Google

מדינת ישראל - אברהם אמיר

פסקי דין על אברהם אמיר

1715/06 פ     12/11/2006




פ 1715/06 מדינת ישראל נ' אברהם אמיר




בעניין:
1



בתי המשפט

בבית משפט השלום

בירושלים

פ
001715/06

בפני
:
כב' השופט אלכסנדר רון
תאריך:

12/11/2006







מדינת ישראל
בעניין:

המאשימה









נ
ג
ד





אברהם אמיר



הנאשם







ב"כ המאשימה - עו"ד קהלני

הנאשם
נוכחים

:


גזר דין

1.
הנאשם הורשע לאחר שמיעת ראיות בשני אישומים שעניינם התפרצויות לדירה ולבית עסק, וגניבה מתוכם. במקרה אחד גנב גם תחמושת.

2.
עמדת התביעה למאסר לריצוי בפועל למשך שלוש שנים.

3.
אשר לנאשם ולאי נכונותו לשתף פעולה עם ההליך המשפטי, אמר בית המשפט את דברו בסעיף 5 להכרעת הדין. עמדה זו קיבלה ביטוי נוסף גם במסגרת הדיון בשאלת עונשו, תוך שנמנע הנאשם מלטעון עניינית, ולא היה לבית המשפט אלא לשוב ולהצר על כך שכה התעקש הנאשם להימנע מלהסתייע בסניגוריה הציבורית [ראה סעיף 5 להכרעת הדין].

4.
לחובת הנאשם הרשעה אחת, ואולם המועד בו ניתן גזר הדין באותה פרשה קודמת, מחייבת את שימת לב בית המשפט. הנאשם נדון ביום 20.12.05 ל-4 חודשי מאסר ו-22 יום, תוך שנקבע שתקופת המאסר חפפה את הימים בהם היה עצור. מכאן, שהאישומים בהם הורשע הנאשם, ושבוצעו בשבועיים הראשונים של חודש פברואר 2006, לא בוצעו אלא בתוך פחות מחודשיים לאחר שהשתחרר ממאסר קודם, ומדברים הדברים בעד עצמם.

5.
למרבה הצער, אף אין לזקוף לזכות הנאשם שחסך מזמנו של בית המשפט, הרי לא חסך.
בנקודה זו, ומעל לצורך, יוטעם, שגם אם סובל הנאשם ממגבלות נפשיות כאלה ואחרות, הרי נוכח התנהגותו כמפורט לעיל, ספק עד כמה יש בכך כדי להוות שיקול לקולא: במו ידיו, בסירובו העיקש להסתייע במערכות הציבוריות המתאימות (סניגוריה ציבורית, ובהמשך בשירות המבחן), הכביד הנאשם על עצמו.

6.
מן המקובץ למד בית המשפט, כי אין מנוס בפני
ו אלא ליתן משקל עודף לחובתו להגן על שלום הציבור, ואין הדעת נותנת שיתעלם מכך שעל הפרק נאשם הנוטה להתפרצויות ולמעשי גניבה פעם אחר פעם, זאת, גם, לאחר שהשתחרר ממעצר ממושך שבועות ספורים קודם לכן, דבר המלמד בעליל שאף נמנע מללמוד את הלקח הנדרש ממעשיו הקודמים. גם לגניבת אקדח ותחמושת, אותם ייתכן ומכר שלא כדין קודם שנתפס, משקל הולם בין שיקולי בית המשפט.

7.
ועם זאת, דומה, נקלעה התביעה לכלל הפרזה עת סברה שעל בית המשפט להטיל על הנאשם שלוש שנות מאסר. עם כל החומרה הגלומה במעשי הנאשם, וגם אם נוכח עמדתו השלילית כלפי ההליך המשפטי נמנע מלנסות לסייע לעצמו, ולפיכך שיקולים כלשהם לקולא לא הובאו בפני
בית המשפט, עדין על בית המשפט להקפיד ולהימנע מחריגה מרמות הענישה המקובלות. על הפרק שתי עבירות שבוצעו על ידי נאשם שלחובתו הרשעה פלילית אחת, ובהעדר מאסר מותנה רלוונטי תלוי ועומד כנגדו. גם בהילקח בחשבון הצורך להגנה על שלום הציבור וכל האמור לעיל, די, בנסיבות העניין, בכעשרים חדשי מאסר כשמאסר מותנה רלוונטי לצידו.

8.
סוף דבר, גוזר אני כדלקמן:-

מאסר
- מאסר בפועל לתקופה של
20
חודשים. תקופת מאסרו תחושב מיום מעצרו,
21.2.06.


מאסר על תנאי
- מאסר על תנאי לתקופה של 4 חודשים. הנאשם ישא בעונש זה אם בתקופה של שנתיים מיום שחרורו יעבור על עבירה נוספת לפי פרק י"א לחוק העונשין.

מוצגים
- לבקשת ב"כ המאשימה יחולטו או יושמדו.


זכות ערעור על פסק הדין תוך 45 יום מהיום.


ניתן היום כ"א בחשון, תשס"ז (12 בנובמבר 2006) במעמד הצדדים.


אלכסנדר רון
, שופט


קלדנית: סימונה בירון







פ בית משפט שלום 1715/06 מדינת ישראל נ' אברהם אמיר (פורסם ב-ֽ 12/11/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים