Google

טוביה כצמאן - עופר איובי, מורס מחשבים

פסקי דין על טוביה כצמאן | פסקי דין על עופר איובי | פסקי דין על מורס מחשבים |

3684/03 תק     07/06/2004




תק 3684/03 טוביה כצמאן נ' עופר איובי, מורס מחשבים




בעניין:

1



בתי המשפט



בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים
תק 003684/03


בפני
:
כבוד השופט רם וינוגרד
תאריך:
07/06/2004




בעניין
:
טוביה כצמאן






התובע


נ
ג
ד


1 . עופר איובי

2 . מורס מחשבים





הנתבע


פסק דין

1.
עניינה של התביעה בטענות הנוגעות לשאלה אם מחשב בבעלות התובע לא הושב לו לאחר שמסרו לתיקון או שמא הודע לו כי עליו לקבל את מחשבו והוא לא סר לנוטלו. בתובענה התקימו שלושה דיונים, שלאחד מהם לא התיצב אחד מהצדדים בשל מחלה שפקדה אותו, ולפיכך התקיים הדיון האחרון היום. הצדדים העלו טענות שונות, ורק בדיון היום התבררו טענות הצדדים לאשורן, אף כי חלפו למעלה משלוש שנים מאז מועד הארוע נשוא התובענה. בתום הדיון נתנו הצדדים את הסכמתם לניהול ההליך בדרך של פשרה, בהתאם להוראת סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד - 1984. לא למותר לציין כי המחשב נמסר לתובע היום, ונראה כי הוא זקוק לטיפול לאחר פרק הזמן הארוך בו נמצא בידי הנתבעים. התובע ניסה להסביר את מחדלו מלפנות בשנים האחרונות לנתבעים. לא למותר לציין כי הוא לא המציא ראיות של ממש בנוגע לשוויו של המחשב, ובכל הפרשה כולה מרובה הסתום על המגולה.

2.
בבוא בית המשפט לפסוק על דרך הפשרה, עליו לשים כנגד עיניו את אותם השיקולים הרלוונטיים לפסיקה בדרך זו, כפי שבוארו בין היתר בע"א 1639/97 אגיאפוליס נ' הקסטודיה אינטרנציונלה דל טרה סנטה, פ"ד נג (1) 337, 350:

בית
-
משפט הדן שלא על דרך הפשרה, חזקה עליו שהוא פוסק בראש ובראשונה על
-
פי הדין שהוא מיישם על העניין שלפניו. עם זאת, אין הוא מנוע מלהביא בחשבון שיקוליו – אם הדין אינו מציב גבולות לכך – גם שיקולים ראויים אחרים, שהם, בעיקר, שיקולים אנושיים ומוסריים העולים מתוך הנסיבות המיוחדות של העניין ושל המתדיינים. במילים אחרות, שיקול
-
דעתו מבוסס הן על הדין והן על אותם שיקולים, כאשר הבכורה היא, כמובן, לשיקולי הדין.

גם שיקול
-
דעתו של בית
-
משפט הפוסק על דרך הפשרה מבוסס הן על הדין והן על השיקולים הנוספים שהזכרתי, אולם כאן לא ניתנה הבכורה לאלה או לאלה. ראה בית
-
המשפט לטוב לפניו, ישקול רק – או בעיקר – שיקולים שבדין; ראה לטוב לפניו, ישקול רק – או בעיקר – אותם שיקולים נוספים. בתהליך ההכרעה רשאי הוא לאחוז באלה כמו באלה, במידה היפה בעיניו.

3.
בפסיקתי במקרה דנא נטיתי אחר שיקולים מהמין השני, שעה שיתכן כי שקילת שיקולים מהמין הראשון היתה מובילה לתוצאה שונה.

4.
לאחר ששבתי ושקלתי את טענות הצדדים, ובחנתי את השיקולים הרלוונטיים השונים, טענות הצדדים ועדויותיהם, הגעתי לכלל הכרעה לפיה לסילוק מלא וסופי של התביעה ישלמו הנתבעים לתובע סכום כולל של 1,000 ₪. התשלום יבוצע בתוך 21 יום מהיום, שאם לא כן הוא ישא הפרשי הצמדה וריבית כדין מהיום ועד ליום התשלום בפועל. כמו כן, ולנוכח הצהרתה הראויה של נציגת הנתבעים בתום הדיון, יסיעו הנתבעים בידי התובע בהתקנת מערכת ההפעלה מחדש במחשב נשוא הסכסוך.

המזכירות תשלח העתק מפסק-הדין לצדדים.

ניתן היום, י"ח בסיון תשס"ד (7 ביוני 2004) בהעדר הצדדים.

__________________


רם וינוגרד
, שופט







תק בית משפט לתביעות קטנות 3684/03 טוביה כצמאן נ' עופר איובי, מורס מחשבים (פורסם ב-ֽ 07/06/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים