Google

חנן אדד, מיכל אדד - קדומים 3000 חברה לבניין בע"מ, נחמן זולדן

פסקי דין על חנן אדד | פסקי דין על מיכל אדד | פסקי דין על קדומים 3000 חברה לבניין | פסקי דין על נחמן זולדן |

3098/04 א     08/06/2009




א 3098/04 חנן אדד, מיכל אדד נ' קדומים 3000 חברה לבניין בע"מ, נחמן זולדן




בעניין:

67



בתי המשפט



בבית משפט השלום ירושלים
א
003098/04


בפני
:
כב' השופט אלכסנדר רון
תאריך:
08/06/2009



בעניין:
1.
חנן אדד
2.
מיכל אדד


ע"י ב"כ עו"ד
חנן אדד
התובעים

נ
ג
ד


1.
קדומים 3000 חברה לבניין בע"מ

2.
נחמן זולדן



ע"י ב"כ עו"ד
אביעד לחמנוביץ'

הנתבעים


החלטה

1
.
אף כי אין מדרכי בכך, אין לי אלא לפתוח החלטה זו במתן ביטוי לצערי על כך שהצעת בית המשפט שכל עניינה ייעול הדיון תוך שמירה מרבית על זכויות הצדדים לא זכתה להסכמת הצדדים, במקרה זה, התובעים.


2
.
עוד אוסיף, כי החלטתי מיום 17.05.09 ניתנה לאחר שאישרו הנתבעים את הצעת בית המשפט, ותוך שקדם לכך הדיון שנערך ביום 06.05.09 בו הבנתי מהתובע כי גם הוא נכון להצעת בית המשפט. המדובר במתכונת אפיינית לתיקים שעיקר עניינם - ליקויי בניה. אף ניתן ביטוי לכך, שכל שינוי מוסכם בהצעת בית המשפט, באופן שיענה על חששות אפשריים של בעלי דין, בית המשפט נכון היה לשקול את כיבודו.


3
.
עם זאת, נכון אני לכבד מצב דברים זה, וגם אם, יתכן, שעל הפרק רצונו של בעל דין לחזור בו מהסכמה דיונית קודמת (כך, לפחות, מבין אני את מצב הדברים), נכון לראות זאת כלגיטימי, בפרט נוכח נסיבות העניין והשלב בו נמצא ההליך, ולאשר את הדבר.


4
.
בנסיבות העניין, ינתן, אפוא, צו לתצהירי עדות ראשית.

5
.
עובר למתן החלטה זו הוגשה על ידי התובעים בקשה נוספת המלמדת על הסתייגויות מעדות המומחית נאווה סירקיס. שימת לב שמקומן של הסתייגויות מעדויות, בשלב הסיכומים.

6
.
התובעים יגישו לבית-המשפט בתצהיר את כל עדויותיהם בתוך 45 יום מהיום, והנתבעים יגישו את עדויותים כאמור בתוך 45 יום מיום בו קיבלה את עדויות התובעים. מובהר, כי במקביל להגשת התצהירים האמורים לבית-המשפט, ישלחו הצדדים תצהירים אלה לצד האחר.

בעלי הדין ייצרפו לכל תצהיר את כל נספחיו (לרבות מסמכים שצורפו לכתבי טענות ובהליכי ביניים), וכל נספח יקבל סימון (במספר או באות). אם מספר הנספחים עולה על עשרה, יסומנו הנספחים באמצעות 'דגלונים', לנוחות בית המשפט.

לא תותרנה עדויות ראשיות שלא באופן המפורט לעיל, אלא באישור מיוחד של בית המשפט, לבקשת צד שהוגשה מנומקת ובכתב לבית המשפט, מבעוד מועד.

לשימת לב הצדדים:

1
.
במועדים שייקבעו להוכחות לא תותרנה טענות מקדמיות בעלות אופי דיוני, לרבות אשר לתוכן התצהירים. הקצאת הזמן בישיבות אלה - להוכחות "נטו".

2
.
צד המבקש לטעון כנגד תצהיריו של הצד האחר, יפרט את טענותיו במסגרת הסיכומים: טענות כגון הצהרה על בסיס עדות שמיעה, אי-רלוונטיות, צירוף לתצהיר של נספחים בלתי קבילים וכיוצא באלה.

3
.
צד שסבור שזכויותיו תיפגענה משמעותית עקב אי נכונות בית-המשפט להקצות מזמן ההוכחות לצרכים דיוניים, רשאי מיוזמתו לבקש ישיבת קדם-משפט במועד שיקדם לישיבת ההוכחות (אם לא נקבעה ממילא ישיבה כאמור). בית-המשפט ישקול להיעתר או שלא להיעתר לבקשה זו על פי שיקול דעתו.

4
.
מוצע בזה לצד שבדעתו להזמין ולהגיש חוות-דעת מומחה מטעמו, למסור על כך הודעה לבית המשפט מבעוד מועד. בית המשפט עשוי לשקול לפטור אותו צד מהגשת חוות הדעת, ותחת זאת למנות מומחה אובייקטיבי אחד מטעמו, דבר שיחסוך מכספי הצדדים ויתרום לייעול הליכי המשפט.

5
.
מובהר שבית-המשפט עצמו אינו כבול לאמור לעיל, ורשאי הוא לשקול בכל עת שינויים אם יראה זאת לנכון.

באי כח הצדדים יהיו ערוכים לסיכומים בעל-פה, בנוכחות הצדדים עצמם, לאחר גמר ההוכחות אם בית-המשפט יורה על כך, בין במועד הנ"ל ובין בכל מועד נדחה אחר.

להמשך דיון לאחר הגשת התצהירים ליום
08.11.09 בשעה 14:30.

ניתנה היום ט"ז בסיון, תשס"ט (8 ביוני 2009) בהעדר הצדדים.

אלכסנדר רון
, שופט


003098/04א
130 אורית רחניאן






א בית משפט שלום 3098/04 חנן אדד, מיכל אדד נ' קדומים 3000 חברה לבניין בע"מ, נחמן זולדן (פורסם ב-ֽ 08/06/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים