Google

עקיבא אורן - ד"ר חסן מוחמד גאנם

פסקי דין על עקיבא אורן | פסקי דין על ד"ר חסן מוחמד גאנם

2547/05 א     06/02/2006




א 2547/05 עקיבא אורן נ' ד"ר חסן מוחמד גאנם




בעניין:
1



בתי המשפט

בית משפט השלום עכו
א
002547/05


בפני
:
כב' השופטת פיינסוד-כהן שושנה
תאריך:
06/02/2006




בעניין
:
עקיבא אורן








התובע





ג
ד-




ד"ר חסן מוחמד גאנם








הנתבע


פסק דין

1.
התובע הגיש תחילה תביעתו לבית המשפט לתביעות קטנות. התובע תבע 15,000 ₪ מאחר ולטענתו במסגרת טיפול שיניים, הנתבע עקר את אחת משיניו, באופן רשלני. שופטת בית המשפט לתביעות קטנות כב' השופטת זהבה בנר, הורתה על העברת הדיון לבית משפט השלום מאחר וקיים צורך בשמיעת מומחים בתחום רפואת השיניים (החלטה מיום 04.9.05).

2.
התיק הועבר לבימ"ש השלום, התביעה תוקנה אך לא צורפה לה חוות דעת רפואית. הצדדים לא מינו לעצמם עורכי דין. בישיבת בית המשפט לפני ביום 3.1.06, הוסבר לתובע הצורך בצירוף חוות דעת רפואית. התובע חזר וטען כי די בעיון במסמכי הרופאים אשר טיפלו בו לאחר העקירה. באותם מסמכים צויין כי נמצאו "שאריות חומר בתוך המכתשים".

3.
התובע סרב להצעה לנהל את הדיון על פי הוראות סעיף 79 א' לחוק בתי המשפט וביקש ארכה להגשת חוות דעת רפואית. ניתנה לתובע ארכה והודגש כי היה ולא תוגש חוות דעת רפואית תמחק התביעה.

4.
התובע לא הגיש חוות דעת רפואית תוך שהוא שב ומציין כי אין צורך בחוות דעת רפואית ודי במכתב הרופא. כמו כן, הוא חזר וציין כי עלותה של חוות דעת רפואית מחצית מסכום התביעה. טוען כי יש לסלק על הסף את התביעה בהעדר חוות דעת רפואית.

5.
תקנה 127 לתקנות סדר הדין האזרחי התשמ"ד-1984, קובעת:


"רצה בעל דין להוכיח עניין שברפואה לביסוס טענה מטענותיו,
יצרף לכתב טענותיו תעודת רופא או חוות דעת של מומחה, לפי
העניין, שנערכה לפי סעיף 24 לפקודת הראיות (נוסח חדש),
התשל"א-1971 (להלן - חוות דעת); אולם רשאי בית המשט
או הרשם לפטור בעל דין מצירוף חוות דעת מטעמים מיוחדים
שירשמו".

6.
מאחר והתובע טוען לרשלנות רפואית, הרי שעצם קיומה של רשלנות, מה הוא הטיפול הסביר, האם אכן נותר חומר במכתשים והאם עובדה זו מעידה על רשלנות אלה כולם עניינים שברפואה. לצורך הוכחתם נדרשת כמצוות התקנות, חוות דעת רפואית. התובע מסרב לצרף לתביעתו חוות דעת כזו.

7.
לבית המשפט הסמכות לפטורבעל דין מחובתו זו, מטעמים מיוחדים שירשמו. דומני כי אחד הטעמים הוא אכן כאשר עובדת הרשלנות נגלת על פניה. כאשר מתקיימים יסודות סעיף 41 לפקודת הנזיקין "הדבר מדובר בעד עצמו".


על אף האמור במכתבו של הרופא בדבר המצאותו של חומר, אין זה מקרה חד משמעי בו ללא כל חוות דעת של מי שעוסק בתחום הרופאה, חוות דעת אשר ניתן להגיש כנגדה חוות דעת נגדית ולחקור את עורכה, ניתן לקבוע חד משמעית קיומה של רשלנות רפואית.


יתרה מכך אין מסמכים רפואיים התומכים במלוא טענותיו של התובע כמפורט בתצהירו. חלק מן המסמכים הרופאים שצורפו אף מצביעים על הסברים אחרים לתלונותיו, למשל סיכום האשפוז אשר צורף כנספח לכתב התביעה המקורי .

8.
לפיכך, בהעדר חוות דעת רפואית דין התביעה להמחק על הסף. מאותם טעמים לא מצאתי לנכון למנות מומחה רפואי מטעם בית המשפט.

9.
התביעה תמחק.

בנסיבות המיוחדות איני מוצאת לנכון לפסוק הוצאות. מאחר והתובע אינו מיוצג מלכתחילה בחר להגיש תביעתו בבית המשפט לתביעות קטנות, הנני מוצאת לנכון להורות על החזר הפרש האגרה בין אגרת בית המשפט לתביעות קטנות לבין האגרה אותה נדרש התובע לשלם עם העברת התביעה לבית משפט השלום.

ניתן היום ח' בשבט, תשס"ו (6 בפברואר 2006) בהעדר.
המזכירות תמציא העתק פסק הדין לצדדים.

_____________________
שושנה פיינסוד-כהן, שופטת
002547/05א
114 סימה כהן






א בית משפט שלום 2547/05 עקיבא אורן נ' ד"ר חסן מוחמד גאנם (פורסם ב-ֽ 06/02/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים