Google

קידמת נגב - קידום ושיווק פרוייקטים בע"מ,רמי כהן - קו לו עבודות בנין ופיתוח בע"מ

פסקי דין על קידמת נגב - קידום ושיווק פרוייקטים | פסקי דין על רמי כהן | פסקי דין על קו לו עבודות בנין ופיתוח בע"מ

6108/01 בשא     21/05/2001




בשא 6108/01 קידמת נגב - קידום ושיווק פרוייקטים בע"מ,רמי כהן נ' קו לו עבודות בנין ופיתוח בע"מ




1
בתי המשפט
בשא006108/01
בית משפט המחוזי בבאר שבע
כבוד הרשמת חני סלוטקי

בפני
:
המבקשים
1. קידמת נגב - קידום ושיווק פרוייקטים בע"מ

2. רמי כהן

בעניין:

נגד
המשיבה
קו לו עבודות בנין ופיתוח בע"מ

החלטה

1. בפני
בקשה להארכת מועד להגשת בקשת רשות ערעור על החלטת בית משפט השלום בבאר-שבע (כב' השופט גדליה טהר-לב) מיום 30.4.00, בה נדחתה בקשת המבקשים לביטול

פסק דין
שניתן ב 7.6.99 במעמד צד אחד בלבד.

המבקשים סברו תחילה כי החלטה הדוחה בקשה לביטול

פסק דין
הינה החלטה סופית ולכן יש להם הזכות לערער עליה, ואכן הוגש ערעור ובמסגרת קדם הערעור מיום 16.11.00 הוצעה הצעת פשרה על ידי בית המשפט שדן בערעור ( כב' השופט הנדל ) ובמסגרתה הוצע כי התיק יחזור לביהמ"ש קמא לקיים דיון כפי שהיה קבוע ביום 7.6.99, למשיבה ניתנה זכות חזרה מהסכם פשרה זה תוך 7 ימים, המשיבה התנגדה בתוך מועד זה להסכם הפשרה, ובתאריך 22.3.01 קבע בית משפט זה : " כי המסגרת הדיונית הראויה הינה הגשת בקשה למתן רשות ערעור ולא ערעור בזכות , שהרי עסקינן בהחלטה אחרת ולא

פסק דין
".

עוד הוסיף בית משפט זה בהחלטתו זו, כי בנסיבות המקרה לא היה מקפיד יתר על המידה באם תוגש בקשה להארכת מועד.

2. המשיבה בתגובתה מתנגדת לבקשה ,לטענתה טעותם של המבקשים אינה מהווה טעם מיוחד להארכת המועד, ומרגע שבית המשפט דחה את הערעור שהגישו המבקשים הרי שהדיון בעניין הסתיים, ואין בעל דין רשאי לערער פעמיים על אותה החלטה.
3. בהתאם לתקנה 528 לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד - 1984 (להלן:"התקנות") נקבע:

"מועד או זמן שקבע בית המשפט או הרשם לעשיית דבר שבסדר הדין או שבנוהג, רשאי הוא, לפי שיקול דעתו, ובאין הוראה אחרת בתקנות אלה, להאריכו מזמן לזמן, אף שנסתיים המועד או הזמן שנקבע מלכתחילה, נקבע המועד או הזמן בחיקוק, רשאי הוא להאריכם מטעמים מיוחדים שיירשמו".

במקרה זה המבקשים טעו בדין והגישו ערעור בזכות בסוברם כי זוהי המסגרת הדיונית הראויה , אך בינתיים חלף המועד להגשת בקשה למתן רשות ערעור שהינו 30 יום מיום שניתנה ההחלטה וזאת בהתאם לתקנה 399 לתקנות , ביחד עם סעיף 52 לחוק בתי המשפט [ נוסח משולב ] , תשמ"ד - 1984 .

טעות שבחוק של עורך דין אינה משמשת בדרך כלל צידוק לאיחור המועד, אולם הכלל אינו נוקשה -( ראה בענין זה ספרו של דר' יואל זוסמן "סדרי הדין האזרחי" מהדורה שביעית 1995 עמ' 892 - 891 .
המבקשים במקרה זה אכן הגישו את הערעור בתוך המועד להגשת בקשת רשות הערעור. אולם עד למועד זה סברו המבקשים כי בחרו בהליך הנכון וכי אין מדובר בהחלטה אחרת שיש לבקש בגינה בקשת רשות ערעור .
הן בקדם הערעור והן בערעור לא טענה המשיבה לטעות אלא הדבר עלה ביוזמת בית המשפט בדיון בערעור , כפי שעולה מפסק הדין שדחה הערעור .

בית משפט זה ( הרכב כב' השופטים סגן הנשיא פלפל, סגן הנשיא טימור וכב' השופט הנדל ) העיר כי לא היה מקפיד יתר על המידה בעניין הארכת המועד . לפיכך , אני נעתרת לבקשה .
בנסיבות העניין אני מחייבת המבקשת, אף שבקשתה נעתרה בהוצאות המשיבה בסך 1000 ₪ .
4. המזכירות תשלח העתק ההחלטה לצדדים .

ניתנה היום , 21.05.01 בהעדר הצדדים.
ח. סלוטקי
, רשמת








בשא בית משפט מחוזי 6108/01 קידמת נגב - קידום ושיווק פרוייקטים בע"מ,רמי כהן נ' קו לו עבודות בנין ופיתוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 21/05/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים