Google

סעיד אבו קוויק - מדינת ישראל

פסקי דין על סעיד אבו קוויק |

70982/08 עפ     27/05/2009




עפ 70982/08 סעיד אבו קוויק נ' מדינת ישראל




בעניין:

4



בתי המשפט


בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
עפ 070982/08


בפני
:
כבוד השופטת יהודית אמסטרדם
תאריך:
27/05/2009



בעניין
:
סעיד אבו קוויק



ע"י ב"כ עו"ד דוד גולן
המערער


נ
ג
ד


מדינת ישראל



ע"י ב"כ עו"ד ענבר פלש-שם טוב
המשיבה

פסק - דין


1.
בפני
ערעור על גזר דינו של בימ"ש לתעבורה תל-אביב (כב' השופטת שדמי) בתיק ת"ד 10392/07 מתאריך 15.12.08, לפיו הורשע המערער לאחר שמיעת ראיות ולאחר תיקון כתב האישום המקורי, עפ"י הודאתו, בנהיגה בחוסר זהירות – עבירה לפי תקנה 21(ב)(1) לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961 (להלן: "תקנות התעבורה").

2.
על המערער הוטלו העונשים הבאים:
א.
פסילה בפועל מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה בת 24 חודשים.
ב.
פסילה על תנאי מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה בת שנה למשך 3 שנים, כשהתנאי חל גם בעבירה של חניה או עצירת רכב במקום המפריע לתנועה.
ג.
קנס בסך 3,000 ש"ח או 30 ימי מאסר תמורתו.

טיעוני ב"כ המערער

3.
לטענת ב"כ המערער, בימ"ש קמא החמיר יתר על המידה עם מרשו, על אף שכתב האישום תוקן בהסדר טיעון מעבירה של גרימת מוות ברשלנות לעבירה של נהיגה בחוסר זהירות, באשר לא הוכח קשר סיבתי בין העבירה שבוצעה למותו של נהג האופנוע.

4.
ב"כ המערער הוסיף והסביר, כי מרשו עצר את רכבו בשול הימני של נתיבי איילון צפון סמוך למחלף לה גוורדיה, מאחר ולא ידע כיצד להמשיך בדרכו, והוא המתין בצד הדרך, כשאורות רכבו מהבהבים לנהג שהיה אמור להגיע למקום ולהדריך אותו בהמשך נסיעתו.
5.
עוד לטענת ב"כ המערער, מרשו איננו אחראי למותו הטרגי של רוכב האופנוע, אשר התנגש במשאיתו של המערער, למרות שנותרו שני נתיבים פנויים לחלוטין אליהם יכול היה נהג האופנוע "לברוח" כשראה את המשאית, ובכך להתחמק מהתאונה הקטלנית.

6.
ב"כ המערער הוסיף וציין, כי מרשו היה פסול פסילה מנהלית במשך 9 חודשים, ולאור העובדה שפסילת המינימום הקבועה בחוק בגין עבירה של נהיגה בחוסר זהירות היא בת 3 חודשים, יכול היה בימ"ש קמא להסתפק בתקופת הפסילה המנהלית.
לתימוכין בטענתו, הגיש ב"כ המערער

פסק דין
ברע"פ 1935/05 אשר מור נ' מ"י, שם נגזרו על הנהג 6 חודשי פסילה בפועל, בצד פסילה על תנאי וקנס.

7.
עוד לדברי ב"כ המערער, עברו התעבורתי של מרשו נראה לכאורה מכביד, אך הוא כולל עבירות רבות של הסעת נוסעים מעבר לכמות הנוסעים המותרת, והעבירה המהותית האחרונה בוצעה ע"י המערער בשנת 1991.

טיעוני ב"כ המשיבה

8.
לטענת ב"כ המשיבה, לא ניתן להתעלם מהתוצאה הטרגית של רשלנות המערער גם לאחר תיקון כתב האישום.

9.
עוד לדבריה, עברו התעבורתי של המערער מכביד ביותר וכולל שלושה עונשי פסילה בפועל, וכן 28 עבירות של חניה בניגוד לחוק, וכך בפעם ה- 29 משהמערער עבר אותה עבירה, אירע הארוע הטרגי.

10.
ב"כ המשיבה הדגישה, כי המערער במשאיתו חסם מחצית ממסלול העליה למחלף לה גוורדיה ולא הציב משולש המורה למשתמשים בדרך להיזהר מפני המשאית החונה בשול הדרך.

איפשרתי לב"כ המשיבה להמציא פסיקה ממנה ניתן ללמוד גזירה שווה על העונש הראוי במקרה דנן, אך היא בחרה שלא להציג פסיקה מטעמה.

דיון

11.
עסקינן במערער שנהג במשאית בתאריך 12.11.06 בשעה 09.20 בכביש 20 לכיוון צפון. סמוך לפני מחלף לה גוורדיה עצר המערער את משאיתו בשול הימני בכביש באופן שמחצית רוחבה של המשאית בלט לכיוון הכביש.
המערער אשר נהג בחוסר זהירות, חסם את נתיב נסיעת כלי רכב הנוסעים בכביש הנ"ל, ונהג אופנוע שנהג בימין הכביש, פגע עם חזית אופנועו בחלק האחורי שמאלי של המשאית, נהדף לעבר מתקן ההרמה של המשאית, ונפגע באורח קשה בראשו. הוא פונה לבית חולים, ולאחר 22 ימים – נפטר.

12.
המערער הורשע עפ"י הודאתו בתום פרשת הראיות בנהיגה בחוסר זהירות, לאחר שבעקבות הסדר טיעון בינו לבין המשיבה, תוקן כתב האישום ונמחקה העבירה של גרימת מוות ברשלנות.

13.
אין מחלוקת, כי המערער צריך היה להמשיך ולנהוג בכיוון נסיעתו ולעלות במחלף לה גוורדיה ולהמתין במקום חניה מוסדר לרכב שאמור היה לבוא ולהדריכו לגבי המשך נסיעתו. ברם, המערער נמנע מלעשות כן, יתכן על מנת שלא "לבזבז" מזמנו, ואולי גם "לחסוך" מעט דלק, ובחוסר זהירות מובהק, החנה המערער את משאיתו בנתיבי איילון ליד מעקה הבטיחות ביציאה ממחלף לה גוורדיה, כשמחצית מרוחב משאיתו חוסמת את הנתיב הסמוך.

הארוע נשוא הערעור היה ביום א' – יום בו התנועה עמוסה במיוחד, ומתברר מעדותו של המערער, כי הוא המתין במקום זה זמן רב. במהלך זמן ההמתנה ניהל המערער עשרים שיחות, ובכביש עברו מכוניות רבות (ראה פרוטוקול תיק בימ"ש קמא עמ' 9 שורות 7-5 ושורה 30).

המערער אף לא הציב משולש אזהרה מאחורי המשאית על מנת להתריע בפני
המשתמשים בדרך המתקרבים למקום חניית המשאית, כי המשאית עומדת במקומה ללא נוע, והסביר זאת בכך ש"כל דקה מזמין ההובלה אמר לי שהוא נוסע אחרי ואנחנו ניסע, לכן לא שמתי משולש" (ראו פרוטוקול בימ"ש קמא עמ' 9 שורה 32).
14.
עברו התעבורתי של המערער מכביד במיוחד וכולל 174 הרשעות.
עסקינן בעבריין תנועה רצידיביסט שחזר וביצע 28 עבירות של הסעת נוסעים ברכב פרטי בשכר, ועצירה או חניה המפריעה לתנועה, בצד עבירות של אי ציות לתמרור עצור ותן זכות קדימה (שתי עבירות), אי ציות לתמרורים שונים, נהיגה משמאל לקו הפרדה (שתי עבירות), ואי ציות להוראות שוטר.
כמו כן עבר המערער עבירה זהה לעבירה נשוא התיק דנן: נהיגה בלא זהירות (הרשעה משנת 1997).

15.
ברע"פ 1935/05 אשר מור נ' מ"י (פורסם בנבו) זוכה המערער מגרימת מוות ברשלנות והורשע בביצוע עבירה על תקנה 21(ג) לתקנות התעבורה.
ביהמ"ש המחוזי הטיל על המערער 4 שנות פסילה, מהן 3 שנות פסילה בפועל ושנה פסילה על תנאי למשך 3 שנים.
בקשת רשות ערעור לביהמ"ש העליון התקבלה, והדיון הוחזר לבימ"ש לתעבורה נתניה, אשר שמע את באי כח הצדדים, והטיל על המערער 18 חודשי פסילה מהם 6 חודשים בפועל, והיתרה על תנאי למשך 3 שנים, וזאת בהתחשב בעבירה בה הורשע המערער (לפי תקנה 21(ג) לתקנות התעבורה), ותק נהיגתו, עברו התעבורתי, משך הזמן בו התנהלו ההליכים (עינוי דין) וכן מדיניות הענישה, אופי העבירה, ושיקולי ההרתעה.

16.
בענייננו, בהתחשב בנסיבות ביצוע העבירה ועברו התעבורתי של המערער, ולאור הסדר הטיעון שהביא לשינוי כתב האישום המקורי, אני מורה כי תקופת הפסילה בפועל תעמוד על 12 חודשים מיום מתן גזר הדין (15.12.08) בבימ"ש קמא (במקום 24 חודשים), ותקופת הפסילה על תנאי תעמוד על 6 חודשים למשך 3 שנים (במקום 12 חודשים), כשהתנאי שקבע בימ"ש קמא ישאר על כנו, קרי: יחול גם על הרשעה בגין עבירה של עצירה או חניה במקום המפריע לתנועה.

פטרתי באי כח הצדדים מהתייצבות לשימוע פסק הדין, והמזכירות תשלח להם עותק פסק-הדין.

ניתן היום ד' בסיון, תשס"ט (27 במאי 2009) בהעדר הצדדים.



יהודית אמסטרדם
, שופטת
קלדנית: גילה






עפ בית משפט מחוזי 70982/08 סעיד אבו קוויק נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 27/05/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים