Google

שרון גלעדי - יוסף גולדשטיין, כלל חברה לבטוח בע"מ

פסקי דין על שרון גלעדי | פסקי דין על יוסף גולדשטיין | פסקי דין על כלל חברה לבטוח |

383/09 תק     20/05/2009




תק 383/09 שרון גלעדי נ' יוסף גולדשטיין, כלל חברה לבטוח בע"מ




בעניין:
8



בתי המשפט

בית משפט לתביעות קטנות כפר סבא
תק 000383/09

בפני
:
שופט: גדול דוד
תאריך:
20/05/2009





בעניין

:
שרון גלעדי







התובעת


נ
ג
ד




1. יוסף גולדשטיין

2. כלל חברה לבטוח בע"מ






הנתבעים
ובעניין

:
יוסף גולדשטיין





התובע שכנגד



נ
ג
ד




1. שרון גלעדי

2. איי.די. איי חברה לבטוח בע"מ





הנתבעות שכנגד

פסק דין

1.
התובעת שרון גלעדי
(להלן" "גלעדי") הגישה תביעה קטנה כנגד הנתבע יוסף גולדשטיין
(להלן: "גולדשטיין") וכנגד הנתבעת 2 – המבטחת של גולדשטיין (להלן: "כלל").
2.
בכתב התביעה עותרת גלעדי כי ביהמ"ש יחייב את גולדשטיין וכלל לשלם לה סך של 8,826 ₪ (להלן: "סכום התביעה"). סכום זה כולל הוצאות לתיקון הרכב בסך של 6,001 ₪, שכ"ט שמאי בסך 600 ₪, פיצוי בגין ירידת ערך הרכב בסך של 1,725 ₪ ופיצוי בגין עוגמת נפש בסך של 500 ₪. גולדשטיין מצידו הגיש תביעה שכנגד שבה הוא עותר לחייב את גלעדי ואת הנתבעת שכנגד 2 – החברה המבטחת של גלעדי (להלן: "ביטוח ישיר") בסך של 1,572 ₪ בגין השתתפות עצמית שנדרש לשלם בעקבות התאונה שתפורט להלן.
3.
ביום 26.8.08 אירעה תאונה בה היו מעורבים רכב פרטי מס' רישוי 51-739-58 (להלן: "רכב גלעדי"), אשר היה נהוג ביום התאונה ע"י ספיר גלעדי בתה של שרון גלעדי
.
4.
מאידך, בתאונה היה מעורב רכב פרטי מס' רישוי 20-079-96 (להלן: "רכב גולדשטיין"). רכב זה היה נהוג ע"י גולדשטיין.
5.
בדיון מיום 18.5.09 הופיעה ב"כ ביטוח ישיר ובקשה כי היא תצורף לתביעה שכנגד כנתבעת שכנגד נוספת ומבוקשה אושר לה.
בדיון ההוכחות הוברר, ועל כך אין מחלוקת, כי גולדשטיין נסע מכיוון דרום לכיוון צפון ברח' כץ בפ"ת משהגיע לקרן הרחובות כץ ודרייפוס הוא עצר וביקש לפנות שמאלה לרח' דרייפוס הניצב לרח' כץ.
מנגד נסע רכב גלעדי מרח' כץ מכיוון צפון דרומה. מכאן ואילך נחלקות הדעות.
ספיר גלעדי ואחותה שהם גלעדי שישבה לידה ברכב גלעדי, טענו כי נסעו כל העת בנתיב הנסיעה המיועד להן ובשעה שהגיעו לצומת כץ – דרייפוס סטה לעברן גולדשטיין מסיבה השמורה עמו, ופגע בהן בכנף השמאלית הקדמית של רכבן. לאימות טענתן צרפו הבנות לבית גלעדי תמונות הרכב שסומנו ת/1 ו-ת/2 וכן חוו"ד שמאית המלמדת על גובה הנזק.
6.
גולדשטיין טען מנגד כי משהגיע לצומת כץ – דרייפוס הבחין ברכב היוצא מרח' דרייפוס (שהוא רחוב צר) ועל כן עצר עצירה מוחלטת כשרכבו עומד לימין קו ההפרדה המרוסק המפריד בין נתיבי נסיעה.
המשיך גולדשיין וטען כי בעודו ממתין לנתיב שיתפנה סטו בנות גלעדי ממסלולן והיכו ברכבו בחזית שמאלית קדמית. הפנס השמאלי כולו נשבר ואותו דבר קרה אצלה (שבירת הפנס השמאלי קדמי) לאימות גרסתו מצרף גולדשטין את תמונות רכבו שסומנו נ/1 ו-נ/2 וכן חוו"ד שמאית המעידה על הנזק שנגרם לרכבו.
7.
ב"כ הצדדים סיכמו וטענו כל אחד בזכות מבוטחן וביקשו לחייב את הצד שכנגד כאשר ב"כ גלעדי מבקשת להוסיף כנדבך את עובדת אי הופעתה של הגב' גולדשטיין שישבה לצד אישה, על מנת ליתן עדות בביהמ"ש. מחדל זה מבקשת ב"כ גלעדי לזקוף לחובת גולדשטיין. ב"כ גולדשטיין הסבירה מחדל זה של אי הופעת הגב' גולדשטיין בייעוץ שגוי שניתן לגולדשטיין ע"י מי ממודעיו שאמר לו כי אין טעם בהופעת רעייתו שכן הוא והיא חד הם וממילא לא תהא קבילה.
8.
במחלוקת שנפלה בין הצדדים אני מקבל את גרסת גלעדי שכן זו מתיישבת יפה עם מיקום הפגיעות ברכבי הצדדים ואופיין של אותן פגיעות.
טענתו של גולדשטיין לשבירת פנסי חזית שמאל שלו ושל גלעדי לא מוצאת ביטויה בתמונות שהוא הגיש לגבי רכבו ובתמונות שהגישה גלעדי לגבי רכבה שלה.
לא זו אף זו, אם נעיין בחוו"ד השמאיות שתיהן, השמאים של שני הצדדים לא טוענים לשבירת פנס שמאלי קדמי של מי מהצדדים. מאידך, התמונות נ/1 ו-נ/2 מראות על כך שפגוש שמאלי קדמי של גולדשטיין נפגע ונקרע באופן שיש לייחס לו את הפגיעה ברכב גלעדי שכן רכב גלעדי, עפ"י התמונות ת/1 ו-ת/2 לא נפגע כלל בחזית אלא חזית – צד שמאל. פנסה של גלעדי נשאר שלם ללא פגע.
עפ"י כללי פיזיקה מקובלים לא תתכן פגיעה של רכב גלעדי הפגוע בכנף בחזית רכב גולדשטיין שעה שהאחרון טוען כי היה בעצירה מוחלטת.
9.
העולה מן המקובץ כי אני מחייב את גולדשטיין וכלל יחד ולחוד לשלם לגלעדי באמצעות כלל את סכום התביעה של גלעדי בסך כולל של 8,326 ₪ (נכיתי פיצוי בסך 500 ₪ בגין עוגמת נפש) והוצאות משפט בסך 200 ₪. התשלום יבוצע תוך 30 יום מהיום שאם לא כן יתלוו לו ריבית והפרשי הצמדה מהיום ועד ליום התשלום בפועל.
10.
תביעת גולדשטיין כנגד גלעדי ומבטחתה נדחית ללא צו להוצאות.

ניתן היום כ"ו באייר, תשס"ט (20 במאי 2009) בהעדר הצדדים



דוד גדול, שופט







תק בית משפט לתביעות קטנות 383/09 שרון גלעדי נ' יוסף גולדשטיין, כלל חברה לבטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 20/05/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים