Google

דן יואל, עו"ד מנהל עזבון המנוחה, סילביה (אסתר)שטרן ז"ל - שטרן רפאל, שטרן מיכל, שטרן עמית אריה - ואח'

פסקי דין על דן יואל | פסקי דין על עו"ד מנהל עזבון המנוחה | פסקי דין על סילביה (אסתר)שטרן ז"ל | פסקי דין על שטרן רפאל | פסקי דין על שטרן מיכל | פסקי דין על שטרן עמית אריה - ואח' |

4583/97 עא     07/09/1997




עא 4583/97 דן יואל, עו"ד מנהל עזבון המנוחה, סילביה (אסתר)שטרן ז"ל נ' שטרן רפאל, שטרן מיכל, שטרן עמית אריה - ואח'








ב
בית המשפט העליון
בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים


ע"א 4583/97 - ב'


בפני
: כבוד השופט י. קדמי



המבקש: דן יואל
, עו"ד מנהל עזבון המנוחה

סילביה (אסתר)שטרן ז"ל



נגד



המשיבים: 1. שטרן רפאל
2. שטרן מיכל
- קטינה
3. שטרן עמית אריה -קטין
4. שטרן קרין-קטינה
5. שטרן אהרון
6. שטרן בת אור - קטינה
7. שטרן אתר - קטין
8. האפוטרופוס הכללי



בקשה לעיכוב ביצוע החלטה


החלטה

1. א. זוהי בקשה לעיכוב ביצוע החלטתו של כבוד השופט הומינר - בת.ע. 5912/94 של בית המשפט המחוזי בתל-אביב - אשר פסק למבקש שכר טרחה בגין ניהול עזבון, מבלי לכלול במסגרתו קרן בשם "אולמרקס".

לטענת המבקש הקרן שייכת לעזבון, ועל כן יש לפסוק לו שכר טרחה גם לגביה. מאידך גיסא, טענת המשיבים היא, שלקרן נאמנים משלה, ואין היא שייכת לעזבון בהקשר זה.

ב. למבקש זכות עיכבון על הסכום שנתבע על ידו כשכר טרחה בשל ניהול העזבון כשזה כולל את הקרן; וסכום זה נתון בשליטתו. עם ההחלטה לדחות את בקשתו של המבקש להכיר בקרן כחלק מהעזבון - ולפסוק לו שכר טרחה בהתאם - מתבטלת, למעשה, זכות העיכבון האמורה.

ג. למבקש חשש, שאם לא יעוכב ביצועה של ההחלטה והוא יזכה בערעורו, לא יוכל להיפרע מהמשיבים, לאחר שהסכום ה"מעוכב" יחולק ביניהם.

2. המשיבים מס' 1-4 מתנגדים לבקשה, וטענתם היא כי עיכוב ביצוע ההחלטה גורם לכל הנוגעים בדבר נזק כלכלי בלתי הפיך: מחד גיסא - אין בידם להשקיע את הכסף בתנאים טובים ולהינות מן הריבית; ומאידך גיסא - עד להחלטה בערעור תחלוף תקופה ארוכה וייגרמו לעזבון הוצאות מרובות ללא הצדקה.


3. סיכויי הערעור אינם מטים את הכף לזכות המבקש: המדובר בציפיה של מנהל עזבון לקבלת שכר טרחה גבוה יותר מזה שפסקה לו הערכאה הראשונה וערכאת הערעור אינה נוטה להתערב בכגון דא אלא במקרים נדירים; ומאידך גיסא, כרוך עיכוב הביצוע בנזק כספי למשיבים, לרבות הוצאות מיותרות הכרוכות בהמשך ניהול העזבון עד למתן פסק הדין בערעור.

יחד עם זאת אין להתעלם, כמובן, מן הקשיים שיעמדו בפני
המבקש בכל הקשור לגביית הכספים מן המשיבים, אם אלה יחולקו עתה והוא יזכה בערעורו.


4. במצב דברים זה, החלטתי לחלק את הנזק ואת הסיכון בין המבקש למשיבים: מחצית מן הסכום ה"מעוכב" בחזקת המבקש - "יעוכב" ברשותו עד למתן פסק הדין בערעור; ומחציתו האחרת - תשוחרר לעזבון. בנושא שמירת ערך הסכום "המעוכב", על הצדדים לפנות לבית המשפט המוסמך.


ניתנה היום, ה' באלול תשנ"ז (7.9.97).

ש ו פ ט
העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
97045830.
h05







עא בית המשפט העליון 4583/97 דן יואל, עו"ד מנהל עזבון המנוחה, סילביה (אסתר)שטרן ז"ל נ' שטרן רפאל, שטרן מיכל, שטרן עמית אריה - ואח' (פורסם ב-ֽ 07/09/1997)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים