Google

הבנק הבינלאומי בע"מ - דב לוי

פסקי דין על הבנק הבינלאומי בע"מ | פסקי דין על דב לוי

6525/88 א     14/06/2009




א 6525/88 הבנק הבינלאומי בע"מ נ' דב לוי




בעניין:
1



בתי המשפט

בית משפט השלום ירושלים
א
006525/88

בפני
:
כב' הרשם אורי פוני


14/06/2009







הבנק הבינלאומי בע"מ

בעניין
:


ע"י ב"כ עו"ד
יוסף כהן

התובע



נ
ג
ד



דב לוי


ת.ז.
000147322




ע"י ב"כ עו"ד
חורי סני

הנתבע






ובעניין
:
עדינה בן שמשון




ע"י ב"כ עוה"ד
מאיר הלר
המבקשת








החלטה



כתב התביעה כנגד הנתבע הוגש לפני כ-20 שנה. ביום 21.11.1988 ניתן כנגד הנתבע

פסק דין
. פסק הדין הוגש לביצוע בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים ביום 17.2.1989.

רק ביום 12.11.2008
הגיש הנתבע בקשה לשחזור התיק. בבקשה, שלא נתמכה בתצהיר, נטען על ידי ב"כ הנתבע כי הנתבע סבור כי ייתכן ונפל פגם בתיק נשוא התביעה וכי הוא שוקל את האפשרות להגיש בקשה לביטול פסק הדין.
לטענת ב"כ הנתבע, הוא פנה לב"כ התובע על מנת שזה ימציא לו את מסמכי התביעה, לרבות העתק מכתב התביעה. בקשה זו סורבה על ידי התובע.

ביום 16.11.2008 ניתנה החלטה המאשרת את שחזורו של התיק.

ביום 15.12.2008 הגיש ב"כ התובע בקשה לביטול ההחלטה על שחזור התיק. לטענת ב"כ התובע, המדובר בבקשה לקונית, המבוססת על הטיעון הסתמי והכללי כי המבקש סבור כי ייתכן ונפל פגם בתיק וכי הנתבע לא נתן הסבר מדוע הוא סבור כי ייתכן ונפל פגם כלשהו ומהו אותו פגם.

עוד נטען, כי הנתבע לא נתן כל הסבר לשיהוי הרב בהגשת הבקשה.
ב"כ התובע טוען כי בהתאם לתקנה 2 לתקנות בתי המשפט (סדרי דין לשחזור תיקים ומסמכים, תשמ"ד-1984), נקבע כי בית המשפט או הרשם רשאי, לאחר ששוכנע כי תיק של בית משפט אבד, או הושמד, כולו או חלקו, או כי מסמך שבו נעשה בלתי קריא, להורות כי יש צורך בשחזורו של התיק, או של המסמך, לשם המשך קיום ההליך או למטרה אחרת. לטענתו, הבקשה אינה מצביעה על מטרה כלשהי המצריכה שחזור, שהרי אין המדובר בהמשך קיום ההליך. כמו כן טוען הוא כי המבקש לא תמך את בקשתו בתצהיר.

ב"כ הנתבע הגיש את תגובתו וגם הפעם לא טרח לתמוך את תגובתו בתצהיר מטעם הנתבע. הגם שלא צורף תצהיר, מובאים בתגובה עובדות כמו למשל הטענה כי הנתבע שילם את החוב המקורי למרות שמדובר בחוב מקורי קטן. עוד נטען בתגובה כי הנתבע פנה לייעוץ מקצועי ואותו יועץ עלום שם אמר לו כי ייתכן ויש טעות בתיק. לשם כך פנה למומחה וזה הודיע לו כי לצורך הבדיקה הוא זקוק למסמכים, אולם אלה אינם נמצאים ברשותו.
לבסוף טוען ב"כ הנתבע כי חייו של הנתבע נהרסים במשך 20 שנה.

ביום 19.2.2009 ניתנה החלטה לפיה על ב"כ הנתבע להבהיר את מטרת שחזור התיק. ביום 20.3.2009 נמסרה הבהרה על ידי ב"כ הנתבע. בהבהרה זו נטען כי תיק בית המשפט בוער וכך אף בלשכת ההוצאה לפועל. לדברי ב"כ הנתבע, הנתבע מבקש לממש את זכותו לעיון במסמכים הקשורים לתיק.

ביום 24.3.2009 הגישה המבקשת בקשה להצטרף לבקשת הנתבע לשחזור התיק. המבקשת טוענת כי הינה ערבה לחוב הנתבע. לטענתה, היא לא זומנה כצד לתיק ולא נמסרו לה כל מסמכי התביעה.


עוד מוסיפה המבקשת, כי כפי הידוע לה, החוב המקורי היה על סך של 10,000 ₪ ואילו החוב אותו מנסה התובע לגבות עולה על הסך של 300,000 ₪, וזאת למרות התשלומים שביצע הנתבע במשך שנים.
עוד מציינת המבקשת, כי הינה אשה קשת יום.

ב"כ התובע מתנגד לבקשת המבקשת להצטרף לבקשת הנתבע לשחזור. ראשית, טוען ב"כ התובע, כי הבקשה אינה נתמכת בתצהיר. שנית, הטענה כי המבקש מעולם לא קיבל את מסמכי התביעה מועלית לראשונה רק במסגרת בקשה זו, למרות שבמסגרת תיק ההוצל"פ שנפתח לשם ביצוע פסק הדין לא הועלתה על ידה כל טענה בקשר לכך. יתירה מזאת, המבקשת שילמה במסגרת תיק ההוצל"פ סכומים שונים במשך שנים מאז נפתח תיק ההוצאה לפועל וללא התנגדות כלשהי מצידה. שלישית – אין בפי המבקשת כל הגנה כנגד התביעה.

לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, הגעתי לכלל מסקנה שאין בידי להיעתר לה.
הן המבקשת והן הנתבע אינם מבססים את בקשתם על מערכת עובדות ראויה וכל טענותיהם נטענות בעלמא, וזאת במטרה לעכב את ביצוע פסק הדין. אין די בהעלאת חשד כי ההליכים בתיק לא היו תקינים. משניתן פסק הדין והמבקשת והנתבע לא הגישו את בקשתם בתוך פרק זמן סביר, אלא בחלוף תקופה ארוכה של 20 שנה, הרי שמבחינת התובע יש לשים קץ להליך ולהשלים את ביצוע פסק הדין ולראות מבחינתו את ההליך כסופי מבלי שיוטרד באיחור כה רב. ציפייה זו הוכרה אף בפסיקת בתי המשפט, אשר מונעת מבעלי דין לנקוט בהליך זה לאחר שהתובע כבר נמצא בעיצומם של הליכי מימוש פסק הדין. השבת הגלגל אחורה לאחר תקופה כה ארוכה פוגעת בסדרי משפט תקינים שאל לבית המשפט ליתן לה יד.

אשר על כן, הבקשה לשחזור התיק מטעם הנתבע ובקשת ההצטרפות של הערבה נידחית.

ניתנה היום כ"ב בסיון, תשס"ט (14 ביוני 2009), בהיעדר הצדדים

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.
אורי פוני
, רשם
הוקלד ע"י יהודית ל.נ.







א בית משפט שלום 6525/88 הבנק הבינלאומי בע"מ נ' דב לוי (פורסם ב-ֽ 14/06/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים