Google

פני ברוך, באריס ברוך - הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ, כונס הנכסים-עו"ד ש.שילנסקי

פסקי דין על פני ברוך | פסקי דין על באריס ברוך | פסקי דין על הכשרת הישוב חברה לביטוח | פסקי דין על כונס הנכסים-עו"ד ש.שילנסקי |

8713/06 רעא     28/01/2007




רעא 8713/06 פני ברוך, באריס ברוך נ' הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ, כונס הנכסים-עו"ד ש.שילנסקי




החלטה בתיק רע"א 8713/06



בבית המשפט העליון
בירושלים


רע"א
8713/06 - א'


בפני
:

כבוד הרשמת שושנה ליבוביץ


המבקשים:

1. פני ברוך



2. באריס ברוך



נ


ג


ד



המשיבים:

1. הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ



2. כונס הנכסים-עו"ד ש.שילנסקי


בקשה לפטור מעירבון




החלטה


לפני בקשה לפטור מערבון בהליך שבכותרת.

1.
ההליך נסוב על החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת אשר דחה את בקשת המבקשים למתן רשות לערער על החלטת בית משפט השלום בטבריה אשר הורה להעביר את הדיון בתיק לבית משפט השלום בתל אביב-יפו. לטענת המבקשים, מצבם הכלכלי אינו מאפשר להם להפקיד ערבון. בבעלות המבקש 2 עסק של סלון כלות ומספרה, ועל פי הנטען בבקשה, המלחמה שהתנהלה בצפון גרמה לירידה בהכנסותיו של העסק. כמו כן, לטענת המבקשים, למעט דירתם, המשועבדת למשיב 1, אין בבעלותם נכסים כלשהם, כגון חסכונות וקופות גמל, אשר ניתן להסתייע בהם לצורך גיוס סכום הערבון ואף אין באפשרותם לגייס סכום זה מקרוביהם. עוד נטען כי סיכויי ההליך טובים. המשיבים מתנגדים לבקשה.

2.
על המבקש פטור מערבון, תוך חשיפת בעל הדין שכנגד לסיכון כי הוא לא יוכל לגבות את הוצאותיו בהליך, אם ייפסקו כאלה, מוטל לפרוש לפני בית המשפט תשתית עובדתית מלאה בדבר מצבו הכלכלי. המבקשים לא עמדו בנטל זה באופן מלא. לבקשה לא צורפו דוחות רווח והפסד של העסק לחודשים ספטמבר ואוקטובר, למרות שהבקשה הוגשה במחצית חודש
נובמבר. כמו כן, בבקשה מפורט מצבו הכלכלי של העסק, אולם אין בה התייחסות נפרדת כלשהי למצבם הכלכלי של המבקשים, ואף לא צורפה לה אסמכתאות בעניין זה. כך לא צורפו לבקשה תלושי משכורתה של המבקשת 1, אסמכתאות המעידות על הוצאותיהם השוטפות של המבקשים, כגון תשלומי חשמל וטלפון וכיוצא באלה מסמכים אשר יש בהם כדי להעיד על מצבם הכלכלי הנטען. המבקשים אף לא הבהירו מנין משגת ידם לממן את ייצוגם המשפטי הן בהליך שבכותרת והן בהליכים שהתנהלו לפני בתי משפט קמא. במצב דברים זה, אין בידי להיעתר לבקשה וזאת ללא צורך לאמוד את סיכויי ההליך. יחד עם זאת, בשים לב לכך שבפסק דינו של בית משפט קמא לא חויבו המבקשים בהוצאות וכן בהתחשב בהיקפו הצר יחסית של ההליך יועמד סכום הערבון על סך של 10,000 ₪ אשר יופקדו תוך 14 יום מעת המצאת החלטה זו, ולא – יירשם ההליך לדחייה ללא צורך במתן הודעה נוספת.


ניתנה היום, ט' שבט תשס"ז (28.1.2007).



שושנה ליבוביץ


ר ש מ ת
_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

06087130_e02.doc

כש

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il








רעא בית המשפט העליון 8713/06 פני ברוך, באריס ברוך נ' הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ, כונס הנכסים-עו"ד ש.שילנסקי (פורסם ב-ֽ 28/01/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים