Google

צבי בירן - ניר סגל

פסקי דין על צבי בירן | פסקי דין על ניר סגל

4648-06/08 תק     25/01/2009




תק 4648-06/08 צבי בירן נ' ניר סגל








בית משפט לתביעות קטנות בחדרה

ת"ק 4648-06-08 בירן נ' סגל


25 ינואר 2009



בפני

כב' השופטת
נילי פלד


תובע

1
.
צבי בירן


נגד


נתבע

1. ניר סגל




פסק דין


התובע, תקליטן ותיק באירועי חתונות בלבד. הוזמן לתקלט בתאריך 30/5/08 ע"י בני הזוג שרגאי, שנערכה בגן האירועים "בוסתן בראשית", שבבעלותו ובניהולו של הנתבע.
האירוע תוכנן ביום שישי בשעות הצהרים, החל משעה 12:00 והתובע הגיע למקום בשעה 10:00 לערך ואז ראה את המקום לראשונה.
בגן האירועים מותקנת באופן קבוע עמדת תקליטן, והתובע גילה כי העמדה נמצאת חשופה לשמש, ופנה לנתבע וביקש שמשייה
והנתבע השיב כי אין ברשותו שמשייה.
התובע ביקש להתמקד על עמדה שהוא הביא בעצמו, אותה ביקש להציב במקום מוצל, והנתבע דרש שהתובע יתמקם בעמדה הקבועה כאמור, שלא ניתן להזיזה.
יצוין כי הנתבע מסביר את סירובו לאפשר לתובע העמדת עמדה משלו במקום מוצל בכך שהדבר מחייב העברת כבלי חשמל במקומות בהם מוזמנים מסתובבים, והדבר מסוכן.
התובע התמקם בעמדה הקבועה, והצליח לארגן לעצמו כיסוי חלקי של העמדה, ע"י מטריה או שמשייה,
שמצא בגן.
כשעה וחצי לאחר תחילת האירוע נשרף מיקסר העבודה של התובע, ולטענתו ארע דבר בשל החום הרב שספג המיקסר שהיה כאמור בחלקו בלול השמש.
התובע מסר את המיקסר לתיקון, ועל החשבונית, בסך 1216 ₪ נרשמה הערה "סיבת התקלה
- התחממות יתרה". לא ברור מי רשם את ההערה, ומה ידיעותיו המקצועיות של זה שרשם אותה.
בהמשך, כך טוען התובע, הפסיק אחד הרמקולים של הגן לעבוד, ולדבריו שמע הסבר מפי טכנאי המקום שמגבר הרמקול התחמם יתר על המידה מהשמש. התובע ממשיך וטוען כי הנתבע פנה אליו בקולי קולות בנוכחות כל האורחים ואמר כי תמיד יש בעיות כשמופיע אצלו ספק שאיננו ברשימת המומלצים של הגן, ובסוף האירוע כאשר העיר התובע לנתבע על סגנון הדיבור אליו, הגיב הנתבע בצעקות המוניות, שוב בנוכחות אורחים, ואיים שזאת הפעם האחרונה שהוא יאפשר לתובע להופיע בגן שלו.
בעניין התנהגותו של הנתבע כלפיו, טוען התובע כי הנתבע פגע בשמו הטוב ובמוניטין שלו, ובגין עילה זו הוא תובע 5000 ₪.
הנתבע מפנה להתקשרות החוזית בינו לבין בני הזוג שרגאי בה נרשם בין היתר כי מוסכם שהתקליטן יתמקם בעמדת התקליטן אשר גן האירועים יספק..., וכן הוטלה על הלקוח, כלומר, מזמין האירוע אחריות בלעדית לספקים שהוא הזמין, ולנזקים שיגרמו להם.
הנתבע טוען כי היה על התובע לבדוק את הגן קודם ליום האירוע, ואם היה עושה זאת היה יכול לדאוג שהלקוח שהזמין אותו ידאג לו להצללת עמדת התקליטן.
הנתבע מוסיף כי התובע לקח בעצמו וללא רשות את השמשייה מטריה, שהנתבע מכנה אותו גזיבו, שהיה מיועד לאורחים, וכאשר שאל אותו מדוע עשה זאת, אמר התובע כי הוא קיבל את רשותה של אמו של הנתבע, עובדה שהתבררה לנתבע, לאחר ששוחח עם אמו, לטענתו, כשקרית.
על כך כעס הנתבע על התובע ואמר לו אכן כי הוא לא יעבוד אצלו יותר, ובנוסף לא היה הנתבע מרוצה מהתובע בשל ניתוקים ברמקול מידי פעם, שהתובע טען כי הם קשורים לאי תקינות של הרמקול, והנתבע טוען כי אין להם קשר לרמקול אלא להתחברות של המיקסר למערכת ההגברה.
התובע לא הביא עדים כדי לתמוך בטענותיו בעניין הפגיעה בשם הטוב שלו, ויתר העובדות הנטענות, ואילו הנתבע השמיע את עדותו של מארק ארבל, בעל חברת הפקה מזה שנים רבות, ועל פי עדותו של זה, אין שום קשר בין שריפת המיקסר לבין חום השמש.
הוא עצמו מעיד כי עשה אירועים בגן של התובע ובמקומות אחרים בצוהרי ימים חמים מאד, ללא שום הצללה, בחשיפה מוחלטת לשמש, ומעולם לא ארעה תקלה מסוג זה כפי שארעה למכשיר של התובע, לטענתו המכשירים הנמצאים בשימוש היום, בנויים למזג אוויר קיצוני ועומדים בסטנדרטים גבוהים והכל בתנאי שהם אכן תקינים, והמאווררים שלהם אינם חסומים.
אשר לסיבה הטכנית שהביאה לשריפת המיקסר, לא שוכנעתי מראיות התובע כי אכן יש קשר בין חום השמש לתוצאה זו, ובאשר להתנהגותו של הנתבע כלפי התובע, מדובר לכל היותר באמירות בלתי נימוסיות, שנבעו מחוסר שביעות רצון של הנתבע מעבודתו המקצועית של התובע וממסקנתו כי התובע שיקר לו בעניין לקיחת הגזיבו.
אין גם ראיה כי אנשים קלטו את חילופי הדברים בין השניים, שהרי מדובר בסביבה רועשת מאד, שהצריכה כנראה הרמת קול מצד הנתבע כדי שהתובע ישמע אותו, ואם מדובר בסיום האירוע, כאשר כבר המוסיקה פסקה, כי אז לא היו כבר אורחים במקום.
הנני מקבלת את טענת הנתבע כי היה על התובע לבקר בגן שלא היה מוכר לו לפחות לא בעת האחרונה, קודם ליום האירוע, והיה מקום אף לבדוק את ההסכם בין הנתבע למזמיני האירוע שיש בו התייחסות גם לעמדת תקליטן.
בהתחשב באמור הנני דוחה את התביעה ללא צו להוצאות.

ניתן היום,
כ"ט טבת תשס"ט, 25 ינואר 2009, בהעדר הצדדים.








תק בית משפט לתביעות קטנות 4648-06/08 צבי בירן נ' ניר סגל (פורסם ב-ֽ 25/01/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים