Google

צובל שמואל, צובל גרשון - סויסה מימון, הכשרת היישוב חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על צובל שמואל | פסקי דין על צובל גרשון | פסקי דין על סויסה מימון | פסקי דין על הכשרת היישוב חברה לביטוח |

5642/04 תק     09/02/2005




תק 5642/04 צובל שמואל, צובל גרשון נ' סויסה מימון, הכשרת היישוב חברה לביטוח בע"מ




בעניין:
3



בתי המשפט



בית משפט לתביעות קטנות חיפה
תק 005642/04


בפני
:
כב' השופט ר. חדיד
תאריך:
09/02/2005





בעניין
:
1. (צובל שמואל
)שמואל
2. צובל גרשון


התובעים


נ
ג
ד


1. סויסה מימון
2. הכשרת היישוב חברה לביטוח בע"מ

הנתבעים


פסק דין

1.
ביום 19/12/03 ארעה תאונת דרכים (להלן:"התאונה") בה היו מעורבים רכב תובע מס' 2 בו נהג תובע מס' 1 (להלן: "שמואל")
ורכב נתבע מס' 1 המבוטח באמצעות נתבעת מס' 2.

2.
לטענת התובעים, עובר לאירוע התאונה נהג שמואל ברכב במורד כביש דרך יד לבנים בחיפה ובהתקרבו לעיקול דרך יצא הנתבע באופן פתאומי מצומת שבמקום, חסם את דרכו וכתוצאה מכך ארעה התאונה.

3.
התובעים מבקשים לחייב את הנתבעים, ביחד ולחוד, לפצות אותם בגין הנזקים אשר נגרמו לרכבם כתוצאה מאירוע התאונה וזאת כעולה מחוות דעת שמאי המצורפת לכתב התביעה.

4.
הנתבע הגיש כתב הגנה סתמי ביותר בו נאמר "כל הטביעה (צ"ל התביעה) לעיל אני מכחיש אותה".


הנתבעת לא הגישה כתב הגנה מפני התביעה ונציג מטעמה התייצב לישיבת ההוכחות אשר נקבעה ליום 16/1/05 ולבקשתו הנתבעת צורפה כצד בתביעה.

5.
בדיון אשר התקיים בתביעה העידו שמואל וגב' פיה צובל מטעמו והנתבע בעצמו.

בחקירתו טען הנתבע כי בהגיעו לצומת בה ארעה התאונה הוא עצר לפני קו העצירה שבמקום, בחן את מצב התנועה בצומת, התקדם קמעא, עצר שנית ולאחר מכן שוב התחיל בנסיעתו. לאחר שהנתבע נסע מרחק של כ- 10 מטר ארעה התאונה כאשר שמואל הגיע לצומת במהירות. הנתבע מודה כי במקום ממנו יצא בצומת מוצב תמרור האט ותן זכות קדימה וכי מדובר בצומת סואנת.

6.
לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, בעדות הצדדים ובמוצגים אשר הוגשו לתיק בית המשפט, בדעתי לקבל את גרסת התובעים לעניין נסיבות אירוע התאונה.

7.
יציאתו הזהירה מאוד של הנתבע מקו העצירה בצומת בה ארעה התאונה, כטענתו בחקירה, אינה מתיישבת עם טענתו כי התאונה ארעה במרחק של כעשרה מטר בלבד מהמקום בו עצר בפעם השנייה לפני היציאה מהצומת.


באם אכן הנתבע היה כה זהיר ובחן את מצב התנועה היטב, כטענתו, התאונה הייתה אמורה להימנע באם הוא אכן התאים את נסיעתו לאותו מצב.

8.
הנתבע העיד כי הצומת בה ארעה התאונה הינה צומת סואנת וכי מהצומת ממנה יצא מוצב תמרור האט ותן זכות קדימה. בנסיבות העניין, מוטלת עליו משנה אחריות להיזהר ביציאתו מאותה צומת ועצם אירוע התאונה בנסיבות כפי שהוא עצמו תיאר, מלמדת כי הוא הפר אותה חובת זהירות.

9.
העובדה כי הנתבע לא מצא לנכון להעלות את גרסתו לעניין נסיבות אירוע התאונה, ואשר באם הייתה מתקבלת, סביר היה להטיל לפחות חלק מהאחריות בגין אירוע התאונה לפתחו של שמואל, אומרת דרשני.

10.
אומנם נכון, כל הנהגים חייבים לנהוג במשנה זהירות בהגיעם לצומת ,אולם, לא הוכח כי במקרה דנן הפר שמואל חובה זו בדרך כלשהי.

11.
לאור כל האמור לעיל, אני מחייב את הנתבעים, ביחד ולחוד, לשלם לתובעים, ביחד ולחוד, סך של 4,793 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום 19/12/03 ועד התשלום המלא בפועל.

כמו כן, ישלמו הנתבעים, ביחד ולחוד, לתובעים, ביחד ולחוד, הוצאות משפט בסך של 500 ₪ וכן הוצאות ביול בסך של 88 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק על הוצאות המשפט מהיום ועל הוצאות הביול מיום הגשת התביעה,5/12/04 , ועד התשלום המלא בפועל.

כל הסכומים המפורטים לעיל ישולמו תוך 30 יום מהיום.

המזכירות תשלח העתק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום ל' בשבט, תשס"ה (9 בפברואר 2005)
בהעדר הצדדים.

ר. חדיד
, שופט
קלדנית: אורלי שרון







תק בית משפט לתביעות קטנות 5642/04 צובל שמואל, צובל גרשון נ' סויסה מימון, הכשרת היישוב חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 09/02/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים