Google

שמואל אור - מדינת ישראל

פסקי דין על שמואל אור |

4017/09 עפ     26/04/2009




עפ 4017/09 שמואל אור נ' מדינת ישראל




1
1


בתי המשפט

בית המשפט המחוזי בירושלים
ע"פ 4017/09


לפני:
כבוד השופט יעקב צבן
כבוד השופטת חנה בן-עמי
כבוד השופט רפי כרמל

26/04/2009









בעניין:
שמואל אור
ת.ז. 056978081


ע"י עו"ד אליק רפאלי
המערער


נ
ג
ד



מדינת ישראל


באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים
המשיבה

פסק דין


ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום בירושלים (כב' השופטת א' זיסקינד) מיום 18.11.2008 בת"פ 5449/06.


1.
המערער וחברה בניהולו הועמדו לדין על ביצוע שתי עבירות של אי הגשת דו"ח למס הכנסה במועד. המערער הודה גם בביצוע שתי עבירות של אחריות מנהלים לפי פקודת מס הכנסה. בית משפט השלום הרשיע את המערער לפי סעיף 216(4) + 224א' לפקודת מס הכנסה וגזר עליו חודשיים מאסר על תנאי וקנס בסך 6,000 ₪.
חרף טענות מפורטות של ב"כ המערער, החליט בית משפט קמא כי יש להרשיע את המערער וזאת לאור מסר ערכי המתחייב בהקפדה על מילוי הוראות פקודת מס הכנסה, שכן אי הגשת דו"חות מס במועד, גורמת לשיבוש אמיתי בגביית המסים מאחר שהעבירה כגון דא נעשית בקלות רבה, דבר המחייב הרתעה. הכלל הינו הרשעה ואי הרשעה הינה חריג, ותהיה רק בנסיבות מיוחדות. בית משפט קמא עמד על כך כי סעיף 1 לתקנות רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות (ערעור מהמנות והתנהגות בניגוד למקובל) תשמ"ט – 1988, מונה רשימת עבירות שאינן נשוא תיק זה. מכאן שההרשעה אינה גורמת נזק ממשי.

2.
הערעור מופנה כנגד הרשעת הנאשם.
נטען כי המערער הינו אדם בן 48, קבלן בניין נורמטיבי, משלם מסים כחוק, שרשות המסים עצמה הייתה חייבת להשיב לו כספים. במשך שנים ניהל ענייניו בצורה מלאה ומסודרת והרשעה עשויה לגרום לו בוודאות קרובה פגיעה קשה בעתידו ובפרנסתו, שכן הוא קבלן מורשה. ההרשעה, שהינה מקרית, חד פעמית ויוצאת דופן עלולה לפסול את המשיב מהשתתפות במכרזים, עלולה לפסול את רישומו כקבלן ואין שום פרופורציה בין העבירה המינורית, אשר תוקנה זה מכבר, לבין הנזק שעלול להיגרם לו. ב"כ המערער הפנה לפסיקה בה אף שנעברו עבירות מס חמורות יותר, בית המשפט נמנע מהרשעה.

3.
דין הערעור להדחות. העבירה של אי הגשת דו"ח במועד הינה עבירה נפוצה, קלה לביצוע. הגשת דו"חות מס הינה הבסיס לקיום שיטת מיסוי מסודרת ולפיכך יש להקפיד בעניינה. מקובלת עלינו עמדתו של בית משפט השלום כי צריך להיות מסר ערכי, חד וברור ועל-כן העובר עבירה כזו דינו הרשעה, אלא אם כן קמו נסיבות מיוחדות או שהנזק הנגרם עקב ההרשעה אינו פרופורציוני כלל לעבירה עצמה. בית משפט השלום בדק נושא זה, הגיע למסקנה ברורה כי אף שנגרם נזק אין מדובר בנזק בלתי הפיך וכי הסיכוי שרישומו של המערער כקבלן ייפסל או שרישיון הקבלן ילקח ממנו הינו סיכוי קלוש. שיקולים אלה מקובלים עלינו.
לפיכך, הערעור נדחה.

המזכירות תמציא עותק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום, ב' באייר התשס"ט (26 באפריל 2009), בהעדר הצדדים.

_______________
_______________
_______________

יעקב צבן
, שופט
חנה בן-עמי
, שופטת

רפי כרמל
, שופט


קלדנית: מלכה צידון







עפ בית משפט מחוזי 4017/09 שמואל אור נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 26/04/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים