Google

מדינת ישראל - לאוניד מלכוב, ודים גייר, קורפנקרו ולדימיר

פסקי דין על לאוניד מלכוב | פסקי דין על ודים גייר | פסקי דין על קורפנקרו ולדימיר |

7631/09 בש     29/09/2009




בש 7631/09 מדינת ישראל נ' לאוניד מלכוב, ודים גייר, קורפנקרו ולדימיר




בעניין:

{behavior:url(#default#vml);}
{behavior:url(#default#vml);}
{behavior:url(#default#vml);}
{behavior:url(#default#vml);}

1



בתי המשפט


בית משפט השלום באר שבע
בש 007631/09

בתיק עיקרי: פ
003151/09

בפני
:
כב' השופט נ. אבו טהה
תאריך:
29/09/2009


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31


בעניין:
מדינת ישראל



ע"י ב"כ עו"ד
אייל זיכרמן

המבקשת

נ
ג
ד


1. לאוניד מלכוב
(עצור) – בעצמו
ע"י ב"כ עו"ד
יוסי הכהן
2. ודים גייר
(עצור) - בעצמו
ע"י ב"כ עו"ד
ורניצקי
3. קורפנקרו ולדימיר
(עצור) - בעצמו


ע"י ב"כ עו"ד
יריב בן דוד
המשיבים


החלטה


1.
זוהי בקשה למעצרם של המשיבים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם, על רקע כתב האישום המייחס להם לכאורה עבירה של תקיפה בתנאים מחמירים, עבירה לפי סעיף 380 + 382 (א) לחוק העונשין.


בנוסף, מיוחס למשיב 3 עבירות של החזקת סכין למטרה לא כשרה לפי סעיף 186(א) לחוק העונשין, חבלה ופציעה בנסיבות מחמירות, עבירה לפי סעיף 334 ו–335(א)(1) לחוק העונשין.

2.
על פי עובדות כתב האישום – בתאריך 15.8.09, סמוך לשעה 04:00 בתחנת דלק "אלונית" ליד מושב תדהר, ניגש המשיב 3 כשהוא בגילופין, לרכב בו ישבו באותה עת המתלוננים מוטי אליהו ועדי אליהו, אשר המתינו לחברם, איתן רצון. נשען המשיב על הרכב, פלט עשן סיגריה לרכבם של המתלוננים וסירב לחדול בעת שהתבקש לכך, קילל את המתלוננים והזמין אותם לצאת מהרכב "כדי לדבר".

3.
בתוך כך, יצא המתלונן עדי אליהו מהרכב או אז, תקף אותו המשיב 3 בכך שאחז בו בצווארו וגרר אותו קדימה מספר מטרים.

4.
סמוך אחר כך, המשיבים בצוותא חדא, בהיותם בגילופין, תקפו שלא כדין את המתלוננים, בכך שהמשיב 3 דחף בחוזקה את מוטי אליהו מספר פעמים כשאליו מצטרף המשיב 2 אשר חבט בפני
ו של המתלונן עדי אליהו, דחף אותו, בעט בו בפני
ו, הפילו ארצה, בעט בו בגופו בעת ששכב על הקרקע והמשיך לחבוט בו בגופו במכות אגרוף.

5.
במעמד הנ"ל תקפו המשיבים 1 ו – 3 את המתלונן איתן רצון, בכך שהמשיב 1 חבט בו מכת אגרוף בפני
ו כשאליו מצטרף המשיב 3 אשר בעט בו בגופו, כשבתוך כך, אחז המשיב 1 בצווארו של איתן רצון מאחור, גרר אותו, זאת בעוד המשיב 3 תוך שהוא אוחז בידו סכין, חבט באיתן רצון מספר חבטות בפני
ו, בגופו, בעט בו ופצע אותו בצווארו ובחזהו והמשיב 1 דחף אותו ובעט בו מכות אגרוף בפני
ו.

6.
כתוצאה ממעשי המשיבים, נגרמו למתלונן איתן רצון חבלות המתבטאות בחתך של 10 ס"מ בצוואר, חתך שטחי במרכז החזה ושריטה בכתף שמאל.

7.
במעמד המתואר לעיל, החזיק המשיב 3 סכין מחוץ לתחום ביתו או חצריו ולא הוכיח כי החזיקה למטרה כשרה.

8.
ב"כ המשיבים הסכימו לקיומן של ראיות לכאורה ועילת מעצר. יחד עם זאת, עתרו להורות על שחרורם של המשיבים לחלופת מעצר, בהתחשב בגילם הצעיר, העדר עבר פלילי. המדובר בקטטה שלא קדם לה תכנון מוקדם.

9.
ב"כ המשיבים 1 ו – 2 הדגישו, כי חלקם של מרשיהם היה שולי לעומת חלקו של המשיב 3 שמיוחס לו מעשה הפציעה בסכין.

10.
בעניינו של המשיב 1 הוגש תסקיר ממנו עולה, כי המשיב בן 22. באשר להערכת סיכון מציין השירות, כי "לקחנו בחשבון את חומרת האישומים המיוחסים לו, את עברו הפלילי ומאפייני אישיותו. אנו סבורים כי קיים פער בין האופן בו המשיב מציג עצמו בפני
נו ובין אופן התנהלותו בפועל. כמו כן ניכרת התנהלות מטשטשת ביחס לעברו הפלילי. אנו סבורים כי לאור כל אלה קיימת רמת סיכון בהתנהגותו".


עוד מציין השירות, כי "במקרה זה קיימת חשיבות בחלופה מרוחקת מאזור מגוריו של המשיב, זאת לאור נטייתו להיגררות אחר חברה שולית ובשילוב אזיק אלקטרוני. במקרה זה, לאור התנהלותם המגוננת של הוריו, ולאור העובדה כי המשיב נעצר בעודו מתגורר בבית הוריו, קיים להערכתנו קושי בולט של הוריו להציב עבורו גבול ברור להתנהגות. לאור זאת, אנו ספקנים באשר ליכולתם לשמש עבורו דמויות סמכותיות ומציבות גבולות. על כן, אין אנו באים בהמלצה לשחררו".

11.
בעניינו של המשיב 2 הוגש תסקיר ממנו עולה, כי המשיב בן 23, באשר להערכת הסיכון בעניינו ציין השירות "לקחנו בחשבון את חומרת האישומים המיוחסים לו וכן מאפייני אישיותו וקשייו בהתמודדות עם מצבי כעס. אנו סבורים כי לאור אלו קיימת רמת סיכון בהתנהגותו. עם זאת לא ניתן להתעלם מהעדר עבר פלילי בתחום האלימות ומיכולתיו של המשיב כפי שהתרשמנו מהם, לבחון את אופן התנהלותו במצבי קונפליקט. כמו כן לאור גילו הצעיר ומעצר ראשון בחייו, אנו סבורים כי קיים סיכון להידרדרות במסגרת המעצר."


עוד מציין השירות "בבואנו להמליץ בעניין שחרורו, סברנו כי קיימת עדיפות בהרחקתו של המשיב מאזור מגוריו טרם מעצרו. עם זאת לאחר בדיקה שערכנו עם בני משפחתו, התברר כי אין קרובי משפחה המתגוררים מחוץ לנתיבות אשר יוכלו לפקח עליו. יחד עם זאת, בשל גילו והעדר עבר פלילי בתחום האלימות יש מקום לשקול שחרור לחלופת המעצר המוצעת בשילוב איזוק אלקטרוני ופיקוח השירות דהיינו שישהה במעצר בית מלא בבית סבו וסבתו בשדרות ויצמן 205/2 ובפיקוחם של הערבים לרבות אחותו הגב' מרינה לסירוגין. בנוסף אזיק אלקטרוני".

12.
בעניינו של המשיב 3 הוגש תסקיר ממנו עולה, כי המשיב בן 23, עלה ארצה בשנת 1995, אביו מתגורר באילת מזה שמונה שנים ואימו מתגוררת בגפה בנתיבות על רקע גירושי ההורים. באשר להערכת הסיכון מציין השירות "אנו סבורים כי לאור כל אלו קיימת רמת סיכון פוטנציאלית בהתנהגותו. עם זאת לאור גילו הצעיר וחוויית המעצר הממושכת לראשונה בחייו וכן
לאור נטייתו להיגררות, קיים סיכון להידרדרות במסגרת המעצר על כן הערכתנו היא כי במקרה זה יש צורך בחלופה מרוחקת מאזור מגוריו ובשילוב איזוק אלקטרוני ובפיקוח של שירות המבחן לצורך השתלבותו בטיפול." השירות נפגש עם דודו, מר ויקטור המתגורר בקריית-גת, שהוצע כחלופה עבורו. השירות סבור כי דודו של המשיב מבין את החשיבות והאחריות שבהשגחה על המשיב ואף גילה נכונות להתקנת אזיק אלקטרוני בביתו. עם זאת, לאור העובדה כי הדוד עובד וכי אשתו תשמש עבורו ערבה מפקחת נוספת, סבור השירות שקיימת חשיבות בשיחה עם רעייתו של הדוד בטרם גיבוש המלצתם הסופית.

13.
המשיב 1 יליד 1987, לחובתו ארבעה רישומים פליליים ללא הרשעה מבית משפט לנוער בבאר-שבע משנים 2005, 2007 ו-2008 בשורה של עבירות של החזקת סם לצריכה עצמית, החזקת סכין והכשלת מעצר או חיפוש חוקי.

14.
המשיב 2 יליד 1986, ללא הרשעות קודמות.

15.
המשיב 3 יליד 1986, ללא הרשעות קודמות.

16.
גם לאחר שנקבע שקיימות ראיות לכאורה ועילת מעצר, מצווה בית המשפט לבחון חלופת מעצר בהתאם לסעיף 21 ב' לחוק המעצרים.

17.
הערבים שנבדקו על ידי שירות המבחן התייצבו בפני
י והביעו את נכונותם ורצונם לשמש חלופות מעצר עבור המשיבים.

18.
צפיתי בתקליטור המתעד את המעשים המתוארים בעובדות כתב האישום והתרשמתי מהתנהגות בריונית ממש ללא התגרות מצד המתלוננים, שכל חטאם בכך שהגיעו למקום בתחנת דלק "אלונית", שם שהו באותה עת המשיבים. התנהגות המשיבים מלמדת על רמת סיכון גבוהה כלפי ביטחון הציבור ושלומו. אין המדובר במסוכנות קונקרטית, אלא כלפי כולי עלמא. המשיבים תקפו בצוותא את המתלוננים כאשר המשיב 3 החזיק בידו סכין ואף עשה בה שימוש כנגד אחד המתלוננים (איתן רצון) ופצע אותו בצווארו ובחזהו.

19.
באשר לחלופות שהוצגו ונבדקו על ידי שירות המבחן, לא שוכנעתי שיש ביכולתם של הערבים לאיין את המסוכנות הלכאורית הנשקפת מהמשיבים כלפי הציבור וכן לא שוכנעתי שיש ביכולתם להציב גבולות להתנהגותם.

20.
בית המשפט העליון בשורה של פסיקה, ציין כי "התופעה של תרבות הסכין ותת תרבות הסכין, הפכה תופעה נפוצה במקומותינו... תקיפת אדם בנשק קר כתגובה על אמירה או מעשה הינה מדאיגה ויש להיאבק בה בכל דרך... אין להשלים עם מגמה זו. האינטרס הציבורי מחייב תגובה חריפה כלפי מי שמזלזל בחיי אדם, זלזול הבא לידי ביטוי בקלות בה מוצא עצמו אדם קורבן למעשה אלימות העלולים להותירו נכה ואף להוביל למותו." (בש"פ 2506/05).


עם זאת, יודגש כי המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש ואינו מיועד להשיג מטרה של הרתעה וכל מקרה נבחן לנסיבותיו הן לקיומן של ראיות לכאורה והן לאפשרות של להשיג את מטרת המעצר בדרך של שחרור בערובה ותנאי שחרור שפגיעתם בחירותו של הנאשם פחותה כהוראות סעיף 21 ב' (ב)(1) לחסד"פ.

21.
לאחרונה אנו עדים לתופעת האלימות הגועה בחברתנו ואין כל הצדקה להמשיך ולסכן את הציבור מאנשים כדוגמת המשיבים שבפני
נו, חרף גילם הצעיר והעדר עבר למשיבים
2 ו – 3, במיוחד כאשר עסקינן במעשים שבוצעו לכאורה בעוד המשיבים בגילופין, בצוותא חדא, תוך שימוש בנשק קר, ללא התגרות מצד הקורבנות, בנוסף לנתונים אלה גם התרשמות שירות המבחן, כי קיימת רמת מסוכנות מהמשיבים כלפי הציבור.

22.
אשר על כן, הנני מורה על מעצרם של המשיבים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

זכות ערעור תוך 45 יום.

ניתנה היום י"א בתשרי, תש"ע (29 בספטמבר 2009) במעמד הצדדים.

נסר אבו טהה, שופט



007631/09בש 134 שולה פרץ






בש בית משפט שלום 7631/09 מדינת ישראל נ' לאוניד מלכוב, ודים גייר, קורפנקרו ולדימיר (פורסם ב-ֽ 29/09/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים