Google

מ.י. תביעות מרחב עמקים-תעבורה - אורן אברהם

פסקי דין על מ.י. תביעות מרחב עמקים-תעבורה | פסקי דין על אורן אברהם

20449/07 תד     29/09/2009




תד 20449/07 מ.י. תביעות מרחב עמקים-תעבורה נ' אורן אברהם




לך



9


בית משפט השלום לתעבורה בנצרת

ת"ד 20449-07 מ.י. תביעות מרחב עמקים-תעבורה
נ' אברהם



29 ספטמבר 2009


בפני
כב' השופטת אילונה אריאלי



המאשימה

מ.י. תביעות מרחב עמקים-תעבורה


נגד

הנאשם

אורן אברהם

<#2#>
נוכחים:
מטעם המאשימה: עו"ד מורן קסוס דהאן
.
הנאשם: בעצמו
מטעם הנאשם: עו"ד נדב קנימח

<#3#>
גזר דין


הנאשם הורשע, על פי הודאתו, בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום – נהיגה בקלות ראש וברשלנות, נהיגה בשכרות, מהירות בלתי סבירה, סטייה מנתיב נסיעה והתנהגות הגורמת נזק.


על פי כתב האישום, נהג הנאשם ביום 4.3.2007, בסמוך לשעה 22:00, בעפולה. הנאשם נהג במהירות בלתי סבירה, ובהגיעו לעקומה ימנית איבד שליטה על הרכב, סטה ימינה, עלה על המדרכה התנגש בעץ ובקיר בית. רכב הנאשם בער וחלקיו הועפו ופגעו ברכב שחנה במקום. כתוצאה מן התאונה, נחבל הנאשם בחבלות של ממש שכללו פגיעה ריאתית ושברים בעמוד השדרה ובבית החזה והוא אושפז למשך 12 יום. הנאשם נהג ברכבו בנסיבות האמורות כשהוא שיכור, כשבדגימת דמו נמצאה כמות אלכוהול בריכוז של 127 מיליגרם לכל 100 מ"ל.


בהחלטתי מיום 25.12.2008 ונוכח נסיבותיו האישיות של הנאשם, כפי שנטענו על ידי סנגורו, נשלח הנאשם לעריכת תסקיר שירות המבחן. בתסקיר ראשון, מיום 1.4.2009, פירט שירות המבחן את נסיבותיו האישיות של הנאשם: הנאשם, בן 32, נשוי ואב לשני ילדים, עלה לישראל בשנת 1984 מאתיופיה ולו 7 אחים. הנאשם שירת בצבא בחיל הנדסה קרבית והשלים שירות צבאי מלא. מאז שחרורו ועד לאירוע התאונה עבד הנאשם כנהג משאית. בעקבות התאונה ובשל מצבו הרפואי, איבד הנאשם את מקום עבודתו ואשתו היא המפרנסת היחידה של המשפחה. הנאשם סובל, בעקבות פציעתו בתאונה, מחוליות שבורות בגבו ופגיעה בריאותיו, הוא סובל מכאבים חזקים ויכולתו לתפקד בבית נפגעה. בעקבות זאת ובשל מצבה הכלכלי הקשה של משפחתו, הוא חווה דיכאון, תלות בסביבתו וחרדה. באשר לתאונה נשוא כתב האישום – הנאשם לקח אחריות מלאה אודותיה. לדבריו – אשתו אושפזה באותו יום בבית החולים בעקבות הריון בסיכון גבוה, כשהיא בשבוע ה- 34 להריונה, והנאשם חווה חרדה קשה לכך שבנו ייולד פג עם פגיעות בריאותיות משמעותיות. הנאשם הביע בשיחותיו עם שירות המבחן צער והבנה עמוקה באשר לבחירתו להשתמש באלכוהול בעת הנהיגה. שירות המבחן התרשם כי בעקבות התאונה חלה החרפה במצבו הנפשי של הנאשם, אשר סובל מבעיות פיסיות ונפשיות ואינו מסוגל לפרנס את משפחתו. בתסקירו האמור ביקש שירות המבחן לדחות את הדיון בעניינו של הנאשם למשך 3 חודשים, על מנת לבדוק את מצבו הנפשי וההתמכרותי ולבחון האפשרות להפנותו לשיקום מקצועי.


תסקיר משלים בעניינו של הנאשם הוגש ביום 23.9.2009. בתסקיר זה ציין שירות המבחן כי התרשם שהנאשם איננו מכור לאלכוהול וכי העבירה בוצעה על ידו על רקע מצוקתו הנפשית האמורה, בתקופה שקדמה ללידת בנו כפג. הנאשם עדכן את שירות המבחן בתמורות החיוביות בחייו, כאשר מאז עריכת התסקיר הראשון נולד בנו השני והוא החל לעבוד כמדריך בפני
מיית "אמונה". שירות המבחן התרשם כי חלה התקדמות ושינוי במצבו הרגשי וכי עיסוקו בפרנסה והתייצבותו בעבודה, הפחיתו את החרדה ממצבו הבריאותי. הנאשם הביע חרטה על מעורבותו בעבירה ושירות המבחן התרשם כי הוא מודע יותר לסיכון בשימוש באלכוהול וקשוב לגבולות החוק. שירות המבחן התרשם משיפור במצבו הנפשי, התפקודי והמקצועי של הנאשם ולהערכתו, הוא מקיים כיום אורח חיים נורמטיבי. שירות המבחן סבור כי הנאשם יכול להיעזר בקשר בעל אופי טיפולי והנאשם הביע נכונות להמשך קשר טיפולי עם שירות המבחן. על כן, ממליץ שירות המבחן שלא למצות עם הנאשם את הדין, אלא להטיל עליו צו מבחן למשך שנה וצו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 80 שעות, ללא הרשעתו בדין.


הנאשם אוחז ברישיון נהיגה מזה 14 שנים ולחובתו 5 הרשעות קודמות, 4 מתוכן הינן עבירות מסוג ברירת משפט והעבירה האחרונה, משנת 2006, הינה עבירת מהירות ובגינה תלויה נגד הנאשם פסילה על תנאי בת הפעלה, של 4 חודשים. לא רשומות לחובתו של הנאשם הרשעות קודמות של נהיגה בשכרות או גרימת תאונת דרכים או עבירות חמורות מסוג זה. מבחינה זו, יש לראות בביצוע העבירות במקרה דנן, משום מעידה חד פעמית ולא עניין של דפוס התנהגות.


המאשימה מבקשת להחמיר בעונשו של הנאשם בשל החומרה שבביצוע העבירות על ידו – נהיגה בשכרות וגרימת תאונת דרכים קשה, שרק בנס לא גרמה לתוצאות חמורות יותר. על בית המשפט להטיל ענישה המשקפת את החומרה שבמעשים אלה, ובתוכה – עונש מרתיע שיכלול מרכיב של מאסר בפועל ולו בעבודות שירות ופסילה בפועל ארוכה ומשמעותית.


ב"כ הנאשם ביקש, מנגד, להקל עם הנאשם, אשר לקח אחריות מלאה על האירוע והביע חרטה עמוקה. לטענתו, הנאשם כלל אינו נוהג לשתות וזו אינה דרכו במשך כל שנות נהיגתו כנהג משאית, במשך 13 שנים. האירוע נשוא כתב האישום נבע בשל הימים הקשים שעברו על הנאשם מבחינה אישית ומשפחתית, עקב אשפוזה של אשתו בבית החולים בשל היריון בסיכון גבוה. גיליון הרשעותיו של הנאשם מלמד על כך שנהיגתו בשכרות באותו יום איננה משקפת כלל את דפוס נהיגתו וכי דובר באירוע חד פעמי.


ב"כ הנאשם ביקש להתחשב עוד בפציעתו הקשה של הנאשם, שהיה הנפגע היחיד בתאונה. לנאשם נגרמו נזקי גוף חמורים לרבות שבר בצלעותיו, בשלוש חוליות בגבו ופגיעות בכל חלקי גופו. לנאשם הותקן גבס מספר חודשים ועד היום הוא סובל מכאבי גב ומכאבים בכל חלקי גופו ובעקבות זאת, הוא גם איבד את מקור פרנסתו.

לטענת הסנגור, די בכל המכות הכלכליות, האישיות המשפחתיות והגופניות אשר נגרמו לנאשם בשל מחדלו, כדי לענות על האינטרס הציבורי וההרתעתי, ומן הראוי שלא לגזור על הנאשם עונש מאסר בפועל, אף לא בדרך של עבודות שירות, שספק אם יוכל לבצען בשל מוגבלותו, אלא להסתפק בעונש של שירות לתועלת הציבור.

הנאשם הודה, כאמור, בביצוע העבירות נשוא כתב האישום ובטיעוניו בפני
נשא אחריות באשר לעבירות ולתוצאותיהן. הנאשם ביקש להתחשב בכך כי הוא נוהג משנת 1995 ומעולם לא נהג בגילופין. הנאשם הודה כי טעה וביקש להתחשב בנסיבות שהביאוהו לידי כך.

בהתחשב במכלול השיקולים האמורים לעיל, מחד – חומרתן של העבירות אותן ביצע הנאשם והסכנה שהיווה לשלום ציבור המשתמשים בדרך והאינטרס הציבורי המצדיק הטלת ענישה מחמירה ומרתיעה בשל כך, ומאידך – עברו התעבורתי של הנאשם, אשר מעיד על כך שאין מדובר בדפוס נהיגה של הנאשם, לאורך כל שנות נהיגתו, אלא במעידה חד פעמית, וכן בהתחשב בנסיבותיו האישיות של הנאשם, בפציעתו הקשה בתאונה ובעקבותיה אבדן מטה לחמו, בהודאתו ובחרטתו הכנה, ובצורך בטיפולו ובשיקומו, שוכנעתי כי יש לקבל את המלצת שירות המבחן (למעט עניין ההרשעה בדין, שאין הצדקה לבטלה), ועל כן, הריני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:


הנני גוזרת על הנאשם 6 חודשי מאסר על תנאי למשך 3
שנים והתנאי הוא שלא יעבור עבירה של נהיגה בשכרות על פי סעיף 62(3) לפקודת התעבורה [נוסח חדש], נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים על פי תקנה 26(2) לתקנות התעבורה, תשכ"א – 1961, נהיגה בקלות ראש וברשלנות, על פי סעיף 62(2) לפקודת התעבורה [נוסח חדש], נהיגה בזמן פסילה לפי סעיף 67 לפקודת התעבורה [נוסח חדש], או נהיגת רכב ללא רשיון נהיגה תקף לפי סעיף 10 (א) לפקודת התעבורה [נוסח חדש].

הנני דנה את הנאשם לתשלום קנס בסך 800 ₪
או 8 ימי מאסר, שישא
בנוסף לכל מאסר אחר שהוטל עליו. הקנס ישולם ב - 8 תשלומים חודשיים שווים החל מיום 1.11.2009 ואילך.

הנני פוסלת את הנאשם
מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 30 חודשים.

הריני מורה על הפעלת עונש הפסילה על תנאי של 4 חודשים אשר הוטל על הנאשם ביום
27.9.2006 בתיק משטרה מס' 30200539242 בבית משפט השלום (תעבורה) בבאר שבע וזאת באופן חופף לפסילה שהוטלה בתיק זה.

סה"כ ירצה הנאשם 30 חודשי פסילה בפועל בניכוי 60 יום פסילה מנהלית.

הפקדת הרישיון הנהיגה תיעשה במזכירות בית משפט השלום בנצרת עד ליום 12.10.09 בשעה 12:00.

הנני גוזרת על הנאשם 3 חודשי פסילה על תנאי מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה וזאת למשך שלוש שנים.

על פי המלצת שירות המבחן, אני מטילה בזאת על הנאשם צו שירות לתועלת הציבור, בהיקף של 80 שעות, וזאת בהתאם לתוכנית מפורטת אשר תגובש על ידי שירות המבחן ותוגש לבית המשפט תוך 30 יום מהיום.

הריני מחייבת את הנאשם לעמוד בפיקוח שירות המבחן וזאת למשך שנה מהיום.

הובהר לנאשם שמוטלת עליו החובה לשתף פעולה עם שירות המבחן ולעמוד בתוכנית הטיפולית שיתווה עבורו שירות המבחן.

שירות המבחן יצור קשר עם הנאשם או עם סנגורו על מנת שיחל בביצוע צו השירות והמבחן.

המזכירות תמסור לשירות המבחן העתק מגזר דין זה.

זכות ערעור תוך 45 יום מיום הודעת גזר הדין בבית משפט המחוזי בנצרת.


<#4#>

ניתן והודע היום י"א תשרי תש"ע, 29/09/2009 במעמד הנוכחים.



אילונה אריאלי
, שופטת

החלטה
המוצג יושמד כמבוקש.
<#6#>

ניתנה והודעה היום י"א תשרי תש"ע, 29/09/2009 במעמד הנוכחים.



אילונה אריאלי
, שופטת
עריכת המסמך: אפרת גור
הוקלד על ידי: אפרת גור







תד בית משפט שלום 20449/07 מ.י. תביעות מרחב עמקים-תעבורה נ' אורן אברהם (פורסם ב-ֽ 29/09/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים