Google

מדינת ישראל - דסלן זאודה

פסקי דין על דסלן זאודה

12958-05/09 פ     30/07/2009




פ 12958-05/09 מדינת ישראל נ' דסלן זאודה




לך



12


בית משפט השלום בנתניה

ת"פ 12958-05-09 מדינת ישראל
נ' זאודה(עציר)



30 יולי 2009


בפני
כב' השופטת שירה בן שלמה



המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

דסלן זאודה
(עציר)
<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה עו"ד מיטל צ'פניק
(עו"ד בוצר)
הנאשם הובא ע"י שב"ס וב"כ עו"ד אוזן מירי בשם עו"ד נחמי פיינבלט
<#4#>
גזר דין
הנאשם הורשע, עפ"י הודאתו, בפציעה בנסיבות מחמירות, בתקיפה בנסיבות מחמירות ובהחזקת סכין למטרה לא כשרה.

בעקבות ויכוח שגלש לאלימות הדדית במסגרתה נפגע הנאשם מבקבוק זכוכית שנופץ על פניו המתין, יחד עם אחר, בשעות הלילה המאוחרות, בכתובת מגורי המתלונן, תקפו, לרבות באמצעות דקירת סכין בגב וברגל, ושכשנמלט שב ותקפו. כן תקף את אימו ואת אחותו שהגיעו למקום, בנסיבות המתוארות בעובדות כתב האישום המתוקן המרוכך לקולא. כתוצאה נחבלו כל השלושה.

הצדדים הגיעו להסדר במסגרתו עתרו, במשותף, ל - 12 חודשי מאסר לצד מאסר מותנה, תוך שב"כ המאשימה עתרה, בנוסף, לפיצוי המתלונן.

ב"כ המאשימה עמדה על החומרה. על היות האלימות שלוחת רסן בפרט נוכח השימוש בסכין, בהיותו מונע ע"י יצר של נקמה. עם זאת, בהתחשב בגילו ובעברו הנקי ביקשה לכבד את ההסדר, התואם את רמת הענישה הנוהגת בפסיקה, בצרוף פיצוי כאלמנט חינוכי וגמולי.

ב"כ הנאשם הדגיש את הרקע לביצוע העבירות, החבלה בראשו, אשר השפיעה לרעה על שיקול דעתו. התמקד בתפקודו הנורמטיבי עד היום, בעבודה ובכלל, וביקש לכבד את ההסדר, בהיותו מאוזן ושקול.

הנאשם ובני משפחתו, אביו ואחיו, הסבירו את הרקע לסכסוך בין המשפחות. הנאשם ציין כי עד היום, כתוצאה מפגיעת הבקבוק בפני
ו, הוא רואה בצורה מטושטשת. הבהיר שתמיד עבד בצורה מסודרת, הביע חרטה והבטיח כי מעשיו לא ישנו.

הנאשם יליד 1985, עלה ארצה עם משפחתו בשנת 1998. בשנים האחרונות פרנסת המשפחה, לדבריו, עליו, מאחר ואביו אינו עובד על רקע בעיות בריאותיות ואמו עובדת במשרה חלקית. מגיל צעיר מסייע בפרנסת המשפחה. מזה כ - 3 שנים עובד כסדרן בסופרמרקט ומתואר ע"י האחראית עליו כעובד חרוץ ומסור. בשל קושי בלקיחת אחריות מלאה על מעשיו ומששלל נזקקות טיפולית נמנע שרות המבחן מההמלצה.

דברים היפים לענייננו נאמרו בע"פ 9052/00 שגיא נ' מ"י.

"הקלות הבלתי נסבלת בה נעשה שימוש בנשק קר - בענייננו סכין - על מנת להשתחרר ממצוקות או ליישב סכסוך לעיתים של מה בכך, מחייבת ענישה חמורה, כואבת ומרתיעה. בכך יש לתרום לעקירה מן השורש של התופעה שפשתה לצערנו במקומותינו".

כן ראה דברים שנאמרו בע"פ 8314/03 רג'אח שיהד נ' מ"י.

"בית המשפט חייב להעלות את תרומתו הצנועה במלחמה הקשה שיש לחברה בישראל באלימות הגוברת והולכת ברחובות ובבתים, ותרומה זו תמצא את ביטויה בעונשים החמורים ששומה עליהם על בתי-המשפט לגזור על מעשי אלימות שפשו במקומנו כמגיפה. עלינו למוד את הרחמים שבליבנו כמידה הראויה להם, והרי ידענו כי כל מי שנעשה רחמן במקום אכזרי סוף שנעשה אכזרי במקום רחמן. יצא הקול מבית-המשפט ויילך מקצה הארץ ועד קצה. יצא הקול ויידעו הכל כי מי שיורשע בעבירת אלימות יישא בעונש חמור על מעשהו. והעונש יהיה על דרך הכלל כליאה מאחורי סורג ובריח. וככל שייעצם מעשה האלימות כן תארך תקופת המאסר".

אלמלא קדמה לפציעה אלימות הדדית במסגרתה נחבל, ראוי היה להשית ענישה משמעותית, הרבה מעבר להסדר המוצע. עם זאת, בנסיבות המקרה, לאור גילו הצעיר, עברו הנקי ותפקודו הנורמטיבי עד לארוע, בתקוה כי הסכסוך הבלתי פתיר יופנה ע"י המעורבים להליכי גישור, בין ע"י זקני העדה ובין בכלל, ואכבד את ההסדר.

אשר על כן, הנני דנה הנאשם לעונשים הבאים:

הנני דנה הנאשם ל - 24 חודשי מאסר מתוכם 12 חודשים לריצוי בפועל והיתרה על תנאי למשך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר שלא יעבור כל עבירת אלימות מסוג פשע.

המאסר החל מיום המעצר - 11.5.09.

הנני דנה הנאשם ל - 6 חודשי מאסר אותם ירצה באם תוך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר יעבור עבירה של החזקת סכין למטרה לא כשרה.

בהיות הסכסוך הדדי, עם חבלות קשות, נטענות, לשני הצדדים, אמנע מהשתת פיצוי, בתקוה כי יבוא על פתרונו בדרך חוקית.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.


<#3#>
ניתנה והודעה היום ט' אב תשס"ט, 30/07/2009 במעמד הנוכחים.

שירה בן שלמה
, שופטת

הוקלד על ידי: מיכל גורן







פ בית משפט שלום 12958-05/09 מדינת ישראל נ' דסלן זאודה (פורסם ב-ֽ 30/07/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים