Google

קריינין איזבלה, קריינין אנטו - זייד ענת

פסקי דין על קריינין איזבלה | פסקי דין על קריינין אנטו | פסקי דין על זייד ענת

2234/03 תק     08/09/2003




תק 2234/03 קריינין איזבלה, קריינין אנטו נ' זייד ענת




בעניין:
1



בתי המשפט



בית משפט לתביעות קטנות חיפה
תק 002234/03


בפני
:
כב' השופט ר. חדיד
תאריך:
08/09/2003





בעניין
:
1. קריינין איזבלה

2. קריינין אנטו

התובעים


נ
ג
ד


זייד ענת
הנתבעת


פסק דין

1.
לטענת התובעים, ביום 7.6.02 הרכב שלהם בו נהגה אינה קריינין (להלן: ''הנהגת'') היה מעורב בתאונת דרכים יחד עם רכבה של הנתבעת (להלן: ''התאונה'').

התאונה אירעה כאשר רכב התובעים ורכב הנתבעת עמדו בשיירה בחניון הגרנד קניון בחיפה בהמתנה לרכב אחר אשר עמד לפניהם. באותה עת רכב הנתבעת בו נהג בעלה, עופר זייד (להלן: ''עופר''), עמד לפני רכב התובעים והוא נסע אחורה בנסיון לעקוף את הרכב שהיה לפניו, הנהגת צפרה על מנת להזהיר את עופר מהמשך נסיעתו אחורה, אולם, הוא המשיך בנסיעה ופגע ברכב התובעים.

2.

הנתבעת מכחישה כי רכבה היה מעורב בתאונה כלשהי עם רכב התובעים, אף כי היא מודה כי במועד התאונה הנטענת היא, ביחד עם עופר, ביקרו בגרנד קניון וערכו קניות במקום.

3.

במהלך הדיון אשר התקיים בתביעה העידו הנהגת ועופר. הנתבעת לא הופיעה לדיון בתביעה ועל אף הערת בית המשפט לעניין משמעות המנעה ממתן עדות בתביעה, ביקש עופר לקיים את הדיון בלעדיה.

4.

לאחר שעיינתי בכתב התביעה, בכתב ההגנה, בעדות הנהגת ועופר וכן בתמונות רכבם של התובעים, הגעתי לכלל מסקנה כי יש לדחות את התביעה על הסף.

5.

בהתחשב בגרסת התובעים לעניין נסיבות אירוע התאונה, פגיעה בעקבות נסיעת רכב הנתבעת אחורה, מוקד הנזק ברכב התובעים צריך להופיע לאורך החזית הקדמית או בפינה השמאלית של אותה חזית.

אולם, מעיון בתמונות רכב התובעים עולה כי מוקד הנזק ברכבם הינו בפינה הימנית של הרכב, תוצאה בלתי הגיונית ובלתי סבירה בנסיבות העניין.

6.

ברכב התובעים מופיעים בפינה הימנית-קדמית כתמי צבע. בחקירתה לא ידעה הנהגת לתת תשובה לשאלת בית המשפט באם אותם כתמים נגרמו כתוצאה מהתאונה, אם לאו.

מכל מקום, נראה כי אין כל קשר בין אירוע התאונה הנטענת לבין אותם כתמים.

7.

לטענת הנהגת, לאחר אירוע התאונה רכב הנתבעת המשיך בנסיעתו והיא רשמה את מספרו מבלי לנסוע אחריו ולנסות לאתר אותו ולשוחח עם הנתבעת או עם עופר, זאת מאחר וכתוצאה מאירוע התאונה היא קיבלה מכה בצוואר וסבלה מכאבי ראש כמו כן רכבה כבה.

טענת הנהגת אינה מקובלת עלי. כל אדם סביר המעורב בתאונה במקום ובנסיבות כפי שתיארה הנהגת היה ממשיך בנסיעה אחרי רכב הנתבעת ומנסה לאתר אותה ואת עופר על מנת להחליף פרטים.

טענת הנהגת כאילו סבלה מפגיעה בצוואר וכאבי ראש לאחר האירוע אינה מקובלת עלי, שכן, מעיון בתמונות רכב התובעים וכן בהתחשב בנסיבות אירוע התאונה הנטענות מפי הנהגת, מתחייבת המסקנה כי הפגיעה ברכב שלה הייתה קלה ולא יעלה על הדעת כי גרמה לה לפגיעה גופנית.

למותר הוא לציין כי הנהגת לא צירפה כל תעודה רפואית לתמיכה בטענתה זו.


8.

סיכומו של דבר, אני דוחה את התביעה.

בהתחשב בעובדה כי הנתבעת לא טרחה להופיע לדיון בתביעה ולהעיד לעניין נסיבות אירוע התאונה, אין צו להוצאות.

המזכירות תשלח העתק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום י"א באלול, תשס"ג (8 בספטמבר 2003)
בהעדר הצדדים.

ר. חדיד
, שופט
קלדנית: אורלי שרון







תק בית משפט לתביעות קטנות 2234/03 קריינין איזבלה, קריינין אנטו נ' זייד ענת (פורסם ב-ֽ 08/09/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים