Google

א.ח.ע. - מגדל חברה לביטוח בע"מ, ארז וייס

פסקי דין על א.ח.ע. | פסקי דין על מגדל חברה לביטוח | פסקי דין על ארז וייס |

42337/08 א     13/09/2009




א 42337/08 א.ח.ע. נ' מגדל חברה לביטוח בע"מ, ארז וייס










בית משפט השלום בתל אביב - יפו




13 ספטמבר 2009

ת"א 42337-08 עמרני נ' מגדל חברה לבטוח בע"מ ואח'





בפני

כב' השופטת
חדוה וינבאום וולצקי

תובעים

1.

א.ח.ע.
(קטין)
ע"י ב"כ עוה"ד ש. ערד ואח'



נגד

נתבעים

1. מגדל חברה לביטוח בע"מ
2. ארז וייס
ע"י ב"כ עוה"ד י. מנדה ואח'





החלטה






הנתבעת – המבקשת דכאן, הגישה בקשה זו להורות על פסילת מסמכים שהומצאו על ידי ב"כ התובע למומחה בתחום הפסיכיאטרי שמונה לבדיקת התובע ומתן חוות דעת בעניין זיעור פגיעתו בתאונת דרכים מיום 31.1.06.


הנתבעת מפנה לחוות דעת ערוכה על ידי ד"ר אולגה גורלי מיום 25.4.08 שלגביה כבר ניתנה החלטה ביום 13.5.09 ולפיה המצאתה של חוות הדעת נאסרה באשר לא ניתנה לצורך הטיפול הרפואי השוטף בתובע.


ב"כ הנתבעת מפנה למסמכים נוספים שנשלחו למומחה ואשר ניתנו על ידי גורמים מטפלים במסגרת המחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר שם טופל התובע לאחר התאונה. מדובר בסיכום הערכה פסיכולוגית לצורך ועדת השמה מיום 9.9.08 וכן סיכום הערכה פסיכולוגית מאותו תאריך שמופנה לפקידת הסעד לחוק הנוער חולון, סיכום אינטייק במרפאת פוסט טראומה מיום 6.7.08 וכן מיום 2.9.08.


לטענת הנתבעת מדובר במסמכים המהווים חוות דעת וככאלה אסורים בהצגה למומחה.


ב"כ התובע טוען מנגד כי
לאור החלטת בית המשפט מיום 13.5.09 פנה למרכז הרפואי שניידר על מנת לקבל את תיק הטיפולים האוטנטי
של התובע שם והחומר שהועבר למומחה לרבות המסמכים נשוא הבקשה היו חלק מן התיק של התובע במרפאה. עוד הוא מציין כי חלקם של המסמכים מופנה לגורמים טיפוליים לצורך המשך טיפול.


לאחר שעברתי על המסמכים ראיתי להורות כדלקמן:


בכל הנוגע למסמכי האינטייק – מדובר במסמכים שנוצרו כתוצאה ממפגשי הגורמים המטפלים עם התובע ומשפחתו במסגרת הקהילה והפנייתו למרפאה להפרעות חרדה לבירור אפשרות טיפול. אין לשכוח כי מדובר בתובע שהיה קטין בן 8 שנים בעת התאונה וכיום טרם מלאו לו 12 שנים. משכך לא ראיתי מניעה מהעברת מסמכי האינטייק, נספחים ב' ו – ה' לבקשת הנתבעת.


בכל הנוגע להערכות הפסיכולוגיות הרי שהערכות אלו נעשו לצורך בחינת המשך הטיפול בתובע במוסדות החינוך השונים ויש בהם המלצה להעברתו למסגרת פנימייה. מסמכים אלו מופנים לועדת ההשמה ולפקידת הסעד לפי חוק הנוער להמשך טיפול. מדובר במסמכים כמעט זהים.


כב' השופטת שטרברג-כהן נדרשה לשאלה כיצד יש לפרש את המונח "מסמכים רפואיים" בתקנות המומחים וזאת ברע"א 5638/95 מגדל חברה לביטוח בע"מ
נ' כריסטיאן שמור,
פ"ד מט (4) 865. על פי ההלכה שם יש ליתן פירוש מרחיב למונח "מסמכים רפואיים" ובעיקר כאשר עסקינן במסמכים הנוגעים לטיפול פסיכולוגי. חרף העובדה שיתכן קושי להפריד בין ממצאים שמהווים מסקנות ו/או הבעת דעה של עורכי המסמכים, לא ניתן למנוע מתובע להציג למומחה מסמכים שנערכו לצורך הטיפול בו גם אם כלולים בהם הערכה או הבעת דעה באשר למצבו. כב' השופטת שטרסברג-כהן מציינת שמשנה זהירות יש לנקוט מקום שהמסמכים ניתנו על ידי גורמים פרטיים אליהם פנו הנפגעים.


בענייננו מדובר בטיפול שקיבל התובע במסגרת בית החולים שניידר וקופת החולים שבה הוא חבר. המסמכים ניתנו לצורך המשך טיפול וקביעת המסגרת החינוכית שבה יתחנך התובע. מכאן שאף שההערכה הפסיכולוגית שניתנה לצורך ועדת ההשמה מציינת שהיא ניתנה לבקשת ההורים, היא ניתנה לצורך המשך טיפול כהגדרתו בחוק ובתקנות. ממילא אותם ממצאים ומסקנות נמצאים הן בהערכה שהופנתה לועדת ההשמה והן בהערכה שהופנתה לפקידת הסעד.


המומחה יידרש לעיין במסמכים בשום זהירות ולגבש מסקנתו וקביעותיו העצמאיות לאחר בדיקת התובע ועיון בכל הומר שיונח בפני
ו. איני יכולה להתעלם מן העובדה שדווקא במסמכים אלו מצוין כי לתובע בעיות נוספות, דוגמת
odd
, שאינן נובעות מן התאונה נשוא התביעה אלא קדמו לה.


יחד עם זאת
אני מורה למרפאה הפסיכולוגית במרכז שניידר וכן במרפאה הפסיכולוגית/פסיכיאטרית בקופת חולים כללית,
להמציא לתיק בית המשפט את תיקו הגולמי של התובע אצלן לרבות כל המבחנים והשיחות שהתקיימו בעניין התובע, עימו ועם משפחתו, לפני ואחרי התאונה נשוא התביעה.

ב"כ התובע יעביר העתק ההחלטה עם צו זה לשני הגופים הנ"ל על מנת שניתן יהיה להעביר את המסמכים למומחה בהקדם האפשרי.


החלטה המופנית למומחה יוצאת במקביל.


המזכירות תעביר העתק ההחלטה לצדדים.



ניתנה היום,
כ"ד אלול תשס"ט, 13 ספטמבר 2009, בהעדר הצדדים.















א בית משפט שלום 42337/08 א.ח.ע. נ' מגדל חברה לביטוח בע"מ, ארז וייס (פורסם ב-ֽ 13/09/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים