Google

מחמוד ג'בארין - מדינת ישראל

פסקי דין על מחמוד ג'בארין |

17685-02/09 מת     30/07/2009




מת 17685-02/09 מחמוד ג'בארין נ' מדינת ישראל




לך



18


בית משפט השלום בחדרה

מ"ת 17685-02-09 מדינת ישראל
נ' גבארין



30 יולי 2009




בפני
כב' השופטת פנינה ארגמן



המבקש
מחמוד ג'בארין


נגד

המשיבה
מדינת ישראל
#2#>
נוכחים:
ב"כ המבקש: עו"ד אביב חוזה
המבקש: בעצמו
ב"כ המשיב: עו"ד תומר יפרח

החלטה

הבקשה שבפני
במסגרת עיון חוזר לאחר שביום 17/6/09 במסגרת בקשה גם כן לעיון חוזר, לא קיבלתי את בקשת ב"כ המבקש לשנות את תנאי השחרור שנקבעו על ידי במסגרת בקשה למעצר עד תום ההליכים.

בהמשך להחלטתי הנ"ל אציין שהמבקש נמצא במעצר בית מלא בביתה של בתו מאז יום 29/3/09 ולא נשמעה ולא הועלתה טענה לענין הפרת התנאי המהותי או כל תנאי אחר מהחלטתי במסגרת הבקשה למעצר עד תום ההליכים.

אכן ביום 17/6/09 לא קבלתי את הבקשה שכן הבקשה לא היתה ברורה וחד משמעית ולא רק זאת עדי התביעה ובמיוחד המתלוננת, עדיין לא העידה במסגרת התיק
העיקרי.

היום מסתבר שהמתלוננת העידה ביום 19/7/09 במסגרת התיק העיקרי ובפתח דבריה ביקשה לומר מיוזמתה שהיא סולחת לבעלה ולענין העדות מסרה עדות מפורטת אשר ככל הנראה, לא היתה עקבית שכן לא אחת זכרונה רוענן וגם עלתה בקשה
להכריז על העדה כעדה עויינת, ואכן כך קבע ביהמ"ש.

הגם שהמתלוננת העידה וכן עד נוסף לא העידו כל עדי התביעה, וגם אם המאשימה עשתה מאמצים על מנת להביא את כל עדיה לעדות, שכן מדובר בנאשם שהוא משוחרר בתנאי מהותי קשה של מעצר בית מלא, אזי בסופו של יום העדים לא התייצבו כולם וביהמ"ש על פי יומנו דחה את הדיון להמשך שמיעת הראיות ליום 1/10/.

בנסיבות הנ"ל אני רואה שינוי משמעותי ומהותי שיש בו כדי להשליך על הבקשה היום לשינוי התנאים כך שתהא הקלה מסויימת בתנאי השחרור שכן כאמור מדובר בתנאי מהותי מכביד מאוד , הן על המבקש והן על המפקחת, אשר נמשך כאמור מספר חודשים ולא נטענה טענה לענין אי קיום תנאי זה או תנאי אחר.

במסגרת תסקיר המעצר שהתקבלו במסגרת הטיעונים בתיק, הועלתה כבר חלופה אשר נמצאה בזמנו ראויה על ידי שרות המבחן, הגם שביהמ"ש בנסיבות אז לא היה מוכן לקבלה, דהיינו, הרחקת המבקש ממקום מגורי המתלוננת כך שהוא יתגורר בירושלים בביתה של בת זוגו השנייה הגב' קנדיל מנאר, יש לציין שלא במסגרת מעצר בית מלא אלא רק במסגרת הרחקה ואי יצירת קשר כלשהו עם המתלוננת.

כאמור, חלוף הזמן והשינוי כפי שבא לידי ביטוי לעיל בנסיבות, או גם עמדת המתלוננת אשר תואמת את האמור בתסקיר המעצר לענין המסוכנות כלפי המתלוננת, מביא אותי למסקנה שכיום ניתן לשנות את תנאי השחרור ובמיוחד כאשר יש לזכור שהמשך הדיון נקבע לעוד מספר חודשים וככל הנראה גם במועד זה לא יסתיימו הדיונים.

הואיל וכך, אני מורה על שינוי תנאי השחרור כדלהלן:

1.
באשר לתנאי של מעצר הבית המלא בבית בתו של המבקש באום אל פאחם, אני מורה על ביטולו ובמקומו אני מורה שהמבקש עד למתן החלטה אחרת או עד תום ההליכים המשפטיים יתגורר בביתה של בת זוגו השנייה של המבקש הגב' קנדיל מנאר בירושלים.

2.
יתר תנאי השחרור ובמיוחד
התנאי של אי יצירת הקשר בין במישרין ובין בעקיפין עם המתלוננת, נשארים על כנם.

3.
להבטחת תנאי מספר 1, הגב' קנדיל תחתום על ערבות עצמית בסך של 5,000 ₪.


4.
המזכירות תמציא עותק הפרוטוקול לשירות המבחן.
<#

ניתנה והודעה היום ט' אב תשס"ט, 30/07/2009 במעמד הנוכחים.



פנינה ארגמן
, שופטת

מ.א.
הוקלד על ידי: מירי אהרון







מת בית משפט שלום 17685-02/09 מחמוד ג'בארין נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 30/07/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים