Google

מג'די עסאם יאסין - גנאים חוסין

פסקי דין על מג'די עסאם יאסין | פסקי דין על גנאים חוסין

1849/08 תאמ     18/01/2009




תאמ 1849/08 מג'די עסאם יאסין נ' גנאים חוסין








בית משפט השלום בעכו

תא"מ 1849-08 חוסין נ' יאסין



18 ינואר 2009




בקשה מס'
3

בפני

כב' הרשם
אורי אוחיון

המבקש:
הנתבע
מג'די עסאם יאסין



נגד

המשיב:
התובע
גנאים חוסין


החלטה



ביום 22.10.08 ניתן

פסק דין
לאחר שהזמנה לדין נמסרה לאחות הנתבע, הגברת רנין, ביום 07.08.08, ולאחר שלא הגיש כתב הגנה כנגד התביעה בתיק זה.

היום מבקש המבקש לבטל פסק הדין שניתן בהעדר.

התביעה היא תביעה של נזק למכוניתו של התובע, ואשר נגרם באשמו של הנתבע. נזקו של התובע נתמך בחוות דעת של שמאי שצורפה לכתב התביעה.

מסירת ההזמנה לדין:
המבקש טוען, כי לא קיבל את כתב התביעה וההזמנה לדין. לטענתו, אישור המסירה המצורף לתביעה זו הינו מזוייף והחתימה המופיעה בו אינה חתימתם של אף אחד מבני המשפחה הגרים עימו.

הטענות לגוף הענין:
לגופו של עניין, מכחיש המבקש את כל טענותיו של המשיב במסגרת כתב התביעה. לטענתו, סכומי התביעה מופרזים בצורה בוטה, לרבות סכומי הריבית וההצמדה, אשר נפסקו לו ללא כל הצדקה ובניגוד לחוק פסיקת ריבית והצמדה.

המבקש טוען, כי אין כל הצדקה למתן סכום בסך של 1,244 ₪ במקום 500 ₪ בגין שכ"ט לשמאי במיוחד ולא הומצאה כל חשבונית מס המעידה על תשלום הסכום האמור לשמאי.

לאור דברים אלה, המבקש טוען כי סיכויי הגנתו טובים וכן, קיימת סיבה טובה לאי הגשת כתב הגנה במועד ועל כן, מבקש לבטל את פסק הדין שניתן בהעדר, לעכב ההליכים נגדו ולאפשר לו להוכיח את טענותיו בבית המשפט, ועל מנת לתת לו את יומו בבית המשפט.

עיכוב הליכים:
אחות המבקש, רנין חתמה על ההזמנה לדין. אין בפני
תצהיר של האחות שלא חתמה על ההזמנה לדין. טענת החייב שמי מבני משפחתו לא חתם על ההזמנה לדין ומדובר באישור מסירה מזוייף, בניגוד לתצהיר של מבצע המסירה. אין המבקש טוען שאין לו אחות בשם רנין, או כי אינה גרה עימו או בקרבת ביתו. מדובר בטענות כלליות של חוסר מסירה.

טענת המבקש היא שהנזק הנתבע מוגזם. אין המבקש מדוע חוות הדעת מוגזמת, אין בפי המבקש חוות דעת נגדית, וטענותיו ביחס לקביעת חוב בניגוד לחוק פסיקת ריבית והצמדה אף היא כללית, ללא חישוב מטעם הנתבע, המבקש.

למעשה מדובר בבקשה כללית ביותר, שמן הדין היה לדחותה.

לאור האמור, יופקד
הסך של 15,000 ₪ בתוך שבעה ימים יעוכבו ההליכים נגד המבקש. עד להפקדה ההליכים נמשכים.

תגובה:
אני מורה להעביר העתק הבקשה על נספחיה למשיב או ב"כ, שימסור תגובה לבקשת המבקש תוך 10 ימים מקבלתו, כשהתגובה לא תעלה על שני עמודים.
במידה והמשיב מבקש לסמוך על עובדות שאינן עולות מבקשת המבקש או החומר בתיק, עליו לתמוך אותן עובדות בתצהיר או בראיות מתאימות, אחרת לא יילקחו אותן עובדות בחשבון עת אבוא ליתן החלטה בבקשה.

ניתנה היום,
כ"ב טבת תשס"ט, 18 ינואר 2009, בהעדר הצדדים.
















תאמ בית משפט שלום 1849/08 מג'די עסאם יאסין נ' גנאים חוסין (פורסם ב-ֽ 18/01/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים