Google

אביתר איפרגן, איתמר איפרגן - מדינת ישראל

פסקי דין על אביתר איפרגן | פסקי דין על איתמר איפרגן |

11683-09/09 עמת     22/09/2009




עמת 11683-09/09 אביתר איפרגן, איתמר איפרגן נ' מדינת ישראל





לפני כב' השופטת ליאורה ברודי
העוררים
1 אביתר איפרגן

2 איתמר איפרגן
נגד

המשיבה
מדינת ישראל
<#2#>
נוכחים:
עו"ד גיורא זילברשטיין
ב"כ העוררים
העוררים - התייצבו
עו"ד מתן סדן
ב"כ המשיבה

החלטה

1. לפניי ערר על החלטת בית משפט השלום ברחובות (ב"ש 1555/09) מיום 10.9.09 (כב' השופטת נ. קוצר), בגדרה הורה בית המשפט כי תנאי השחרור שנקבעו ביום 6.9.09, בין היתר, מעצר בית מלא ומוחלט (בפיקוח אנושי) יעמדו בעינם עד תום ההליכים המשפטיים.

2. כנגד העוררים הוגש בבית משפט קמא כתב אישום המייחס להם עבירות של תקיפת שוטר במילוי תפקידו, לפי סעיף 273 לחוק העונשין, תשל"ז – 1977 (להלן: "חוק העונשין); ולגבי משיב 1 – גם בעבירות של איומים, לפי סעיף 192 לחוק העונשין והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, לפי סעיף 275 לחוק העונשין.

3. בד בבד עם כתב האישום הוגשה בקשה לעצור את העוררים עד תום ההליכים המשפטיים, וכאמור ביום 6.9.09 שוחררו העוררים, בהסכמה, בתנאים מגבילים כמפורט לעיל.

ביום 10.9.09 קבע בית משפט קמא כי בידי המשיבה ראיות לכאורה, ואף קיימת עילת מעצר – מסוכנות לציבור הנשקפת מפני העוררים. כמו כן קבע בית המשפט כי חסד נעשה עם העוררים כאשר הוסכם לשחררם לאלתר, בישיבה הראשונה שהתקיימה, ואין מקום לצמצם את חלופת המעצר. לסיום נכתב בהחלטה כי עם חלוף הזמן, לאחר מספר חודשים, ניתן יהיה לשקול בשנית הקלה בתנאי מעצר הבית, וזאת באם התנהגותם של העוררים תצדיק זאת. זוהי ההחלטה נושא הערר שבפני
י.

4. כעולה מכתב האישום ומהחלטת בית משפט קמא ביום 4.9.09, בשעת לפנות בוקר, טיפלה משטרת ישראל בתלונת אזרחים על הקמת רעש.

באותן נסיבות עורר 1 סירב להציג תעודת זהות בפני
השוטר, ומשהודע לו כי הוא מעוכב, איים על שוטר בפגיעה בפרנסתו.

בהמשך, לאחר שהעורר 1 הובא לתחנת המשטרה, הגיעו למקום בני משפחתו, ובכללם עורר 2. באותן נסיבות הכו בני המשפחה, ובכללם שני העוררים, מספר שוטרים – דחפו אותם, הכו אותם בידיהם, וזאת כאשר הוריהם של העוררים מנסים למנוע את מעצרם.

עורר 1 השמיע שוב דברי איומים בוטים כלפי אחד השוטרים.

בית משפט קמא ציין כי מדובר באירוע אלים במיוחד בנסיבות חמורות, כאשר העוררים גילו זלזול מופגן של אזרחים ושלטונות החוק, מה שמלמד על מסוכנותם, חרף עברם הנקי.

כאמור, בסופו של דבר הורה בית משפט קמא כי העוררים ישהו במעצר בית מלא, בפיקוח.

5. ב"כ העוררים עותר לבטל את התנאים המגבילים, לנוכח עברם הנקי של העוררים, המצטיירים כאנשים צעירים ונורמטיביים: עורר 1 עובד ועומד לפני גיוסו לצה"ל ואילו עורר 2 מצוי כיום במסגרת צבאית וקיים חשש כי יפלט ממסגרת זו, ולכך עלולה להיות תוצאה קשה בהיותו עתודתי העומד להמשיך כאיש בשירות קבע בחיל האוויר.

6. ב"כ המשיבה סומך ידיו על החלטת בית משפט קמא, המפורטת והמנומקת, ועותר להותרת התנאים המגבילים על כנם, לנוכח המסוכנות הנשקפת לציבור מפני העוררים, אשר לא היססו להכות אנשי חוק אף בתוך תחנת המשטרה.

7. לאחר ששקלתי טיעוני ב"כ הצדדים, באתי לכלל מסקנה, מבלי להקל ראש בחומרת התנהגותם של העוררים (לכאורה), כי מטרת המעצר תושג גם אם יצומצמו התנאים המגבילים. שני העוררים מצטיירים כאנשים צעירים, ללא עבר פלילי, המתפקדים באורח נורמטיבי. כפי שצוין לעיל, התרחש האירוע בשעת לפנות בוקר, וסבורני כי די בהגבלת חירותם של שני העוררים בשעות הלילה, לצורך הגנה על שלום הציבור והצבת גבולות לעוררים. לגבי העורר המשרת בצה"ל, כל עוד הוא משרת בצבא, יחולו התנאים המגבילים בהימצאו בחופשות.

8. אשר על כן, אני מקבלת את הערר, באופן חלקי, כדלקמן:

עורר 1 – מעצר הבית יצומצם באופן שיחול בין השעות 20:00 – 07:00 ביום שלמחרת.
עורר 2 – מעצר הבית יצומצם באופן שיחול בין השעות 20:00 – 07:00 ביום שלמחרת, וזאת בימים בהם הוא שוהה בחופשה מהצבא.

כמו כן אני מבטלת את הצורך בפיקוח אנושי.

יתר תנאי השחרור יעמדו בעינם.

העוררים יוכלו לצאת לתפילות יום הכיפורים, בלוויית אחד המפקחים ובפיקוחים, לאחר שיועברו לב"כ המשיבה פרטי מיקום בית הכנסת שבו מבקשים העוררים או מי מהם להשתתף בתפילה.
<#4#>

ניתנה והודעה היום ד' תשרי תש"ע, 22/09/2009 במעמד הנוכחים.
ליאורה ברודי
, שופטת
הוקלד על ידי: גיטה גוטמן
1
בית המשפט המחוזי מרכז
עמ"ת 11683-09-09 איפרגן ואח' נ' מדינת ישראל
22 ספטמבר 2009








עמת בית משפט מחוזי 11683-09/09 אביתר איפרגן, איתמר איפרגן נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 22/09/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים