Google

בלאל עלי קאסם (קטין) - קאסם עלי סוהיל

פסקי דין על בלאל עלי קאסם (קטין) | פסקי דין על קאסם עלי סוהיל

1572/99 א     20/11/2003




א 1572/99 בלאל עלי קאסם (קטין) נ' קאסם עלי סוהיל




15
בתי המשפט

א 001572/99
בית משפט מחוזי חיפה
20/11/2003
תאריך
כב' השופט ר. ג'רג'ורה

בפני

התובעים
1. בלאל עלי קאסם (קטין)

2. קאסם עלי קאסם
3. קאסם עלי פתחייה

ע"י ב"כ עוה"ד מ. שאער ואח'

רח' ביאליק 1
חיפה 33105
בעניין:

- נ ג ד -

הנתבעים
1. קאסם עלי סוהיל

2. סהר חב' לביטוח בע"מ

ע"י ב"כ עוה"ד אהוד שטיין ואח'

רח' קרליבך 27
תל אביב 67132
החלטה

1. התובע מס' 1, קטין, נפגע בתאונת דרכים ולטענתו נגרמו לו נזקי גוף המצדיקים מינוי מומחים. לשם כך הגיש בקשה, בש"א 12187/99, למינוי מספר מומחים בתחומים שונים.

בישיבת קדם המשפט שהתקיימה ביום 27.1.03, צמצם את המינוי למומחים בתחום: הפסיכיאטרי, א.א.ג ומומחה בתחום הפלסטי, מבלי לוותר על בקשתו למנות מומחים ביתר התחומים. הוא פירט את המסמכים שלטענתו מצדיקים את המינוי בתחומים שהוא מבקש למנות.

2. ב"כ המשיבים מתנגד למינוי המומחים ופירט את נימוקיו בתגובה שהגיש לבית המשפט ביום 12.2.03 וב"כ התובע הגיש תשובה לתגובה .

3. לאחר שעיינתי במסמכים ושקלתי את טענות ב"כ הצדדים, נחה דעתי שיש להעתר לבקשה ולמנות המומחים בתחום כמבוקש. הנני סבור שיש מקום לפנות לד"ר צלניק, לבקש ממנו התייחסות לצלקות שבגופו של הילד. אל נשכח שמדובר בקטין שנפגע והתיעוד הרפואי שמונח בפני
מצדיק את המינוי בתחומים המבוקשים.

כבר נפסק לא פעם, וההלכה ידועה ואין צורך להפנות לאסמכתאות שהדרך היחידה והפתוחה בפני
בעל דין שנפגע בתאונת דרכים לקבל פיצויים היא על ידי מינוי מומחה מטעם בית המשפט אשר יקבע את דרגת הנכות שהיא הבסיס לקביעת הפיצויים המגיעים לתובע.
מדובר בקטין ואינני סבור, על אף הטענות שהעלה ב"כ הנתבעים כי יש לשלול מהתובע את הזכות למנות את המומחים כמבוקש. אמנם נכון הוא שנקבעה לתובע נכות כפי שקבע ד"ר צלניק כתוצאה מהפרעות פסיכו-נוירוטיות, אך לדעתי על אף הקרבה בין שני התחומים, רצוי הוא למנות מומחה בתחום הפסיכיאטרי. מדובר בקטין שאינו דובר עברית ורצוי למנות מומחה בתחום הפסיכיאטרי הדובר ערבית כדי שיוכל ליצור קשר ישיר בין הקטין לבינו.

גם לגבי מינוי מומחה בתחום א.א.ג ומומחה בתחום הפלסטיק, נראה לי כי, על פי המסמכים המונחים בפני
, יש מקום למנות את המומחים.

4. באשר למסמכים שגם ב"כ הנתבעים מתנגד להצגתם, סבורני שלאור הפסיקה בעניין זה וראה למשל פסק הדין של כב' השופטת שטרסברג כהן שניתן ברע"א 5638/95, מגדל חב' לביטוח בע"מ נ' קריסטיאן שמור, פד"י מ"ט (4), 865 בעמ' 872-873 והפסיקה בספר "חבות לפיצוי נפגעי תאונות דרכים", תוספת 47 וכן תמציות כרך ג'. בחנתי את התיעוד הרפואי המונח בפני
על פי הפסיקה והקריטריונים שנקבעו בפסיקה כמפורט לעיל ונחה דעתי כי אין לפסול אף מסמך מהמסכים שצורפו לבקשה. כפי שנקבע לא פעם, שלא כל מסמך הנחזה להיות מוזמן על ידי בעל הדין הוא מסמך הפסול. המסמך ייבחן לפי מספר קריטריונים כמו הנסיבות בהן ניתן המסמך לרבות עורך המסמך, ומעמדו וכו'.

5. על כן ולאור כל האמור לעיל, אני בדעה שיש למנות את המומחים כמבוקש.לאחר קבלת חוות הדעת, יהיה כל צד רשאי לשלוח שאלות הבהרה למומחים בהתאם לחוק והתקנות.

על מנת להימנע ממחלוקת בין באי כח הצדדים לגבי זהותם של המומחים, הם מתבקשים להגיש לבית המשפט, תוך תקופה שלא תעלה על 15 יום מהיום, שמות של מומחים מוסכמים או רשימה של מומחים מהם ימנה בית המשפט מומחים לפי שיקול דעתו.

6. ב"כ התובע הגיש גם בש"א 1239/03 למתןם

פסק דין
חלקי . גם כאן הוגשה תגובה בכתב של ב"כ הנתבעים המתנגדים לבקשה.

לאחר שעיינתי בנימוקי הבקשה ובתגובה, לרבות הפסיקה שצירפו הנתבעים לתגובתם, סבורני כי אין מקום, בשלב זה, לשלם פיצויים בגין ראש נזק כמבוקש. טרם נקבעה הנכות בתחומים האחרים ואין זה מתקבל על הדעת שכל פעם שתיקבע דרגת נכות בתחום מסויים יבקש בעל הדין פיצוי בגין נזק לא ממוני.

על כן, אני דוחה את הבקשה ל

פסק דין
חלקי.

7. אני קובע את התיק לקדם משפט נוסף ליום 6.5.04 שעה 08.30.

ניתנה היום כ"ה בחשון, תשס"ד (20 בנובמבר 2003) בהעדר ב"כ הצדדים. המזכירות תמציא להם העתק החלטה זו בדואר רשום כמקובל.
ר. ג'רג'ורה
, שופט
הקלדנית: א.א.








א בית משפט מחוזי 1572/99 בלאל עלי קאסם (קטין) נ' קאסם עלי סוהיל (פורסם ב-ֽ 20/11/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים