Google

עיסא מטר - ג'אד תבניות בע"מ

פסקי דין על עיסא מטר | פסקי דין על ג'אד תבניות בע"מ

4562/07 בשא     02/01/2008




בשא 4562/07 עיסא מטר נ' ג'אד תבניות בע"מ




בעניין:

1



בתי הדין לעבודה


בית הדין האזורי לעבודה - חיפה
בשא004562/07

בתיק עיקרי: דמ
001688/07

בפני
:
כב' הרשמת שגית דרוקר
תאריך:
02/01/2008




בעניין:
עיסא מטר
ת.ז. 033751793



ע"י ב"כ עו"ד
באסם דקואר

המבקש

נ
ג
ד


ג'אד תבניות בע"מ



ע"י ב"כ עו"ד
א. אבו זלף ואח'

המשיב


החלטה

1.
התובע (המבקש) הגיש ביום 10/12/07 בקשה למתן צו לגילוי ועיון במסמכים.

2.
בעקבות תגובת הנתבע מיום 18/12/07 הודיע התובע (במסגרת הודעתו מיום 31/12/07) כי בקשתו מצטמצמת לעיון בהעתקי כרטיסי עבודתו לתקופה שבין 4/06-01/07.

הכרעה:

4.
ככלל, מדיניות בית הדין לעבודה היא להתיר עיון או גילוי מסמכים הנחוצים כדי להגיע לחקר האמת, מתוך שמירה על איזון האינטרסים שבין בעלי הדין. המסמכים שעל גילויים יצווה בית הדין הם אלו הנוגעים לשאלות השנויות במחלוקת בין הצדדים. גילוי המסמכים נערך על מנת לאפשר דיון הולם בשאלות הללו בלבד ולא באחרות.

בע"א 6546/94 בנק איגוד לישראל בע"מ נ' אזולאי הנרי
, פ"ד מט(4)54, נקבע כי:

"גילוי מסמכים משתרע על פני כל "המסמכים הנוגעים לענין הנדון"... על צד לגלות כל אותם מסמכים, אשר סביר להניח כי הם כוללים מידע אשר יאפשר לצד, במישרין או בעקיפין, לקדם את הענין נושא התובענה... הרלוונטיות לצורכי גילוי היא במידת האור שהמסמך עשוי לשפוך על המחלוקת בין הצדדים. מסמך שיש בו כדי לסייע לקו חקירה הוא רלוונטי. לעומת זאת, מסמך שאין בו כדי לחזק טענה או להחלישה, וכל כולו לא בא אלא "לדוג" בענייניו של בעל דין אין לגלותו... גילוי האמת הוא ערך מרכזי בכל שיטת משפט ובכל חברה. בלעדיו אין. עם זאת, אין הוא ערך בלעדי. לצידו קיימים ערכים אחרים, אשר גם עליהם צריכה החברה להגן… יש צורך לאזן בין הערכים המתנגשים..."

בע"ע 494/06 מדינת ישראל נ' קלרק
אבנצ'יק, ניתן ביום 28.3.07, נקבע כדלקמן:

"לפי תקנה 46 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), תשנ"ב - 1991 (להלן: התקנות) רשאי בית הדין להתיר גילוי מסמכים ועיון בהם אם סבר שהמסמכים שגילויים מתבקש יאפשרו "דיון יעיל". תנאי לקיומו של דיון יעיל, הוא שהמידע המבוקש יהיה רלבנטי למחלוקת הנדונה...

שני תנאים להתקיימותו של מבחן הרלבנטיות: תנאי הסף, בו נדרשת הוכחת קיומה של זיקה ברורה בין גילוי החומר המבוקש לבין טענותיו של המבקש בהליך העיקרי. זהו ההיבט הצר של מבחן הרלבנטיות, שקיומו הוא תנאי הכרחי, לקיומו של "דיון יעיל" כנדרש בתקנה 46 לתקנות.
אולם אין זה תנאי מספיק. התקיים תנאי הסף, יוסיף בית הדין ויידרש להיבט הרחב של מבחן הרלבנטיות. במסגרת זו תיבחן הבקשה לגילוי המסמכים, על רקע נסיבותיו של המקרה הנדון...

מבחן הרלבנטיות בהיבט הצר...
במסגרת זו ייתן בית הדין דעתו לשאלה האם המידע המבוקש "אכן דרוש כדי לברר את טענות התובע" [עע 1185/04 אוניברסיטת בר אילן – ד"ר צמח קיסר, ניתן 24.3.05 (להלן: עניין צמח קיסר)]. מידע ייחשב כ"דרוש לבירור טענות התובע" אם לצורך מיצוי העילה בהליך המשפטי העיקרי והמסכת העובדתית הלכאורית הנטענת על ידי המבקש, נראה על פניו שגילוי הראיה יתרום לבירור המחלוקת או יקדם את בירורה. ..
הגיע בית הדין למסקנה שאין בידי המבקש להצביע על קיומה של זיקה ברורה ונהירה בין הטענות שבבסיס הבקשה לגילוי מסמכים לבין טענותיו של המבקש בהליך העיקרי, אין מתקיים תנאי הסף של מבחן הרלבנטיות. במצב דברים זה, אין בגילוי המסמך כדי לתרום ליעילות הדיון, והבקשה לגלותו או לעיין בו, תידחה מיניה וביה.

ההיבט הרחב של מבחן הרלבנטיות ואמות המידה לקיומו
מצא בית הדין כי התקיים תנאי הסף, באופן שגילוי הראיה יתרום לכאורה לבירור המחלוקת או יקדם את בירורה, יפנה לבחינת ההיבט הרחב של הרלבנטיות. במסגרת זו, ובשים לב לנסיבותיו של המקרה הנדון לפניו, ישקול בית הדין האם מתקיימות אמות המידה שבבסיס מבחן הרלבנטיות, והאיזון הנדרש שייעשה ביניהן. בתוך כך יידרש בית הדין לאינטרס הגילוי ומשקלו, כפי שהוא משתקף בעיניו של מבקש המידע...

למרות משקלה הניכר של זכות הגילוי והעיון העומדת לבעל עניין במסמכים שבידי הרשות, אין זו זכות מוחלטת. אפילו מילא המבקש אחר התנאים הנדרשים בהיבט הרחב של מבחן הרלבנטיות, עדיין יש לאזן את זכות הגילוי העומדת לו, כנגד זכויות ואינטרסים לגיטימיים המוכרים בהלכה כשוללים גילוי..."


5.
בית הדין הארצי קבע בעניין גילוי מסמכים את מבחן רלוונטיות החומר המבוקש להליך המצוי בפני
בית הדין. בעניין זה ראה עע 494/06 מדינת ישראל-נציבות המים נ' אבנצ'יק, סעיף 10 לפסק דינה של כב' השופטת ארד.

לעניין התנאים להתקיימות המבחן יפים דברי של כב' השופטת ארד שם:



" שני תנאים להתקיימותו של מבחן הרלבנטיות: תנאי הסף, בו נדרשת הוכחת קיומה של זיקה ברורה בין גילוי החומר המבוקש לבין טענותיו של המבקש בהליך העיקרי. זהו ההיבט הצר של מבחן הרלבנטיות, שקיומו הוא תנאי הכרחי, לקיומו של "דיון יעיל" כנדרש בתקנה 46 לתקנות.

אולם אין זה תנאי מספיק. התקיים תנאי הסף, יוסיף בית הדין ויידרש להיבט הרחב של מבחן הרלבנטיות. במסגרת זו תיבחן הבקשה לגילוי המסמכים, על רקע נסיבותיו של המקרה הנדון; בשים לב לאמות המידה הקיימות ומשקלן מנקודת מבטו של מבקש גילוי המידע; ההשלכות על ההליך העיקרי ועל האינטרסים של הצדדים; ומידת תרומתם של כל אלה לקיומו של 'דיון יעיל' בהליך העיקרי.

בתום השלב הראשון של בחינתו, היה ובית הדין הגיע למסקנה, כי מתקיימים התנאים הנדרשים למבחן הרלבנטיות בהיבט הרחב, לא תמה מלאכתו. בשלב השני, יבחן בית הדין ב"מבט על" וישקול את מכלול האינטרסים והאיזון ביניהם, של מבקש הגילוי מחד, ושל הצד שכנגד המתנגד לגילוי, וכל זאת, על רקע נסיבותיו של המקרה הספציפי."

6.
עיון בכתב התביעה מעלה כי תביעתו של התובע עניינה לתשלום פיצויי פיטורים ודמי הבראה כאשר לא הועלתה טענה כלשהי כי התלושים אינם משקפים את השכר שהגיע ושולם לתובע בפועל. משכך, לא ברורה רלבנטיות המסמכים המבוקשים על ידי התובע לדרישת התובע ביחס לרכיבי התביעה הנתבעים על ידו.

7.
לאור האמור לעיל הבקשה נדחית.

8.
שאלת ההוצאות תישקל בסוף ההליך.

ניתנה היום כ"ד בטבת, תשס"ח (2 בינואר 2008), בהעדר הצדדים.


שגית דרוקר
, רשמת

004562/07בשא710 רויטל מזרחי






בשא בית דין אזורי לעבודה 4562/07 עיסא מטר נ' ג'אד תבניות בע"מ (פורסם ב-ֽ 02/01/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים