Google

רינת צפניה - איתי ביטן, תמר ביטן, שירביט חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על רינת צפניה | פסקי דין על איתי ביטן | פסקי דין על תמר ביטן | פסקי דין על שירביט חברה לביטוח |

3475/06 תק     26/11/2006




תק 3475/06 רינת צפניה נ' איתי ביטן, תמר ביטן, שירביט חברה לביטוח בע"מ




בעניין:
1



בתי המשפט



בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
תק 003475/06


לפני:
השופט מנחם מירון


26/11/2006





בעניין
:
רינת צפניה






התובעת


נ
ג
ד


1 . איתי ביטן
2 . תמר ביטן

3. שירביט חברה לביטוח בע"מ

הנתבעים








פסק דין

התובעת עשתה דרכה בכביש מס' 1 לכיוון תל אביב. רכבה נפגע מאחור על ידי רכב הנהוג בידי הנתבע
1 (בהמשך: הנהג).

במקום התאונה מצויים שני מסלולים המופרדים על ידי קו הפרדה בלתי רציף, כמתואר בתרשים שהגישה התובעת שסומן ת/1א ו-ת/1ב. בכתב התביעה ציינה התובעת שרכב הנהג לא שמר מרחק ופגע ברכבה מאחור. לעומת זאת, בעדותה, תארה את אשר אירע לדבריה. היא נסעה במסלול הימני מתוך שניים לאותו כיוון, ניסתה לעבור למסלול השמאלי, אך חזרה בה כאשר הבחינה ברכב הנוסע במסלול השמאלי. עוד העידה שהיא האטה כאשר חזרה לאמצע המסלול הימני אך הדגישה שלא עלה בידה לעבור אף לא לתחילתו של המסלול השמאלי. בחקירה הנגדית חזרה על כך שבעת שובה אל מרכז המסלול הימני, האטה. לשאלה מדוע ניסתה לעבור למסלול השמאלי, השיבה "רציתי להיות שם". מילים אלה מבטאות את רצונה להגביר את מהירות נסיעתה, שאם לא כן, היתה ממשיכה באותו מסלול, שהרי לפניה לא נסע כל רכב. היא הסבירה את שובה, כאמור, בכך שהיא הבחינה ברכב שנסע לאותו כיוון במסלול שמשמאל. ברור שרכב זה לא הגיח משום מקום, אלא מאותו מקום ממש שהיא הבחינה בו ובכך נטלה סיכון מיותר.
התובעת הגיבה לאמור בכתב ההגנה שהיא חזרה בפתאומיות ימינה, תוך שהיא נוסעת בזיגזג והסתפקה בכך שאמרה שניסתה לחזור וחזרה אך לא הכחישה באופן מפורש שהיא נסעה בזיגזג. לנקודה אחרונה זו נודעת חשיבות, שכן הנהג העיד שעם חזרתה למרכז המסלול הימני, נסעה בזיגזג ואני מקבל גירסה זו.
גירסת הנהג היא שהתובעת החלה לעבור למסלול שמשמאל ומיד חזרה למסלול בו נסעה, שכן הבחינה ברכב שבא משמאלה במהירות אך גם כאשר יצאה לשמאל וגם כאשר חזרה לימין, לא אותתה ועם סיום הזיגזג, עצרה עצירה מוחלטת. הוא ניסה לפנות לשול הדרך ופגע בה מאחור. עוד הוסיף הנהג שהוא נסע אחריה כ-10 דקות במהירות של 80-90 קמ"ש והכל היה כשורה.

התובעת נטלה סיכון מיותר כאשר ניסתה לעבור למסלול השמאלי וחזרה בה בשניה האחרונה. מן הדין היה לבדוק אם אין רכב אחריה. מעדות הנהג עולה שאכן הוא נסע אחריה 10 דקות. החזרה למסלול בזיגזג סיכנה אותה ואת זולתה ולעניין זה יש להתייחס בחומרה. על אף זאת, אילו שמר הנהג מרחק נאות, התאונה היתה נמנעת, אך חלקו זה באחריות יקוזז על ידי אשמה התורם של התובעת ב- 40%.

אשר על כן, אני מחייב את הנתבעים לשלם לתובעת 60% מסכום התביעה ברכיבים נזק, שכר טרחת שמאי ושירותי כיבוי אש, סך 6,090 ₪ וכן הוצאות בסך 300 ₪.

על

פסק דין
זה ניתן לבקש רשות ערעור מבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 15 יום.

המזכירות תשלח את פסק הדין לצדדים.

ניתן היום ה' בכסלו, תשס"ז (26 בנובמבר 2006) בהעדר הצדדים.




מנחם מירון
, שופט











תק בית משפט לתביעות קטנות 3475/06 רינת צפניה נ' איתי ביטן, תמר ביטן, שירביט חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 26/11/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים