Google

מדינת ישראל - נוריאל חנניה

פסקי דין על נוריאל חנניה

2798/03 בש     03/03/2003




בש 2798/03 מדינת ישראל נ' נוריאל חנניה




בעניין:

בתי המשפט

6


בית משפט השלום ירושלים
בש 002798/03

ת.פ. 1789/03

לפני:
כבוד השופט אהרן פרקש


25/03/2003




מדינת ישראל
בעניין
:

המבקשת
ענף תביעות מחוז י-ם
ע"י משטרת ישראל



נ
ג
ד


נוריאל חנניה


המשיב
ד' ילוז - סניגוריה ציבורית


ע"י ב"כ עו"ד


החלטה

הבקשה וכתב האישום
1.
לפניי בקשה של המבקשת להורות על הארכת מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו בת.פ 1789/03.

2.
בד בבד עם הגשתה של בקשה זו, הגישה המבקשת
כנגד המשיב כתב אישום, ובו הוא מואשם בסחר בסם מסוכן, עבירה לפי סעיף 13 + סעיף 19א לפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], התשל"ג-1973, בכך שביום 25.9.02, בסמוך לשעה 18:00, בביתו ברחוב הנורית בירושלים, מכר המשיב לסוכן משטרתי, 58.14 גר' סם מסוכן מסוג קנבוס תמורת 200 ₪.

המסגרת המשפטית
3.
בקשה זו תבחן לאור הוראות סעיף 21(א) ו-(ב) לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים), התשנ"ו-1996 (להלן: "החסד"פ"), ויש לבחון האם קיימות ראיות לכאורה כנגד המשיב, האם קמה עילת מעצר כנגדו, והאם
לא ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך שתפגע בדרך פחותה בחירותו של המשיב.

ראיות לכאורה
4.
ב"כ המבקשת ביסס טענותיו לנושא זה על הודעתו של הסוכן הסמוי, מיום 26.9.02. בהודעה זו מסר הסוכן, כי ביום 25.9.02 הגיע לביתו של המשיב וביקש לקנות שתי שקיות של מריחואנה. המשיב ביקש ממנו להמתין ויצא מהדירה. לאחר מספק דקות שב ואמר לסוכן, שיש כנראה אנשים ליד ה"זולה", וסיפר לסוכן, כי ברשותו בדירה שקית אחת בלבד. הסוכן קיבלה לידיו ומסר למשיב תמורתה סך של 200 ₪.

יצויין, כי הסוכן בעל עבר פלילי, לרבות בתחום של סחר בסמים מסוכנים, חתם על הסכם עם המבקשת, לפיו ישמש כסוכן סמוי תמורת סגירתם של שישה תיקים התלויים ועומדים כנגדו בגין סחר בסמים.

מעיון בתיק המשטרה עולה גם, כי נערך עיקוב אחר הסוכן מעת שיצא מתחנת המשטרה ברכבו, בשעת אחר-הצהרים, ועד לשעת ערב מאוחרת.

5.
המשיב, שנעצר ביום 24.2.03, במסגרת מבצע שבו נעצרו חשודים נוספים שמכרו סמים לסוכן הסמוי, מכחיש מכל וכל, כי מכר את הסם המדובר לסוכן הסמוי, אם כי אינו מכחיש שבעבר, לפני למעלה משנה השתמש בסמים.

6.
ב"כ המשיב טענה, כי אין "ראיות לכאורה" להוכחת המיוחס למשיב בכתב האישום. לטענתה, בביתו של המשיב לא נמצאו סמים, והמשיב אינו משתמש בסמים. בחודשים האחרונים, במסגרת שירות המבחן, מסר 12 בדיקות שתן שכולן נמצאו תקינות. עוד מוסיפה היא וטוענת, כי הסוכן הסמוי ידוע כסוחר בסמים, והמשיב נהג בעבר לרכוש ממנו סם,
ואילו כעת, תפקידו של הסוכן היה להפיל אנשים.

לגוף הבקשה טוענת ב"כ המשיבה, כי מלבד הודעתו של הסוכן, אין כל תמיכה בעדות זו, כגון הקלטה או אמצעי אחר, שכן העיקוב שנערך אחר הסוכן, לא צפה בעסקה כלשהי, שאם נערכה, כי אז נערכה בתוך הבית פנימה.

עוד נטען, כי שרשרת הסם אינה מתאימה מבחינת תוית המספר שהושמה על השקית עם הסם, וזו נבדקה במז"פ, ובגינה הוגשה חוות דעת, כי השקית הכילה סם מסוג קנבוס.

7.
סבורני, כי יש טעם רב בדברי ב"כ המשיב. מעיון בתיק החקירה המשטרתי עולה, כי מלבד הודעתו של הסוכן, כי רכש את הסם תמורת 200 ₪ מהמשיב בתוך ביתו פנימה, אין כל ראיה לביצוע העסקה. לא הקלטה, לא צילום ולא עדות ראיה כלשהי.

מעיון בדו"ח המעקב שנערך, עולה עוד, כי הסוכן נצפה נכנס לבנין מס' 202 ברח' הנורית, ואולם המשיב מתגורר בבנין מס' 206 באותו רחוב. גם המספר שנרשם על גבי השקית בה הוכנס הסם על ידי השוטר המפעיל, שקיבלה בסמוך לאחר ביצוע העסקה (מס' 527), אינו מופיע במסמכים הבאים המוצגים כשרשרת הסם, מלבד השקית שמספרה 1760509
e
.

אין גם כל ראיה, כי בטרם הלך הסוכן למפגש עם המשיב, נבדק כי אינו נושא סמים על גופו, וכי האפשרות היחידה היא שאומנם קיבל את הסם מהמשיב, באותו מפגש בדירה.

לאור זאת, סבורני, כי אף אם יש מקום להגיע למסקנה, כי קיימת "ראיות לכאורה" כנגד המשיב, חל בהן כירסום רב, שכן בעיקרה מדובר על עדות הסוכן בלבד.

עילת מעצר
8.
ב"כ המבקשת טען, כי כנגד המשיב קמה חזקת המסוכנות על פי סעיף
21(א)(1)(ג)(3) לחסד"פ, שעל המשיב לנסות להפריכה.

ב"כ המשיב טענה לעומתו, כי לא קמה עילת מעצר כנגד המשיב, שכן מאז העסקה המיוחסת למשיב, אותה הוא מכחיש, חלפו כחמישה חודשים, ולא נמצא נגדו מאומה במהלך התקופה זו, ובביתו לא נמצא סם.

ב"כ המשיב הגישה לבית המשפט, תסקיר של שירות המבחן, שניתן בתיק הפלילי המתנהל בבית משפט זה, ולפיו, אכן ביצע המשיב 12 בדיקות שתן, כאשר שמונה האחרונות היו נקיות, אם כי מראשית חודש ינואר 2003 לא מסר המשיב דגימות שתן.

כן הגישה מכתב מיום 6.11.02, המופנה לבית המשפט ובו מצויין, כי המשיב עובד בסניף "סופר ספיר" אשר בתלפיות כמנהל מחלקה.

9.
חזקת המסוכנות המפורטת בחסד"פ, נבחנת בעת ביצוע העבירה המיוחסת למשיב. היינו, משמיוחסת למשיב עבירה על פי פקודת הסמים המסוכנים, קמה כנגדו חזקת המסוכנות, לכאורה, מבלי תלות בפרק הזמן שחלף מאז ביצוע העבירה, ועל המשיב להוכיח אחרת.

למען הדיוק נוסיף ונציין, כי כעולה מעדותו של המשיב, אינו עובד כיום בחנות "סופר ספיר" אלא בחנות אחרת בשכונת רוממה בירושלים.

מכל מקום, משמיוחסת למשיב עבירה של סחר בסם מסוכן, סבורני, כי המשיב לא הצליח להרים את הנטל ולהוכיח, כי אינה במקומה, ולפיכך קמה עילת מעצר כנגדו.

חלופת מעצר
10.
על פי הוראת סעיף 21(ב)(1) לחסד"פ על בית המשפט לבחון חלופת מעצר. חלופת המעצר המוצעת על ידי המשיב היא מעצר בית מלא בבית אחיו במושב "אורה" בסמוך לירושלים, כאשר הפיקוח ייעשה על ידי גיסתו לעתיד של המשיב, אשר עתידה להינשא לאחיו ביום 4.3.03.

11.
מטרת המעצר במקרה דנן היא לנסות ולמנוע מהמשיב סחר בסם מסוכן, שבו עסק על פי כתב האישום פעם אחת לפני כחמישה חודשים, וזאת עד לסיום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי הרישום הפלילי, למשיב קיים עבר פלילי אך בעבירות רכוש ולא בעבירות סמים, ואף זאת מלפני למעלה משלוש שנים, מלבד התיק הפלילי המתנהל לפני כב' השופטת א' אפעל-גבאי, שעל פי התסקיר שהוגש לראיה, הואשם בו בשימוש בסם.

12.
לאור העובדה, כי המדובר בעבירה בודדת של סחר בסם, וכי לשיטתי ישנו כירסום ב"ראיות לכאורה", כי העבירה בוצעה לפני למעלה מחמישה חודשים, ומאז לא נפתח כנגדו תיק נוסף, כי היה בפיקוח של שירות המבחן ומסר מספר בדיקות שתן נקיות מסם, סבורני, כי בנסיבות הכוללות יש מקום להעתר לחלופת המעצר המוצעת.

סיכום
13.
לפיכך, הנני מורה כדלקמן:

1.
המשיב ישהה במעצר בית מלא בבית אחיו וגיסתו לעתיד במושב אורה מס'
106, עד לסיום
ההליכים המשפטיים נגדו.

על אף זאת יהא המשיב רשאי לצאת מהבית ביום 3.3.03 בלווית אחיו או
גיסתו לעתיד - גב' כנרת כהן - לצורך רכישת בגדים לחתונת אחיו, וישוב לבית לא יאוחר מהשעה 20:00.
כן יהא רשאי לצאת ממעצר הבית ביום 4.3.03 בליווית אחיו או גיסתו לעתיד לאירוע החתונה מהשעה 15:00 ועד השעה 01:00.


2.
המשיב יחתום על ערבות עצמית על סך 5,000 ₪. אחיו וגיסתו לעתיד
יחתמו כל אחד על ערבות על סך דומה להבטחת מילוי אחר התנאים האמורים, תוך כדי הבהרה, כי אם יפר המשיב את התנאים האמורים, רשאית המבקשת לבקש חילוט הערבויות.


3.
השחרור יכול שיעשה לפני קצין משטרה.

ניתנה היום כ"ט באדר א, תשס"ג (3 במרץ 2003) במעמד ב"כ הצדדים והמשיב.

אהרן פרקש

, שופט




002798/03בש 130 פרג אורית







בש בית משפט שלום 2798/03 מדינת ישראל נ' נוריאל חנניה (פורסם ב-ֽ 03/03/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים