Google

שלמה אמויאל - אילנה אבו, אברהם אבו

פסקי דין על שלמה אמויאל | פסקי דין על אילנה אבו | פסקי דין על אברהם אבו |

1573/04 א     06/05/2004




א 1573/04 שלמה אמויאל נ' אילנה אבו, אברהם אבו




בעניין:
1



בתי המשפט

בית משפט השלום ירושלים
א
001573/04

בפני
:
כב' השופט מ.בן-עטר
תאריך:

06/05/2004





בענין

:
שלמה אמויאל



ע"י ב"כ עו"ד
פרומקין אדם


התובע



נ
ג
ד




1.אילנה אבו
2. אברהם אבו



ע"י ב"כ עו"ד
גרינבוים חייא
הנתבעים


פסק דין


בתובענה זו, שהוגשה בסדר דין מהיר, תובע התובע סך של 21,350 ₪ מהנתבעים בגין פרעון הלואה שהלווה להם בשנת 1997, לטענתו. התובע והנתבעים הם שכנים בקומה העליונה בבית משותף המצוי ברח' המשמרות 6,ירושלים. התובע שיפץ את גג הרעפים שמעל לדירתו. לטענתו, משראו הנתבעים כי הוא משפץ את הגג מעל לדירתו, החלו אף הם לשפץ את הגג מעל לדירתם, אך עקב חוסר באמצעים כספיים נאלצו להפסיק את העבודה בעיצומה, כך לטענת התובע.
במצב זה הלווה התובע לנתבעים, לטענתו, סך של 13,000 ₪ על מנת לאפשר להם לסיים את שיפוץ הגג שמעל לדירתם. סכום ההלואה נמסר בשני חלקים, תחילה 4,500 ₪ ואח"כ 8,500 ₪. לא קיים כל הסכם הלואה בכתב. בידי התובע שני צ'קים בחתימת הנתבעת 1, אשר לטענתו נמסרו לו במעמד מסירת החלק הראשון של ההלואה המסתכם בסך 4,500 ₪, זאת להבטחת פרעון ההלואה. לטענת התובע, הפרו הנתבעים את התחייבויותיהם ולא פרעו את ההלואה. סכום התביעה משקף את סכום ההלואה בצירוף הפרשי הצמדה וריבית.



גרסת הנתבעים, לעומת זאת, היא כדלקמן: התובע ניסה להשפיע עליהם לשפץ את הגג מעל לדירתם לאחר שהחליט לשפץ את הגג שמעל לדירתו (יצוין כי המדובר בשתי דירות הסמוכות זו לזו והמהוות יחדן את כל הקומה העליונה בבית האמור). הם הבהירו לתובע כי מצבם הכלכלי אינו מאפשר להם לבצע שיפוץ כאמור והתובע התחייב לממן את השיפוץ של הגג מעל לדירתם. אולם, לאחר שהתובע השלים את עבודות שיפוץ הגג מעל לדירתו, כשהגג שמעל לדירת הנתבעים נותר ללא רעפים, סירב לסיים את העבודות מעל לדירתם.
במציאות זו נאלצו הנתבעים להזמין עצים לצורך סיום העבודות ולשם כך מסרו סדרת צ'קים, כשבעה במספר, לאדם בשם אורי, שלטענת הנתבעים היה כנראה בקשרי ידידות או עבודה עם התובע.
שני הצ'קים בסך כולל של 4,500 ₪ שבידי התובע הם שני הצ'קים האחרונים בסדרת הצ'קים אשר נמסרו לאורי, והנתבעים מציינים כי יתר הצ'קים נפרעו. יצוין, במאמר מוסגר, כי במהלך עדותה של הנתבעת 1, לאחר שעיינה בצ'קים ונוכחה לדעת כי מספרי שני הצ'קים אינם עוקבים, העידה כי צ'קים אלה לא נמסרו לאורי, אלא נמסרו לתובע במקום שני הצ'קים האחרונים שבסדרת הצ'קים שנמסרו לאורי, אשר כוסו ע"י התובע (ראה שורות 13-27 בעמ' 13 לפרוטוקול).



יצוין כי מספריהם של שני הצ'קים שבידי התובע אכן אינם עוקבים, ואף נמשכו מפנקסי צ'קים שונים (בהנחה כי כל פנקס צ'ק מכיל 25 צ'קים כמקובל).
למותר לציין כי דבר זה פוגם בגירסת התובע אשר טען כי שני הצ'קים נמסרו במעמד מסירת הסך של 4,500 ₪ עבור החלק הראשון של ההלואה, שכן, אם אכן כך היה, ניתן היה לצפות כי הצ'קים יהיו עוקבים, או לפחות מאותו פנקס צ'קים. בהקשר זה יצוין כי לא הובהר עד תום מהי גרסת הנתבעת 1 (הגרסה שנמסרה במהלך עדותה) בשאלה אם שני הצ'קים נמסרו במועד אחד, אם לאו.



עוד יצוין כי מדברי הנתבעת 1 בחקירתה הנגדית (שורות 24-25 בעמ' 13 לפרוטוקול), עולה לכאורה הכרת הנתבעת 1 בחבות הנתבעים לשלם לתובע לפחות את סכום שני הצ'קים.



הצדדים הסכימו כי בית המשפט יפסוק בענין בדרך של פשרה לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמד - 1984.



בימים אלה הגישה ב"כ התובע אסמכתא משפטית לתיק.


לאחר ששקלתי את גרסאות הצדדים, את טענותיהם, את מכלול נסיבות המקרה והתרשמתי מבעלי הדין במהלך עדותם, הנני פוסק כי הנתבעים ישלמו לתובע סכום כולל של ­10,000 ₪. אם הסכום הנ"ל לא ישולם תוך 30 ימים מהיום, תחולנה עליו הוראות סעיף 5(ב) לחוק פסיקת ריבית והצמדה התשכ"א - 1961 ומועד מתן

פסק דין
זה יהיה מועד הפרעון של הסכום לצורך הוראות הסעיף האמור.



ניתן היום, ט"ו באייר תשס"ד (6 במאי 2004), בהעדר הצדדים

המזכירות תמציא העתק מפסק הדין לב"כ הצדדים.




מ. בן-עטר, שופט











א בית משפט שלום 1573/04 שלמה אמויאל נ' אילנה אבו, אברהם אבו (פורסם ב-ֽ 06/05/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים