Google

כהן אליהו - חב' ביכורי שדה צפון 1994 בע"מ, סבג אברהם, הראל חב' לביטוח בע"מ

פסקי דין על כהן אליהו | פסקי דין על חב' ביכורי שדה צפון 1994 | פסקי דין על סבג אברהם | פסקי דין על הראל חב' לביטוח |

3192/04 תק     05/09/2004




תק 3192/04 כהן אליהו נ' חב' ביכורי שדה צפון 1994 בע"מ, סבג אברהם, הראל חב' לביטוח בע"מ




בעניין:
1



בתי המשפט



בית משפט לתביעות קטנות חיפה
תק 003192/04


בפני
:
כב' השופט ר. חדיד
תאריך:
05/09/2004





בעניין
:
כהן אליהו
התובע


נ
ג
ד


1 . חב' ביכורי שדה צפון 1994 בע"מ
2 . סבג אברהם

3 . הראל חב' לביטוח בע"מ

הנתבעים


פסק דין

1.
ביום 16.12.03 ארעה תאונת דרכים (להלן:"התאונה") בה היו מעורבים רכב התובע ורכב נתבעת מס' 1 (להלן: ''הנתבעת'') בו נהג נתבע מס' 2 (להלן: ''הנתבע'') המבוטח באמצעות נתבעת מס' 3.

2.
התובע הינו מורה לנהיגה במקצועו ולטענתו, במהלך שיעור נהיגה הוא נסע ברחוב יפה נוף בחיפה, שהינו רחוב חד סיטרי עם נתיב אחד לנסיעה. אותה עת חנה רכב הנתבעת בצד שמאל של הכביש ומשהתקרב אליו התובע יצא הנתבע באופן פתאומי וללא איתות מהחנייה. התובע בלם את רכבו וכן סטה ימניה, אולם, לא עלה בידו למנוע אירוע התאונה.

3.
התובע מבקש לחייב את הנתבעים לפצות אותו בגין הנזקים אשר נגרמו לו כתוצאה מאירוע התאונה, ולעניין זה הוא צירף לכתב תביעתו חוות דעת שמאי.

4.
לטענת הנתבעים בכתב הגנתם, התאונה אירעה הואיל ורכב התובע ניסה לחלוף על פני רכב נתבעת מס' 1 מצד ימין, וזאת בניגוד לחוקי התנועה. הנתבעים טוענים כי רכב התובע נבדק על ידי שמאי מטעמו כחודשיים לאחר אירוע התאונה וכי בקביעת שווי רכב התובע התעלם השמאי מהעובדה כי הוא המדובר ברכב ללימודי נהיגה.

5.
בדיון אשר התקיים בתביעה העידו התובע והנתבע.

6.
לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, בעדות הצדדים ובמוצגים שהוגשו לתיק בית המשפט, בדעתי לקבל את גרסת התובע לעניין נסיבות אירוע התאונה.

7.
על נהג רכב חונה, הנתבע במקרה דנן, לנקוט משנה זהירות בבואו להשתלב בתנועה בכביש.

8.
במהלך חקירתו בבית המשפט טען הנתבע כאילו עובר ליציאתו מהמקום בו חנה הגיע רכב גדול של חב' כץ משלוחים והחלה לחנות במרחק של כ- 20 מטר מאחורי המקום בו חנה.


גרסה זו לא נטענה, ולו ברמז, בכתב ההגנה, והדבר אומר דרשני.

9.
למעלה מהאמור לעיל, בהתחשב בטענת הנתבע בחקירתו כי רכב המשלוחים הינו רכב גדול וכן ברוחב הכביש בו אירעה התאונה, כעולה מהתמונות מוצגים ת/1 ו- נ/1, לא יעלה על הדעת כי במהלך חניית אותו רכב נותר מקום למעבר רכב אחר במקביל לו, זאת אלא אם כן בעת שרכב התובע עבר על פני המשאית היא כבר חנתה במקום. במקרה זה היה על הנתבע להבחין מבעוד מועד ברכב התובע ולכלכל את צעדיו בהתאם.

10.
העובדה כי התובע הינו מורה נהיגה והתאונה אירעה במהלך שיעור נהיגה אינה מתיישבת עם המעשים והמחדלים החמורים אותם מבקשים הנתבעים לייחס לו.

11.
כפי שעולה מתמונות רכבו של התובע המצורפות לכתב התביעה, הנזק הופיע בחזית השמאלית החל מהחלק האחורי של הדלת הקדמית. מאידך, לא ניתן להבחין בסימני נזק בכנף או בפינה הקדמיים באותה חזית. בעובדה זו מחייבת את המסקנה כי רכב הנתבעת סטה ימינה מהחנייה לאחר שרכב התובע כבר החל לעבור במקום. בנסיבות העניין, שוב מתחייבת המסקנה כי יש להטיל את האחריות לאירוע התאונה לפתחו של הנתבע.

12.
העובדה כי רכב התובע נבדק על ידי שמאי ביום 10.2.04, כחודשיים ימים לאחר אירוע התאונה, אינה משמעותית בנסיבות מקרה דנן, שכן, הרכב מהווה מקור פרנסתו של התובע והנזק שנגרם לו כתוצאה מאירוע התאונה לא השבית אותו.

13.
הנתבעים העלה טענה בעלמא כאילו בקביעת ירידת הערך ברכב התובע לא התחשב השמאי בעובדה כי רכבו שימש ללימוד נהיגה שערכו נמוך מערכו של רכב רגיל.


אינני מקבל טענה זו, שכן, היא אינה עולה מחוות הדעת גופא ולא נתמכת בחוות דעת שמאי נגדית מטעם הנתבעים.

14.
טענת הנתבעים כי יש להפחית מע''מ משווי הרכב לצורך חישוב ירידת ערכו בעקבות אירוע התאונה לאור העובדה כי התובע הינו עוסק מורשה, מוצדקת בעיניי ובהתאם לכך התובע זכאי לקבל פיצוי בגין ירידת ערך הרכב בסך של 1090 ש''ח בניכוי מעמ''מ, ובסה''כ 932 ש''ח.

15.
טענת התובע להפסד שכר כתוצאה
מאירוע התאונה לא הוכחה ובהתאם לכך היא נדחית בזאת.

16.
לאור כל האמור לעיל, אני מחייב את הנתבעים, ביחד ולחוד, לשלם לתובע סך של 4,474 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום 16.12.03 ועד התשלום המלא בפועל.

כמו כן, ישלמו הנתבע לתובע הוצאות משפט בסך של 500 ₪ וכן הוצאות ביול בסך של 97 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק על הוצאות המשפט מהיום ועל הוצאות הביול מיום הגשת התביעה, 27.5.04, ועד התשלום המלא בפועל.

כל הסכומים המפורטים לעיל ישולמו תוך 30 יום מהיום.

המזכירות תשלח העתק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום י"ט באלול, תשס"ד (5 בספטמבר 2004)
בהעדר הצדדים.

ר. חדיד
, שופט
קלדנית: אורלי שרון







תק בית משפט לתביעות קטנות 3192/04 כהן אליהו נ' חב' ביכורי שדה צפון 1994 בע"מ, סבג אברהם, הראל חב' לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 05/09/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים