Google

דנה נחמיה, מאיר נחמיה - קופת חולים לעובדים לאומיים של הסתדרות העובדים הלאומית בארץ ישראל

פסקי דין על דנה נחמיה | פסקי דין על מאיר נחמיה | פסקי דין על קופת חולים לעובדים לאומיים של הסתדרות העובדים הלאומית בארץ ישראל

4891/05 א     03/07/2006




א 4891/05 דנה נחמיה, מאיר נחמיה נ' קופת חולים לעובדים לאומיים של הסתדרות העובדים הלאומית בארץ ישראל




בעניין:




בתי המשפט



בית משפט השלום ירושלים
א
004891/05


בפני
כב' השופט עודד שחם
תאריך:

03/07/2006



בעניין
:
1. דנה נחמיה
2. מאיר נחמיה






התובעים




-נגד-




קופת חולים לעובדים לאומיים של הסתדרות העובדים הלאומית בארץ ישראל





הנתבעת



החלטה

ההליך שבכותרת נמחק. נותר לדון בשאלת ההוצאות.

התובעים התקשרו עם הנתבעת בהסכם לרכישת נכס מקרקעין. התברר בדיעבד, כי בניגוד להצהרת הנתבעת בהסכם כי תקופת החכירה היא עד לשנת 2074, עמדת מינהל מקרקעי ישראל היא כי החכירה אמורה להסתיים בשנת 2071. התובעים טענו להפרת ההסכם בקשר לכך, ובקשר למועד רישום הנכס על שם התובעים. הסעד שנתבקש היה כספי, וכלל גם פיצויים מוסכמים.

בהמשך ההליכים צורף המינהל כצד שלישי להליך. בהמשך לכך נמסרה הודעה לפיה המינהל מוכן לרשום את החכירה על שם התובעים עד לשנת 2074. בכך התייתר הסעד הנוגע לעניין זה. התובעים לא עמדו על הסעד הנוגע לאי רישום הנכס במועד. בעקבות זאת, נמחקה התביעה.

עמדת התובעים היא, כי בעייתם נפתרה רק לאחר הגשת תביעה, ועל כן הם זכאים להוצאות משפט. נראה לי, כי אין מקום לחיוב בהוצאות בנסיבות העניין. לכתחילה הוגשה תביעה על סך של 120,000 ₪. חלק מן התביעה, הנוגע לאי הרישום של הנכס במועד, ואשר לגביו נתבע סך של 70,000 ₪, עורר על פניו קושי, והתובעים לא עמדו על עניין זה בסופו של דבר. יוצא, כי לעניין זה נשאה הנתבעת בהוצאות הגנה, אשר ספק אם היתה להן הצדקה מספקת בנסיבות העניין. בכל הנוגע להפרה הנטענת ביחס לתקופת החכירה, היה ממש בעמדת התובעים. עם זאת, לא הופרכה טענת הנתבעת כי פניותיה למינהל בטרם הגשת ההליך לגבי תקופת החכירה נדחו. העובדה, כי חל שינוי בעמדת המינהל לאחר הגשת הודעה לצד שלישי על ידי הנתבעת, אינה מצדיקה פסיקת הוצאות נגד הנתבעת. לא אוכל לקבוע כי הנתבעת נהגה לעניין זה שלא כראוי, או כי יש לחייב אותה בהוצאות משפט.

במצב דברים זה, ובשים לב לכך שהנתבעת נשאה בהוצאות במסגרת הליך זה, בעקבות הגשתה המאוחרת של בקשה להגיש הודעה לצד שלישי, בסך של 4,000 ₪, איני רואה מקום לפסיקת הוצאות נוספת בתיק זה. בה בשעה, איני רואה מקום לבטל חיוב זה, אשר נקבע נוכח השלב המאוחר בהליך בו נתבקש בית המשפט להתיר הגשת הודעה כאמור.

התוצאה היא, כי איני מורה על חיוב מי מהצדדים להליך בהוצאות משפט. בשים לב לתוצאת ההליך, תושב אגרת ההליך לתובעים, בהתאם לתקנות בית המשפט (אגרות) התשמ"ח – 1987.

ניתנה היום ז' בתמוז, תשס"ו (3 ביולי 2006) בהעדר הצדדים.




עודד שחם
, שופט












א בית משפט שלום 4891/05 דנה נחמיה, מאיר נחמיה נ' קופת חולים לעובדים לאומיים של הסתדרות העובדים הלאומית בארץ ישראל (פורסם ב-ֽ 03/07/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים