Google

בן אברהים שיח חליל - מדינת ישראל

פסקי דין על בן אברהים שיח חליל |

682/09 בש     24/06/2009




בש 682/09 בן אברהים שיח חליל נ' מדינת ישראל




בעניין:

-

1
-


בתי המשפט





בית משפט השלום לתעבורה בתל-אביב יפו
בש 000682/09

בתיק עיקרי:
001046/

כבוד השופטת דלית ורד
תאריך:

24/06/200924.6.09





בעניין
:
בן אברהים שיח חליל



המבקש


ע"י ב"כ עו"ד מאיה גלעדי


נ
ג
ד



מדינת ישראל


המשיבה


ע"י ב"כ עו"ד אירית אסולין


החלטה

בפני
בקשה לעיון חוזר לפי סעיף 52 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה-מעצרים), תשנ"ו-1996 על פיו עותר המבקש כי בית המשפט יורה על שחרורו לחלופת מעצר. יש לומר כי המבקש עצור בבית הסוהר מיום 24.1.09 ועד עתה, היינו תקופה של חמישה חודשים. המבקש רווק בן 25, עד למעצרו התגורר עם הוריו בכפר ערערה, ועבד בגינון, כשלדבריו סיים 12 שנות לימוד.
כנגד המבקש הוגש כתב אישום בתיק פל 1046/09 בבית משפט זה, המייחס לו עבירות של נהיגה בזמן פסילה, ללא רישיון נהיגה תקף וללא פוליסת ביטוח בת תוקף וכן נהיגה בשכרות ובקלות ראש. המבקש מחזיק ברישיון נהיגה משנת 2005 וצבר לחובתו עבירות חמורות בתעבורה. בקצרה יאמר כי בשנת 2006 נהג המבקש בשני אירועים שונים כשהוא בזמן פסילה, כשבאחד האירועים הללו היה המבקש שיכור וגרם תאונת דרכים. בגין עבירות אלה, הוטל על המבקש מאסר לתקופה של שישה חודשים לריצוי בעבודות שירות ומאסר מותנה לתקופה של חמישה חודשים. בנוסף נגזרה עליו פסילה לתקופה של שלוש שנים, אשר טרם רוצתה במלואה ועודנה בתוקף.

כתב אישום נוסף הוגש כנגד המבקש בבית משפט לתעבורה בנצרת בגין אירוע מיום 18.7.08, בו נהג המבקש בזמן פסילה וכשהוא שיכור. כפי שהבנתי הורשע המבקש בהעדרו בביצוע העבירות האמורות. מכאן עולה כי, לכאורה, המאסר המותנה שהוטל על המבקש לתקופה של חמישה חודשים הינו חב הפעלה בתיק זה.

לחובתו של המבקש עבר פלילי הכולל שתי הרשעות בגין ניסיון לגניבת רכב, החזקת סמים מסוכנים והחזקת נכס החשוד כגנוב.

תסקיר מעצר שהוגש מטעם שירות המבחן לא היה חיובי, והצביע על דפוס פעולה אימפולסיבי המאפיין את המבקש, אגב קושי בדחיית סיפוקים. בפני
שירות המבחן הוצגה חלופת מעצר לפיה ישוב המבקש להתגורר בבית הוריו, אך חלופה זו נמצאה בלתי מתאימה, היות והמבקש אינו נענה לגבולות שהציבו לו הוריו.

על רקע כל האמור לעיל, הוריתי על מעצרו של המבקש עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו, ואולם בבד בד קבעתי כי המבקש יהיה רשאי להגיש בקשה לעיון חוזר לאחר שיחלפו ארבע חודשים ממועד בו נעצר.

בדיון שהתקיים ביום 22.6.09 הוצגה בפני
י חלופת מעצר נוספת. על פי חלופה זו יתגורר המבקש בבאר שבע בביתה של אחותו הבוגרת וגיסו ויהיה נתון בפיקוחם, תוך הרחקתו מהחברה השולית אליה חבר בכפר מגוריו.

אחותו של המבקש עובדת בפרקליטות מחוז דרום ונמצאת כעת בחופשת לידה, ואילו גיסו של המבקש הינו מורה למתמטיקה ופיזיקה בבית ספר תיכון ומצוי כעת בחופשת הקיץ. גיסו של המבקש הביע רצון להירתם לשיקומו של המבקש בתקופה בה ישהה במעצר בית, במחיצתו. בנוסף, הסכימה בא כוח המבקש לאיזוק אלקטרוני והציעה כי הוריו של המבקש יחתמו על ערבות כספית להבטחת קיום תנאי מעצר הבית.

לבאת כוח המשיבה לא היו השגות לגבי חלופת המעצר המוצעת, אך לדבריה אין לשחרר את המבקש ממעצרו, עקב הקושי ליתן בו אימון.בא כוח המשיבה הסתמכה על התסקיר בו נאמר כי במהלך השנים הוצבו בפני
המבקש סוגים שונים של גבולות חיצוניים אך אלו לא גרמו להשגת הרתעה. בגין עבירותיו בתחום התעבורה כבר הוטל על המבקש מאסר לריצוי בעבודות שירות, אך עובדה זו כמו גם המאסר המותנה שהוטל עליו לא הרתיעו אותו מלשוב לסורו.

לאחר ששקלתי את כלל הנסיבות, סבורה אני כי יש לשחרר את המבקש לחלופת מעצר תוך איזוק אלקטרוני.

כאמור, להדגיש כי המבקש עצור מזה חמישה חודשים והתיק העיקרי טרם נקבע לנוכחות. המבקש לא ריצה מעולם מאסר בבית הסוהר, ועתה הוא עצור מזה חמישה חודשים בבית הסוהר, כשתקופת המאסר המותנה שהוטלה עליו הייתה גם היא למשך חמישה חודשים. יש לקוות כי תקופת מעצר הנוכחית, שאינה קצרה, תשמש גורם מרתיע עבור המבקש. בנוסף, התרשמתי באופן חיובי מהמפקחים המוצעים ומנכונותם לסייע בשיקום המבקש, ואני סבורה כי הימצאותו של המבקש במחיצתם עשויה להשפיע עליו לטובה.
בבש"פ 7031/07 מיכאל חבורוסטנקו נ. מדינת ישראל
, קבע בית המשפט העליון כי קיים ספק משמעותי בדבר האמון שניתן לתת בעורר כי יקיים את תנאי השחרור בערובה, לאחר שהעורר שם נהג בשכרות זמן קצר לאחר שהורשע בעבירה דומה ורישיונו נפסל עקב כך, ושעה שמאסר על תנאי למשך שישה חודשים היה תלוי ועומד כנגדו. עם זאת, נקבע שם כי אם הליכי המשפט לא יסתיימו תוך שלושה חודשים תהיה זו נסיבה חדשה שתצדיק עיון חוזר בשאלת המשך מעצרו של העורר, תוך בחינת חלופת מעצר.

אשר על כן, אני מורה על שחרור של המבקש למעצר בית עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו בכפוף לתנאים הבאים:

1.
המבקש ישהה במעצר בית מלא, 24 שעות ביממה ברחוב לואי פקרד 3/5 בבאר שבע, כשהוא נתון בכל
עת בפיקוח של אחד המפקחים הבאים: מסלחה עבדל מאלק נושא ת.ז. 040814246
או שיח חליל ראנה, נושאת ת.ז. 060142072.

2.
המבקש יהיה נתון באיזוק אלקטרוני, וישוחרר ממעצר רק לאחר שיוסדר האיזוק במקום מעצר הבית.

3.
המבקש יחתום על ערבות עצמית בסכום של 50,000 ₪ וכל אחד מהמפקחים יחתום על ערבות להבטחת התחייבויותיו בסכום של 35,000 ₪. בנוסף, יחתמו על ערבות הוריו של המבקש, שיח חליל מסעדה נושאת ת.ז. 056475873 ושיח חליל אברהם נושא ת.ז. 054818415, כל אחד בסכום של
25,000 שקל.

4.
הפקדת סכום במזומן בסך של 5,000 שקל. ניתנת ארכה להפקדת הסכום האמור עד ליום 25.6.09 שעה 12:00.

5.
אני פוסלת את המבקש מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה.

6.
באם יופר תנאי כלשהו מהתנאים שלעיל, ייעצר המבקש באופן מיידי ויובא בפני
שופט תוך 24 שעות.

ניתנה היום בפומבי, ב' בתמוז, תשס"ט (24 ביוני 2009) במעמד הצדדים.



דלית ורד
- שופטת

קלדנית: תמר ורד שמחי






בש בית משפט שלום 682/09 בן אברהים שיח חליל נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 24/06/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים