Google

עוני דבאח, עפאף בדראן, עבדאלרחמאן בדראן ואח' - מנהל מס שבח מקרקעין

פסקי דין על עוני דבאח | פסקי דין על עפאף בדראן | פסקי דין על עבדאלרחמאן בדראן ואח' | פסקי דין על מנהל מס שבח מקרקעין

5/08 עמש     09/07/2009




עמש 5/08 עוני דבאח, עפאף בדראן, עבדאלרחמאן בדראן ואח' נ' מנהל מס שבח מקרקעין




בעניין:

1



בתי המשפט

בית משפט מחוזי נצרת
עמש 000005/08


בפני
:
כב' השופט זועבי עבד אלרחמאן
- יו"ר
חבר ועדה: עו"ד אברהם הללי
חבר ועדה: מאלק עמרור - עו"ד (רו"ח)
תאריך:
09/07/2009



בעניין
:
1. עוני דבאח

2. עפאף בדראן
3. עבדאלרחמאן בדראן
4. עבדאלקאדר בדראן




המערערים


נ
ג
ד



מנהל מס שבח מקרקעין





המשיב

החלטה


העובדות


1.
זו בקשה לפסיקת הוצאות שהוגשה על ידי עו"ד מועין דבאח (להלן: "עו"ד דבאח") כעד. לבקשתנו, הצדדים הגישו תגובותיהם. מכל האמור בבקשה ובתגובות עולה כי עו"ד דבאח נתבקש להעיד בשני תיקים עמ"ש 5/08 ובעמ"ש 8/08 שנדונו בפני
כב' הועדה כיון שנתן, כטענת בא כוח המשיב, הצהרות סותרות לרשויות מיסוי מקרקעין בכל הנוגע לשווי המקרקעין, הוזמן שיבוא וינמק את הסתירה האמורה.

2.
עו"ד דבאח נתבקש בכתב לאשר התייצבותו למועד הדיון להוכחות ביום 4.9.08 ואף נשלחה לו תזכורת, אך נשארו הודעות אלו כטענת בא כוח המשיב ללא תגובה או התייחסות.

3.
בתיק 8/08 הוזמן עו"ד דבאח על ידי ב"כ העוררים ונתבקש, כטענת בא כוח המשיב בתגובתו, להופיע לדיון בתאריך 4.9.08, אלא גם אליבא דדברי עו"ד וסרקרוג הוא לא התייצב לדיון בתאריך אליו הוזמן ב- 4.9.08 וגם לא התייצב לדיון ההוכחות בעמ"ש 8/08 בתאריך 6.11.08 אף על פי כן, כטענת בא כוח המשיב בתגובתו. עו"ד דבאח ידע על דחיית הדיון שבתאריך 4.9.08 וידע גם על המועד הנוסף שנקבע ל- 22.1.09 ואשר בשני המועדים לא הופיע עו"ד דבאח. הנסיונות לאתרו כטענת ב"כ המשיב כדי להודיע לו כי הצדדים הגיעו לפשרה ואין צורך בהופעתו עלו בתוהו.

4.
עו"ד דבאח טען כי הוא התייצב לדיון ההוכחות, אך לא ידע כי התיק נסתיים בפשרה ושוב אין צורך בעדותו. על כך הוא קובל וטען כי הוא בטל זמן שלא לצורך ועל כן הוא מבקש שיפסקו לו הוצאות על כך.

5.
בא כוח העוררים טוען כי בקשת עו"ד דבאח איננה ראויה לתגובה מטעמו אך בכל זאת הוא מגיב לפי החלטת בית המשפט.

6.
תמה ב"כ העוררים איך מבקש עו"ד דבאח לחייב עורכי דין בהוצאות של עד שלא הוזמן על ידם. ככל שהוזמן הרי הוא הוזמן על ידי בא כוח המשיב. אף על פי כן טוען בא כוח העוררים כי עו"ד דבאח לא הופיע לישיבות אליהן הוזמן בתיק 8/08 דבר שאילץ את בא כוח המשיב להגיע לפשרה בתיק. שהופעתו או התייצבותו לישיבה שהיתה קבועה בתיק זה נעשתה כי ידע שהערר הסתיים בפשרה בהסכמה ולא יצטרך להעיד ולנמק את הסתירות.

הדיון


7.
לאחר ששקלנו את הבקשה ואת התגובות עליה, מצאנו כי אילו היינו צריכים להטיל הוצאות על בזבוז זמן בית המשפט והישיבות שנדחו בין היתר עקב אי התייצבותו של עו"ד דבאח, היינו מחייבים אותו בהוצאות שגרמו.

8.
אנחנו מסכימים עם האמור בתגובות הצדדים שהיו צד לדיון בתיק וסבורים כי ככל שנגרמה הוצאה לעו"ד דבאח על התייצבותו לדיון שבו הצדדים הגיעו לפשרה, שקול כנגד ההוצאות שנגרמו לצדדים מאי התייצבות פעמיים למרות ההזמנות וההודעות שנשלחו אליו אשר משום מה נשארו ללא תגובה מצדו.

נוכח האמור לעיל ובקבלנו את עמדת הצדדים לדיון, אנו דוחים את הבקשה לתשלום הוצאות כמבוקש על ידי עו"ד דבאח.

שקלנו את בקשת באי כח הצדדים לחייב את עו"ד דבאח בהוצאות על הטרחה שהטריח אותם בבקשתו זו, ומצאנו כי הטרחה שנגרמה לבית המשפט מהתנהלות הדיונים בין הצדדים והבקשה הנדונה עולים על הכל, ואף על פי כן החלטנו לא לחייב את הצדדים בהוצאות המשפט כיוון שהצדדים הגיעו לפשרה שקצרה את הדיונים ובכך יצא עו"ד דבאח נשכר בדחותינו את בקשת הצדדים ולא חוייב בהוצאות.

ניתן היום, י"ז בתמוז, תשס"ט (9 ביולי 2009), בהעדר הצדדים.
המזכירות תשלח העתק פסק הדין לצדדים.



מאלק עמרור, עו"ד

חבר ועדה



אברהם הללי, עו"ד

חבר ועדה



ע.ר. זועבי, שופט

יו"ר ועדה



לבנה







עמש ועדת ערר מס שבח 5/08 עוני דבאח, עפאף בדראן, עבדאלרחמאן בדראן ואח' נ' מנהל מס שבח מקרקעין (פורסם ב-ֽ 09/07/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים