Google

אברהם שכטר, מרים שכטר - מאיר אלמליח, יוכבד אלמליח, בנק לאומי למשכנתאות ואח'

פסקי דין על אברהם שכטר | פסקי דין על מרים שכטר | פסקי דין על מאיר אלמליח | פסקי דין על יוכבד אלמליח | פסקי דין על בנק לאומי למשכנתאות ואח' |

3674/07 א     11/03/2009




א 3674/07 אברהם שכטר, מרים שכטר נ' מאיר אלמליח, יוכבד אלמליח, בנק לאומי למשכנתאות ואח'








בית משפט השלום בחיפה

ת"א 3674/07 אלמליח ואח'
נ' שכטר ואח'


ת"א 19162/07 שכטר ואח'
נ' אלמליח ואח'




11 מרץ 2009





בפני

כב' השופט
יואב
פרידמן

תובעים

1. אברהם שכטר


2. מרים שכטר



נגד

נתבעים

1
.
מאיר אלמליח

2
.
יוכבד אלמליח

3. בנק לאומי למשכנתאות (ניתן פס"ד)
4. עו"ד צבי וקסמן
5. עו"ד דוד אשכולות

החלטה


1. בקשה של ב"כ התובעים להתיר עדות ראשית בעל פה ללא תצהיר, ביחס לשני עדים, וכנגדה בקשה של ב"כ נתבעים 4-5 לדחות שלב הגשת תצהירי מרשיו, עד לשמיעת כל עדויות התובעים.

2. ביחס לבקשה להתיר עדותם של עו"ד סגל ונציג של בנק לאומי למשכנתאות בלא תצהיר:

מדובר על עדים ששוכנעתי שאינם בשליטה, ולא ניתן לגבות מהם תצהיר. קבעתי כי במידה ותבוא התנגדות להעדתם בלא תצהיר – היא תידון בישיבה הבאה – אלא שלא באה התנגדות.

3. לגבי עו"ד סגל - ב"כ נתבעים 1-2 ציין כי הוא נכון לשמיעת עדותו בלא תצהיר, אלא שלשם מניעת הפתעות מבוקש לחייב עו"ד סגל בהגשת המסמכים הקשורים בעסקה ונזכרו בהודעת התובעים בסע' 4ב'
מיום 17.2.09. ב"כ נתבעים 4-5 לא התנגד ביחס לשני העדים, אלא שביקש לדחות שלב הגשת תצהיריו עד לשמיעת עדותם.

ביחס לבנק לאומי למשכנתאות – הסכים ב"כ נתבעים 1-2 להצעה להגיש רשומה מוסדית של הבנק שתכלול דו"ח כספי של כל התשלומים שבוצעו לפרעון 4 הלוואות, כאשר הבנק יסמן באופן ברור ובהדגשה את ההפקדות לזכות החשבון. אלא שביקש שהרשומה המוסדית תכלול התייחסות לא רק לשנים 98-99, אלא לשנים 95' (עת נחתם ההסכם הראשון בין התובעים לנתבעים 1-2) ועד לשנת 2000, וכי אותה רשומה מוסדית תוגש לתיק ביהמ"ש ולאחר עיון בה יודיעו הנתבעים 1-2 עמדתם ביחס לצורך לחקור נציג הבנק. עמדה זו הגיונית לגופה.

4. אני מאשר הגשת מסמכי הבנק באמצעות תעודת עובד ציבור בה תסומנה בהדגשה ברורה ההפקדות לזכות החשבון, וזאת לשנים 95' עד 2000. התעודה תוגש עד לישיבה הבאה ותומצא במסירה אישית לב"כ הנתבעים על מנת שיוכלו ליתן עמדה.

5. ביחס לעו"ד סגל – ב"כ התובעים ידאגו לצילום המסמכים מעו"ד סגל עליהם יבקשו להסתמך, ולהגישם בהודעה מסודרת לתיק ביהמ"ש לפני ישיבת קדם המשפט הבאה. לצורך זה אני מורה לעו"ד סגל לאפשר עיון וצילום במשרדו באותם מסמכים לב"כ התובעים. יש לציין ששני הצדדים החתומים על ההסכם נכונים להגשת המסמכים כך שאין כל מניעה נחזית לכך, ואף לא טענת חסיון לכאורית שביחסי עו"ד - לקוח כאשר החסיון שייך ללקוח ולא לעוה"ד. היתר להעיד עד שאינו בשליטה ללא תצהיר, לא צריך שיפתיע היריב ביחס למסמכים עליהם חפצים להסתמך, עד כמה שהם ברי השגה והגשה מראש, משעה שנקבעה עדות ראשית בתצהירים.

6. בכפוף לביצוע האמור בסע' 4 ו 5 – אני מתיר העדתם של עו"ד סגל בעל פה, והגשת הרשומה המוסדית מבנק לאומי למשכנתאות, כאשר ב"כ הנתבעים יודיעו אם ברצונם לחקור נציג הבנק על הרשומה המוסדית לאחר עיון בה (כרגע לא נחזה שיתעורר צורך אמיתי בדבר,
אך עוד חזון למועד).

7. אם לא ניתן יהא לעמוד במטלה הדיונית בסע' 4 ו 5
עד לישיבה הבאה,
באחריות ב"כ התובעים לתאם מועדים לקדם משפט נדחה ולהגיש בקשה מתאימה.

8. אשר לבקשת ב"כ נתבעים 4-5 לדחות הגשת תצהירי עדות ראשית עד לשמיעת עדותם של עו"ד סגל ועיון ברשומה המוסדית מטעם הבנק – בקשה זו תידון לאחר שיוגשו הרשומה המוסדית והמסמכים מעו"ד סגל, כאשר אני מורה ליתר הצדדים להתייחס לבקשה זו בתוך 20 יום מיום
הגשת אותם מסמכים או בישיבה הבאה, לפי המוקדם. אציין בקצרה כי יש לאזן בין הצורך לשמור על סדר הבאת הראיות וזכותו של נתבע לדעת למה עליו להתייחס בתצהיריו לאחר שמיעת עדי הצד השני (כאשר מדובר על עדים שאינם בשליטה), לבין הסרבול הדיוני הניכר שייגרם אם יידחה מועד הגשת תצהירי נתבעים 4-5 תקופה כה ארוכה, כאשר במידה מסוימת יש בכך גם לפגוע בתובעים שתצהיריהם פרושים לנגד עיני הצד שכנגד, בלא שתהא הדדיות. יש להפריד בין מצב בו עיקר עדויות תובע בא בדמות עדות בעל פה של עד שאינו בשליטה, והנתבע לא יודע למה עליו להתייחס, לבין המצב בענייננו.
כאן נחזה שעיקר העדות אינה זו של העדים שאינם בשליטה, אלא של התובעים שהגישו כבר תצהיריהם. אין כאן סיטואציה בה הנתבעים 4-5 אינם יודעים למה עליהם להתייחס. וכאשר בכל מקרה ניתן יהא לאפשר השלמות (אם יתעורר הצורך) לנתבעים 4-5 , שיוכלו לשמוע העדות של עו"ד סגל שיעיד ממילא לפניהם; ואף
העמדת המסמכים עצמם לעיון הצדדים מבעוד מועד,
יש בה כדי לנטרל במידה ניכרת רכיב ההפתעה. עם זאת, לא אקבע מסמרות בדבר בטרם הוגשו המסמכים, וניתנה אפשרות ליתר הצדדים להתייחס.




ניתנה היום,
ט"ו
אדר תשס"ט, 11 מרץ 2009, בהעדר הצדדים.








הוקלד על ידי .......







א בית משפט שלום 3674/07 אברהם שכטר, מרים שכטר נ' מאיר אלמליח, יוכבד אלמליח, בנק לאומי למשכנתאות ואח' (פורסם ב-ֽ 11/03/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים