Google

ד"ר אליעזר רחמן, חוה רחמן - שי בר אילן, ברה גיאוגרפית דתית

פסקי דין על ד"ר אליעזר רחמן | פסקי דין על חוה רחמן | פסקי דין על שי בר אילן | פסקי דין על ברה גיאוגרפית דתית |

9434-12/08 תק     21/07/2009




תק 9434-12/08 ד"ר אליעזר רחמן, חוה רחמן נ' שי בר אילן, ברה גיאוגרפית דתית








בית משפט לתביעות קטנות בפתח תקווה



21 יולי 2009

ת"ק 9434-12-08 רחמן ואח'






בפני

כב' השופטת
דבורה עטר


תובעים

1
.
ד"ר אליעזר רחמן

2
.
חוה רחמן


נגד


נתבעת

שי בר אילן

,ברה גיאוגרפית דתית






פסק דין



1.
בפני
תביעה שהגישו התובעים נגד הנתבעת לתשלום סך של 30,000 ₪ , כהחזר חלק מתשלום בו נשאו בגין טיול שלא מומש עד תום וכן פיצוי בגין אופן התנהלות נציגי הנתבעת במהלכו.

2.
התובעים הזמינו מהנתבעת, שהינה חברת נסיעות, טיול לדרום מזרח אסיה למשך 23 ימים. במהלך הטיסה מהארץ חש התובע ברע ואיבד את הכרתו . התובעים פנו עם הנחיתה לבדיקה רפואית בבית החולים , נערך לתובע צנטור ובחלוף יומיים שוחרר מהאשפוז והוא והתובעת חברו לחברי הקבוצה להמשך הטיול.

3.
לטענת התובעים מששבו לקבוצה, קיבל נציג הנתבעת שי את פניהם באופן צונן תוך שהינו מדגיש את מידת הסיכון שהינם נוטלים על עצמם בחזרתם לטיול. הוסיפו וציינו התובעים כי חרף כך שהו במחיצת חברי הקבוצה למשך מספר ימים ואולם בסופו של דבר שבו לישראל לפני הזמן המתוכנן.

לנוכח אי מימוש מלוא הטיול, עתרו התובעים לבית המשפט לחייב את הנתבעת להשיב להם חלק מהתשלומים ששילמו וכן לפצותם בגין עוגמת הנפש שנגרמה להם כתוצאה מאופן התנהלות נציגיה והכל כמפורט בכתב התביעה.

4.
הנתבעת מנגד עתרה לבית המשפט לדחות את התביעה. היא הדגישה לטובה את אופן התנהלות נציגיה, מיד לאחר קרות האירוע, על מנת לסייע לתובעים ולאפשר לתובע קבלת טיפול רפואי נדרש.

הוסיפה וציינה הנתבעת כי נציגה לא מנע מהתובעים להמשיך וליטול חלק בטיול, הגם שהדבר נראה תמוה ובלתי סביר, לאור מצבו הרפואי של התובע . כמו כן כי בסופו של דבר בחרו התובעים מרצונם שלא ליטול חלק בטיול עד תומו ושבו ארצה.

באשר לעתירת התובעים להשבת החלק היחסי של התשלום אשר לא מומש על ידם טענו כי סך כל התשלומים הועברו מראש לגורמים הנדרשים ואף כי התובעים פוצו בעניין זה על ידי חברת הביטוח.

דיון

5.
לאחר שנתתי
דעתי לסך כל המפורט בכתבי הטענות, לטיעוני הצדדים בבית המשפט ולראיות שהובאו בפני
, מצאתי לדחות את התביעה והכל כפי שיפורט עתה.

6.
נמצאנו למדים כי התובע חש ברע ואיבד את הכרתו כבר במהלך הטיסה מהארץ. כפי שהעיד פרופ' שרגא בלזר, רופא במקצועו, חבר הקבוצה אשר העניק לתובע טיפול רפואי בטיסה, הצריך מצבו בדיקה רפואית
ואכן התובע אושפז בבית חולים ועבר בירור רפואי מקיף, לרבות צינטור.

7.
התובעים חברו לשאר חברי הקבוצה לאחר שחרורו של התובע מבית החולים. אף לשיטתם נציג הנתבעת לא מנע זאת מהם, אלא אך הביע תמיהה על החלטתם זו . זאת לאור תכנית הטיול, המאמץ הגופני הנדרש וכן מצבו הפיסי הבלתי שפיר של התובע באותה העת, כפי שהוברר לנציג הנתבעת בזמן אמת על ידי פרופ' בלזר אשר היה חלק מהקבוצה ואף העיד אודות כך בבית המשפט. גם מעדותה של התובעת עלה כי בפועל רק היא נטלה חלק פעיל בטיול בעוד התובע ממתין לשובה במלון מפאת מצבו הרפואי.

8.
למרבה הצער אכן נאלצו התובעים לסטות מתוכניתם המקורית ולא זכו לממש עד תום את הטיול המתוכנן. אולם בחרו לשוב ארצה מפאת מצבו הרפואי הבלתי שפיר של התובע ולאחר שכלכלו את צעדיהם ולא מצאתי כי לנציג הנתבעת היה חלק בהחלטה זו. על כן לא יהיו זכאים התובעים להחזר הוצאות או לכל פיצוי ודין התביעה להידחות.

9.
אשר על כן אני מורה על דחיית התביעה וכן כי התובעים ישלמו לנתבעת הוצאות בסך של 350 ₪.

ניתן היום,
כ"ט תמוז תשס"ט, 21 יולי 2009, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 9434-12/08 ד"ר אליעזר רחמן, חוה רחמן נ' שי בר אילן, ברה גיאוגרפית דתית (פורסם ב-ֽ 21/07/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים