Google

יוסף מישאל - וולקן בע"מ מפעלי הנדסה

פסקי דין על יוסף מישאל | פסקי דין על וולקן בע"מ מפעלי הנדסה

5085/08 א     07/05/2009




א 5085/08 יוסף מישאל נ' וולקן בע"מ מפעלי הנדסה








בית משפט השלום בחיפה

ת"א 5085-08
מישאל נ' וולקן בע"מ מפעלי הנדסה



07 מאי 2009





בפני

כב' השופטת
תמר נאות פרי

התובע
יוסף מישאל


נגד

הנתבעת
וולקן בע"מ מפעלי הנדסה

החלטה



התובע מבקש שביהמ"ש יפטור אותו
מהגשת חוות דעת של מומחים מטעמו ויורה על מינוי מומחים מטעם ביהמ"ש בתחום האורטופדי ובתחום הא.א.ג.

התובע סומך את הבקשה, בין היתר, על חווה"ד של הוועדות הרפואיות של המל"ל, אשר קבעו כי נותרה לו נכות צמיתה כתוצאה מפגיעות במהלך עבודתו אצל הנתבעת ועל טענתו בדבר חסרון כיס, המונע ממנו לממן הגשת שתי חוו"ד כאמור.

הנתבעת מתנגדת לבקשה.

לאחר שקראתי את הבקשה ואת התגובה, מצאתי לנכון שלא ליתן הכרעה סופית בבקשה בשלב הזה.

ראשית, הרי שאני מקבלת את עמדת ב"כ הנתבעת, לפיה יש להמתין לעמדתם של הצדדים השלישיים אשר עתידים להצטרף לתיק, בנוגע לאפשרות למנות מומחה מטעם ביהמ"ש (על מנת שלא אמצא עצמי במצב בו אמנה מומחה וצדדים שיתווספו לתיק יטענו שקביעותיו אינן מחייבות אותם, בשל שלא היו שותפים לתהליך מינויו).

שנית, טרם מתן הכרעה, אבקש מהצדדים לשקול את האפשרות להסכים כי ימונה מומחה מטעם ביהמ"ש, לאחר שהנתבעת (ואולי הצדדים השלישיים) יגישו חוות דעת מטעמם. אפשרות זו, מחד – פוטרת את התובע מהגשת חוו"ד שהוא לא יכול לממן, אך מנגד – לא פוגעת בזכויות הדיוניות והמהותיות של הנתבעת, כיוון שהיא תוכל להגיש את חווה"ד של המומחה מטעמה ולמעשה, מצבה הדיוני "טוב יותר" ממצבו של התובע, שהרי את חווה"ד של המומחים מטעם המל"ל לא ניתן להגיש כחוו"ד רפואית (בשל שעורכי חווה"ד לא מתייצבים בביהמ"ש לצורך חקירתם) ואז בפני
י ובפני
המומחה שימונה מטעם ביהמ"ש תהיה רק חוו"ד מטעם הנתבעת.

לגבי ההתקיימות של התנאים המכונים "כללי אצבע", אשר סוכמו בהחלטתו של כב' השופט עמית בבר"ע (מחוזי חיפה) 1775/07 חיים ענבל נ' דאנס בר מיום 6/7/07, אני סבורה שמרביתם דווקא כן מתקיימים במקרה זה והנטייה שלי היא למנות מומחה מטעם ביהמ"ש, לאחר שלנתבעת תהיה אפשרות להגיש חוו"ד מטעמה, אם תמצא לנכון.

בכל אופן, החלטה סופית תינתן רק לאחר שיוגשו כתבי הגנה של הצדדים השלישיים, לאחר שתתקבל עמדתם של הצדדים השלישיים, לגבי סוגית מינוי המומחה הרפואי ולאחר שהנתבעת תודיע אם היא מוכנה להצעה הדיונית שפירטתי לעיל.


ניתנה היום,
י"ג אייר תשס"ט, 07 מאי 2009, בהעדר הצדדים.








הוקלד על ידי אורנית ז.







א בית משפט שלום 5085/08 יוסף מישאל נ' וולקן בע"מ מפעלי הנדסה (פורסם ב-ֽ 07/05/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים