Google

טל בהיר - חברת בטוח שירביט

פסקי דין על טל בהיר | פסקי דין על חברת בטוח שירביט

4305/07 א     24/02/2009




א 4305/07 טל בהיר נ' חברת בטוח שירביט








בית משפט השלום בחיפה

ת"א 4305-07 בהיר נ' חברת בטוח שירביט


24 פברואר 2009



בפני

כב' הנשיא אהוד רקם


תובעת

טל בהיר
ע"י ב"כ עו"ד א. ברק


נגד


נתבעת

חברת בטוח שירביט
ע"י ב"כ עו"ד ו. אבו חאטום




פסק דין



1.
התובעת, ילידת 1985 בת 24 כיום, חיילת בשרות חובה בצה"ל בעת התאונה וסטודנטית ועובדת בחב' "סלקום" כיום, עתרה נגד הנתבעים לפיצוי על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 (להלן – החוק), בגין נזקי גוף שנגרמו לה לטענתה, עקב תאונת דרכים מיום 16/04/04 (להלן – התאונה).

2.
נוכח המחלוקת בין הצדדים לעניין החבות על פי החוק (תוקף רישיון הנהיגה של נתבע 1 בעת קרות התאונה), ניתנה לנתבעת ארכה לבירור נושא זה בטרם מתן פסק הדין. בקשה לארכה נוספת מטעם הנתבעת התקבלה (ראה החלטתי מיום 29/01/09), אולם הנתבעת לא הגישה כל הודעה בעניין זה (היתה אמורה להגישה עד ליום 20/02/09, במידה והיה מתברר כי לנתבע 1 אכן לא היה רישיון תקף בעת קרות התאונה).

3.
ד"ר בלקשטיין מונה כמומחה מטעם בית המשפט להערכת נכותה של התובעת בתחום האורטופדי. מינויו בוטל על פי בקשת התובעת מיום 18/03/08.

פרופסור לאופר מונה כמומחה מטעם בית המשפט להערכת נכותה של התובעת בתחום הפה והלסת (להלן – המומחה). המומחה קבע בחוות דעתו מיום 31/03/08, כי לתובעת נותרה נכות רפואית צמיתה בשיעור 5% כתוצאה מהתאונה (רעשים בעת פתיחת הפה והפרעה קלה בעת לעיסה).



4.
לאחר שמיעת עדות התובעת וטיעוני ב"כ הצדדים ועיון בכל המסמכים הרלוונטיים (לרבות: התיעוד הרפואי ותשובות התובעת לשאלון), שוכנעתי, לקבוע העובדות והמסקנות הבאות:

4.1.
נכות רפואית ותפקודית –
ב"כ התובעת העלה בסיכומיו טענות בעניין שעור נכותה הרפואית של התובעת כתוצאה מהתאונה (טוען כי לתובעת נותרה נכות גם בתחום האורטופדי).
התובעת ויתרה על מינוי ד"ר בלקשטיין, בטענה כי על פי ברור רפואי שערכה, לא נותרה לה נכות רפואית בתחום זה.
אי לכך, אני קובע כי נכותה הרפואית של התובעת בעקבות התאונה מסתכמת ב 5%, כאמור בחוות דעת המומחה בתחום הפה והלסת.

אשר להשלכות התפקודיות של נכות הרפואית - בשים לב לזמן שחלף מאז קרות התאונה ועד היום, לתיעוד הרפואי הדל שצורף על ידי התובעת לתיק בתחום הפה והלסת, קביעות המומחה בחוות הדעת, תשובות התובעת לשאלון מטעם הנתבעת (ובמיוחד התשובות לשאלות 24 ו-25, מהן עולה כי נכותה של התובעת בתחום הפה והלסת אינה תפקודית), מהות הפגיעה, גילה ועיסוקה של התובעת כיום, אני קובע כי לתובעת לא נותרה נכות תפקודית כתוצאה מהתאונה.

4.2.
נוכח האמור לעיל , שיעור נזקי התובעת כתוצאה מהתאונה הם כדלקמן:

4.2.1.
כאב וסבל -
בשים לב ל
מהות הפגיעה, לקביעות המומחה בחוות הדעת, הטיפולים להם נדרשה התובעת
, אני פוסק לתובעת בגין ראש נזק זה - סך של 15,500 ₪ נכון להיום (בהתאם לסמכותי על פי סע' 2(ב) לתקנות הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (חישוב פיצויים בשל נזק שאינו נזק ממון), התשל"ו-1976).

4.2.2.
הפסדי השתכרות לעבר –
בעת קרות התאונה, התובעת היתה חיילת בשרות חובה בצה"ל. על פי עדותה, החלה לעבוד כ 3 חודשים לאחר שחרורה, וכיום הינה מדריכה בשרות הלקוחות של חברת "סלקום". בנוסף, על פי עדותה, במהלך השנים היא אף התקדמה בעבודתה (ראה עדותה של התובעת בעניין זה, בעמ' 7 לפרוטוקול ישיבת 13/01/09).

נוכח האמור לעיל, אני קובע כי לא הוכחו הפסדי שכר הנובעים מהפגיעה בתאונה.

4.2.3.
הפסדי השתכרות לעתיד -
טענותיה של התובעת לעניין ראש נזק זה נטענו בעלמא ולא הוכחו (וראה קביעתי לעניין הנכות התפקודית בסע' 4.1 לפסק הדין). התביעה בגין הפסדים לעתיד נדחית.

4.2.4.
הוצאות (לעבר ולעתיד) –
בשים לב לכך שלא הוצגו קבלות על ידי התובעת, לנכותה הרפואית והתפקודית של התובעת, למהות הפגיעה, לתקופת אי הכושר לאחר התאונה ולכך שהתובעת זכאית להחזר חלק מהוצאותיה מקופת החולים, אני קובע בראש נזק זה פיצוי גלובלי של - 5,000 ₪, נכון להיום.

4.2.5.
עזרת צד ג' (לעבר ולעתיד) –
התובעת לא הצליחה להוכיח פריטי ראש נזק זה כנדרש בהליך אזרחי וטענותיה בעניין זה נטענו בעלמא וללא ביסוס ראייתי נדרש. יחד עם זאת, בשים לב לנכותה הרפואית של התובעת, למהות הפגיעה, לטיפולים להם נדרשה, לתקופת אי הכושר לאחר התאונה, אני קובע לה בגין עזרת צד ג' לעבר פיצוי על דרך האומדנא, בסך של 5,000 ₪, נכון להיום.

התביעה בגין עזרת צד ג' לעתיד – נדחית.

4.2.6.
סך הפיצוי המגיע לתובעת – 25,500 ₪.

5.
אשר על כן, אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובעת סך של 25,500 ₪, בצירוף שכ"ט עו"ד בשיעור 13% + מע"מ, אגרת משפט משוערכת אם שולמה ויתרת אגרה אם חלה.
החיובים ישולמו תוך 30 יום שאם לא כן ישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

6.
המזכירות תשלח העתק מפסק הדין לב"כ הצדדים ומתייתרת הופעתם לשימועו.

ניתן היום, ל' שבט תשס"ט, 24 פברואר 2009, בהעדר הצדדים.














א בית משפט שלום 4305/07 טל בהיר נ' חברת בטוח שירביט (פורסם ב-ֽ 24/02/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים