Google

סאלח אחמד נבואני - מינהל מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון

פסקי דין על סאלח אחמד נבואני | פסקי דין על מינהל מקרקעי ישראל | פסקי דין על משרד הבינוי והשיכון |

23578-06/09 עתמ     30/06/2009




עתמ 23578-06/09 סאלח אחמד נבואני נ' מינהל מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון








בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים

עת"מ 23578-06-09 אחמד נבואני נ' מינהל מקרקעי ישראל
ואח'


30 יוני 2009




בפני

כבוד השופט א' קיסרי

עותר
סאלח אחמד נבואני


נגד

משיבים
1. מינהל מקרקעי ישראל
2. משרד הבינוי והשיכון





פסק דין



העותר הגיש עתירה מינהלית ובגידרה הוא מבקש שבית המשפט יורה למשיבים לבטל את המכרז צפ346/2008 שעניינו בניה עצמית לתושבי מקום בישוב ג'וליס ("המכרז").

עיקר טענתו של העותר היא שתקופה ארוכה שתחילתה אי שם בסוף שנות השמונים התנהל בין אביו המנוח ולאחר מכן בינו לבין המשיב 1 ("ממ"י") מו"מ לקראת עשיית עיסקת חליפין שבגידרה יועברו לו הזכויות במקרקעין שהם חלק מן המקרקעין נשוא המכרז. מסיבות שונות לא צלח מו"מ זה ולקראת סוף שנת 2008 פירסם ממ"י את המכרז. העותר טוען כי מטעמים של צדק ויושר יש לבטל את המכרז שכן, בהוצאתו אל הפועל יש משום רמיסה של זכויותיו, הפרה של חובת ההגינות מצד ממ"י ופגיעה בעקרונות של צדק ויושר.

בגדר העתירה הגיש העותר בקשה למתן צו ביניים, במעמד צד אחד, שלפיו יימנעו המשיבים מביצועו של המכרז, וזאת מפני שאם לא כך יקרה ויוכרזו הזוכים במכרז לא ניתן יהיה להשיב את המצב לקדמותו.

עיינתי בעתירה ובנספחים לה וכן בטענות שהעלה העותר בבקשה והגעתי למסקנה שיש לדחות את העתירה וממילא גם את הבקשה לסעד זמני שהוגשה בגידרה.

מעיון במסמכים שצורפו לעתירה מסתבר שביום 2.6.09 כתבה היועצת המשפטית למחוז צפון של ממ"י לב"כ העותר (נספח יא' לעתירה) והעמידה אותו על מספר עובדות אשר די בכל אחת מהן, קל וחומר בכולן, כדי לדחות את העתירה. על פי הנאמר באותו מכתב כבר לפני שלוש שנים העמיד ממ"י את העותר על העובדה שהמו"מ נכנס למבוי סתום ומאז אותה עת לא עשה העותר דבר כדי לקיים את עניינו. יתר על כן, ב"כ ממ"י אף העמידה את ב"כ העותר על העובדה שפנייתו האחרונה של העותר לממ"י
נעשתה כחצי שנה לאחר שפורסם המכרז וימים סבורים לפני סגירתו ולאחר שהוגשו הצעות במכרז והמשתתפים אף הפקידו ערבויות.

די בנסיבות אלה כדי לקבוע שיש לדחות את העתירה מחמת שיהוי, ואף מחמת העדר עילה להתערבותו של בית משפט זה. לכך אפשר להוסיף שהעותר אינו מצביע על החלטה של מי מן המשיבים (כמשמעות המונח בסעיף 2 לחוק בתי המשפט לעניינים מינהליים התש"ס-2000) ואף לא על עובדה כל שהיא שעליה ניתן להשתית את סמכותו של בית משפט זה בהתאם להוראת סעיף 5 של אותו חוק.

התוצאה היא שלפי סמכותי בתקנה 7(2) לתקנות בתי המשפט לעניינים מינהליים התשס"א-2000, אני מורה על מחיקת העתירה. בהתאם לכך מתייתר הדיון בבקשה לסעד זמני שהגיש העותר.

ניתן היום,
ח' תמוז תשס"ט, 30 יוני 2009, בהעדר הצדדים.














עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 23578-06/09 סאלח אחמד נבואני נ' מינהל מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון (פורסם ב-ֽ 30/06/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים