Google

מחמד אבראהים מסאלחה - ח'ליל יאסין

פסקי דין על מחמד אבראהים מסאלחה | פסקי דין על ח'ליל יאסין

11113-02/09 תק     16/06/2009




תק 11113-02/09 מחמד אבראהים מסאלחה נ' ח'ליל יאסין








בית משפט לתביעות קטנות בעכו



16 יוני 2009

ת"ק 11113-02-09 מסאלחה נ' יאסין





בפני

כב' השופטת
זהבה (קאודרס) בנר

תובע
מחמד אבראהים מסאלחה


נגד

נתבע
ח'ליל יאסין



פסק - דין


א.
העובדות הצריכות לעניין:

1.
בכתב תביעתו טען התובע כי סיכם עם הנתבע כי יבצע בביתו עבודות חשמל, ותמורת העבודה יקבל סך 3,000 ₪. התובע שילם מראש את הסכום לנתבע, אך זה האחרון לא ביצע העבודה. טרם הגשת התביעה שלח מכתב באמצעות עו"ד לנתבע, אך מכתב זה לא זכה לתשובה.

2.
בכתב הגנתו הכחיש הנתבע כי חייב לתובע כסף, ואף ציין כי התובע הודה בפני
ו בנוכחות עדים כי הוא לא חייב לו מאומה.

ב.
הדיון:
1.
בדיון שנערך ביום 11/6/09 חזר התובע על טיעוניו בכתב התביעה, והדגיש כי בסופו של יום, ועקב העובדה שהנתבע לא ביצע העבודה אותה התחייב לבצע, התובע עצמו בלית ברירה ביצע אותה, תוך שהוא מוציא הוצאות כספיות נוספות בנוסף לאלו ששילם כבר מראש לנתבע. התובע ציין כי העבודה שהיה אמור הנתבע לבצע היתה התקנת שעון חשמל, וכן הודה כי לא קיים כל הסכם חתום בעניין בינו לבין הנתבע.

2.
הנתבע טען בדיון כי הוא לא קיבל כל סכום כסף מאת התובע, שכן לא נתבקש לבצע כל עבודה שהיא בביתו של התובע. כל אשר נתבקש הוא לעשות הוא לסייע לתובע במגעים שהוא ניהל עם גורמים בחברת החשמל לעניין אספקת החשמל לביתו, וזאת הוא עשה עקב קשריו המיוחדים בחברת חשמל ללא כל תמורה.

3.
העד מטעם התובע, מר ג'מיל מוחמד מסאלחה, בנו של התובע, טען בדיון כי הוא היה עד לפגישה של הנתבע בבית אביו, בה הראה אביו לנתבע העבודה שעליו לבצע, וכן שמע השיחה שניהלו אביו והנתבע בנוגע לעבודה, וכן לסכום הסופי בענין התשלום מאת התובע במזומן לידיו של הנתבע. לאחר שהבין אף הוא כי הנתבע לא מתכוון לבצע העבודה, ניסה מספר פעמים להשיגו ולשוחח עמו בעניין, אך לשווא.

4.
העד מטעם הנתבע, מר טאהא עבד אל חכים, טען בדיון כי נודע לו על המחלוקת הנטושה בין התובע לבין הנתבע מפיו של עובד שלו, והשניים פנו לתובע ולנתבע על מנת לגשר ביניהם, ולאחר שהקשיבו לטענות שני הצדדים, הגיעו למסקנה כי גרסתו של הנתבע היא זו הנכונה.
בתגובה לטענותיו אלו של עד הנתבע טען בנו של התובע, העד מטעם התובע, כי אכן ידוע לו על הגעת השניים לבית אביו בכדי לסיים המחלוקת בין אביו לבין הנתבע, אך שם הובטח לאביו כי הוא יקבל מרבית הסכום אשר הנתבע חייב לו, בניגוד לטענת העד מטעם הנתבע.

ג.
הכרעה:
1.
קראתי טעוני הצדדים ושמעתי טענותיהם בפני
כמו גם עדויות העדים מטעמם, ולאור כל אלו אני קובעת כי התביעה מתקבלת, וזאת מן הנימוקים הבאים:

2.
גרסת התובע והעד מטעמו, הם בלבד, הותירו עלי רושם אמין. כל הראיות שהוגשו ע"י התובע ת/1-ת/3 וכן
מכתב אל הנתבע באמצעות עורך דינו, לפיו עליו להחזיר סכום הכסף שקיבל ואשר לא נתן התמורה המוסכמת בגינו או לחילופין לבצע העבודה עליה התחייב הנתבע מחזקים את גירסתו באופן משמעותי.

3.
אני קובעת, כי התובע והנתבע סיכמו ביניהם בעל פה, בנוכחות הבן של התובע, על עבודות חשמל תמורת 3,000 ₪ ששולמו לידיו במזומן. התרשמתי כי התובע הינו אדם מסודר ביותר ומנהל את עסקיו וענייניו באופן הגון, ישר, שקוף ומנהל רישומים מפורטים ומדוקדקים מקטן ועד גדול. הנתבע לא עשה כל עבודה תמורת הסכום שקיבל, וגרם בכך להוצאות נוספות לתובע ולעוגמת נפש רבה.

3.
לאור כל האמור לעיל אני קובעת, כאמור, כי התביעה מתקבלת.
על הנתבע לשלם לתובע סך 5,052 ₪ וכן הוצאות בסך 1,500 ש"ח, סה"כ 6,552 ₪, תוך 30 יום מהיום, שאם לא כן ישא סכום זה הפרשי הצמדה וריבית כחוק עד למועד התשלום בפועל.

ניתן היום,
כ"ד סיון תשס"ט, 16 יוני 2009, בהעדר הצדדים.











תק בית משפט לתביעות קטנות 11113-02/09 מחמד אבראהים מסאלחה נ' ח'ליל יאסין (פורסם ב-ֽ 16/06/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים