9.6.09.

חנה בן-עמי

, שופטת

שרה







בש בית משפט מחוזי 8681/09 מדינת ישראל נ' יעקב קובי אלמלח (פורסם ב-ֽ 09/06/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים