Google

מיכאל חזות - בטוח לאומי-סניף באר שבע

פסקי דין על מיכאל חזות | פסקי דין על בטוח לאומי-סניף באר שבע

3177/08 בל     16/06/2009




בל 3177/08 מיכאל חזות נ' בטוח לאומי-סניף באר שבע




בעניין:
1



בתי הדין לעבודה
בית הדין האזורי לעבודה
בבאר שבע
בל 3177/08



בפני
:
כבוד השופט אילן סופר

16/06/2009






מיכאל חזות

בעניין

:

תובע

יעקב
רביבו


ע"י ב"כ עו"ד




נ
ג
ד



בטוח לאומי-סניף באר שבע



נתבע

נעמה נווה

ע"י ב"כ עו"ד


החלטה

1.
התובע הגיש תביעה להכרה בפגיעה בגבו כתאונת עבודה.
2.
התובע יליד 1956.
3.
התובע עבד כאיש שיווק ומכירות בחברה משפחתית בשם "ישאב אברהם ובניו בע"מ" (להלן: "החברה").
4.
ביום 28.4.08 התובע הושיט ידיו להוריד ממדף עליון ארגז של קופסאות שימורים. הארגזים לא נערמו באופן מסודר, ומשיכת הארגז על ידי התובע הובילה לנפילה של מספר ארגזים נוספים של קופסאות שימורים. התובע טוען כי ניסה להדוף את החפצים הנופלים בידיו ותוך כך נפל לאחור ונחבל בגבו, תוך שפשוף הגב ממדפי הברזל שהיו מאחוריו. עוד ציין התובע כי שמע מעין "קליק" בגבו עם נפילתו (להלן: "הארוע"). במקום לא שהו אנשים נוספים באותה עת, ועל כן אין עדים לארוע. זאת ועוד, התובע הופיע לעבודתו יום למחרת, תוך שהוא סובל מכאבי גב, למחרת היום כבר נשאר התובע בביתו, וביום 2.5.08 פנה לקבלת טיפול רפואי.

המשך השתלשלות הארועים היא כעולה מהמסמכים הרפואיים בתיקו של התובע.
5.
הנתבע טען כי התובע מסר גירסאות לא אחידות באשר לארוע, אין לארוע עדים, הוא אינו מתועד במסמכים הרפואיים, ומכל הטעמים הללו יש לדחות את התביעה.
6.
במקרים בהם המבוטח נמצא לבדו במקום ההתרחשות, ולא ניתן למצוא עדים לארוע, על בית הדין לבחון את אמינות גרסתו של המבוטח, ולהכריע האם התקיים הארוע כנטען. הרישומים בתיעוד הרפואי מקבלים משנה תוקף במקרים אלו, אולם אינם חזות הכל, ויש לבחון כל מקרה לגופו.
7.
לאחר ששמענו את עדותו של התובע, מצאנו כי יש לקבל את גרסתו בכל הנוגע לארוע הנפילה
בעבודתו, ולראות בארוע מיום 28.4.08 ארוע תאונתי, ונפרט.
8.
בתצהירו ובעדותו השכיל התובע לספק הסברים שהניחו את דעתנו אשר לסתירות לכאורה בין הגרסאות לארוע. כך למשל, הסביר התובע כי התייחסותו של אביו בחקירתו לכאבי גב עקב תנועה לא טובה שעשה התובע (נ/8), אינה סותרת את גרסתו שכן אביו פגש בו רק ביום שלמחרת הארוע, ואז סבל מכאבי גב (סעיף 44 - 46 לתצהיר התובע).

אשר למסמך הרפואי בו צויין כי ביתו של התובע מסרה שנפל בביתו והתעלף מכאבים, מבהיר התובע כי מדובר בטעות ברישום. לדברי התובע מדובר במצב בו היה שרוי לאחר הפגיעה, עת כאביו הכניעו אותו ובכל פעם שניסה לקום נפל על המיטה (סעיף 47 לתצהיר התובע, וכן עמוד 2 לפרוטוקול הדיון מיום 11.5.09).
זאת ועוד, התובע הסביר כי הרושם הרפואי שהתקבל עם אשפוזו היה של בעיה נוירולוגית, ולא אורתופדית, ומכאן שהמידע שמסר במהלך האשפוז התמקד בתחום הנוירולוגי. רק משנודע לו כי מדובר למעשה בבעיה אורתופדית, קישר בין הארוע בעבודה לבין הפגיעה, ומשום כך הארוע אינו מתועד במסמכים הרפואיים הראשוניים (סעיפים 24 - 33 ו 35-36 לתצהירו של התובע). עוד ציין התובע כי במצב בו אושפז, לא היה מסוגל למסור פרטי רקע על מצבו, שכן סבל מכאבים עזים, ולא יכול היה ללכת על רגליו (סעיף 34 לתצהיר התובע, ועמוד 3 לפרוטוקול מיום 11.5.09). הסברים אלו מקובלים עלינו.
8.
אין ספק כי במקרה של התובע מדובר בחבלה קיצונית. המסמכים הרפואיים מלמדים על צורך דחוף בניתוח, ועל פריצת דיסק גדולה וחריגה. בנסיבות אלו ראוי ששאלת הקשר הסיבתי הרפואי תיבחן על ידי מומחה רפואי מטעם בית הדין, אשר יחווה דעתו האם הפגיעה יכולה היתה להיגרם כתוצאה מהארוע.
9.
אשר על כן הריני ממנה את ד"ר אליהו סלטי כמומחה מטעם בית הדין, אשר יתבקש להשיב לשאלות שהלן:
א.
ממה סובל התובע בגבו?
ב.
האם יש קשר על דרך של גרימה, או החמרה, בין הפגיעה בגבו של התובע לבין הארוע מיום 28.4.08?
10.
הצדדים יהיו רשאיים להעביר לתיק בית הדין כל חומר רפואי רלבנטי, עד ליום 30.6.09.
11.
המזכירות תעביר למומחה הרפואי את תיקו הרפואי של התובע, בצירוף העתק מהחלטה זו, בתום המועד.

ניתנה היום 16 ביוני, 2009 (כ"ד בסיון תשס"ט) בהעדר הצדדים.



אילן סופר

- שופט








בל בית דין אזורי לעבודה 3177/08 מיכאל חזות נ' בטוח לאומי-סניף באר שבע (פורסם ב-ֽ 16/06/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים